היישום אינו מחובר לאינטרנט

ייצוג האישה בקולנוע

עבודה מס' 063252

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח פמיניסטי ופוסט פמיניסטי של הסרט ג'י איי ג'יין ודמותה של אוניל.

2,288 מילים ,3 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

סרטו של הבמאי רידלי סקוט מ-1997, "ג'י איי ג'יין", הוא חלק מז'אנר של סרטי פעולה שבהם גיבורה נשית, דוגמת הסרטים "שליחות קטלנית 2" וסדרת "הנוסע השמיני". סרט זה עוסק בג'ורדן אוניל, סגן במודיעין חייל הים של הצבא האמריקני, שנבחרת להיות האישה הראשונה שתנסה להתקבל לקומנדו הימי המיוחד, המכונה "כלבי הים" שעד כה היה פתוח בפני גברים בלבד. הסרט מציג את המסע המפרך אותו היא עוברת במהלך האימונים הקשים ממילא ובעיקר כאשר מדובר באישה הנמצאת בחברת האליטה הגברית של החברה האמריקנית, גברים שריריים, מאצ'ואים ושוביניסיים. דרך התמודדותה עם הסיטואציה הינה אצילית, חזקה ומעוררת השראה, בייחוד לנוכח הקשיים הפוליטיים שעמם עליה להתמודד בנוסף, וחוסר הפרגון שלו היא זוכה. היא עומדת על עקרונותיה להיות שווה לגברים, לעבור את האימונים בדיוק כמוהם, תוך ביטחון עצמי רב וללא הפנמה של הנחיתות וחוסר האמון ביכולתה המשודרים לה מכל עבר.
הנשים בקולנוע ההוליוודי במשך השנים גילמו דמויות נושאות משמעות אך לא דמויות המייצרות משמעות, כמוהן כחפץ אשר אינו נושא משמעות ללא האדם המשתמש בו (Mulvey1975,). סרט זה מציב בקדמת המסך דמות נשית שמניעה את העלילה ואינה מונעת אך ורק בידי דמויות גבריות אחרות.
העבודה עוסקת בדמות האישה בקולנוע בכלל ובקולנוע ההוליוודי בפרט. הדגש בעבודה זו הוא על ניתוח פמיניסטי ופוסט פמיניסטי של הסרט ג'י איי ג'יין ודמותה של אוניל (דמי מור). העבודה מתבססת על התיאוריות המובילות בתחום- לורה מאלבי, פרוג'נסקי וטאסקר. הטענה המרכזית היא כי דמותה של אוניל בסרט ודמויות נשיות אחרות בסרטי אקשן, מספקות מצד אחד מודל המעורר השראה, ומצד שני מחזקות סטריאוטיפיים ומנציחה את העליונות הגברית.

מקורות:

Mulvey, L. (1975). Visual pleasure and narrative cinema. In Kplan E.A.(Ed.), Feminism Film (pp. 34-47). Oxford: Oxford university press.
Projansky, S. (2001). Watching Rape- Film and television in postfeminist culture. New York University Press.
Tasker, Y. (1993). Spectacular bodies: gender,genre and the action cinema. London and New York: Routledge.
החלוקה הבינרית קובעת כי נשיות=חולשה,רכות, תלות, הזדקקות, רגישות, רגשנות וכיוב' וכי גבריות=שרירים, כוח פיזי, רציונליות, עצמאות וכיוב' (Tasker,1993).

תגים:

טאסקר · יין · לורה · מאלבי · נסקי · פוסט · פמיניזם · פרוג

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ייצוג האישה בקולנוע", סמינריון אודות "ייצוג האישה בקולנוע" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.