היישום אינו מחובר לאינטרנט

הערבים וזכרון השואה הישראלי

עבודה מס' 063251

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דפוסי הזיכרון הקולקטיבי בסרט "אל תגעו לי בשואה" (אשר טללים, 1991).

3,834 מילים ,5 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

תוכן עניינים
מבוא
פרק 1- של מי השואה הזאת בכלל- הזיכרון הקולקטיבי בישראל
פרק 2- השואה בקולנוע הישראלי
פרק 3- חאלד וזלמה או הערבים וזיכרון השואה הישראלי
פרק 4- דיון ומסקנות
רשימה ביבליוגרפית
נספח 1-שימושים פוליטיים בשואה

מבוא
ישנה טענה שהיהודים הם הנפגעים הראשיים מהשואה וכך גם הגרמנים אם כי בדרגה פחותה ואילו הערבים הם הנפגעים המשניים. מה לערבים ולשואה?
במשך שנים ניכסה הציונות ומדינת ישראל את השואה לעצמה וניצלה אותה לקידום מטרותיה האידיאולוגיות. מתוך ההגדרה למי שייכת השואה, מוגדרים גם אותם "אחרים" שהוצאו מכלל הקונצנזוס בנושא.
דפוסי גיבוש הזיכרון הקולקטיבי בכלל ובישראל בפרט מאופיינים בתהליך של סינון אידיאולוגי ועברו שינויים במהלך השנים בהתאם לשינוי הדפוסים החברתיים והפוליטיים. דפוסי זיכרון אלו, יידונו בהרחבה בפרק הראשון של עבודה זו.
לקולנוע, כמו לאמצעי מדיה אחרים, יש חלק בגיבוש אותו זיכרון קולקטיבי וגם הוא מושפע מהדפוסים החברתיים והפוליטיים ומשרת מטרות כאלו ואחרות. ניתן לראות שינויים באופי היצירות הקולנועיות עם השנים ועל כך בפרק השני.

העבודה עוסקת בנושאים של זיכרון קולקטיבי בהקשר הרחב של השואה דרך הקולנוע הישראלי. ייחודה של עבודה זו הוא בכך שהיא עוסקת בהשפעת הזיכרון הקולקטיבי של השואה על היחס לערביי ישראל. העבודה מתבססת על הסרט התיעודי "אל תגעו לי בשואה" שנעשה בעקבות ההצגה הייחודית והמרתקת "אל תגעו לי בשואה", בה מתערבבות דמויות של ישראלים צברים, ניצולי שואה וערבים, תוך שיח בין השחקנים על זהויות שונות בישראל בצל השואה- מזרחי, ערבי ואשכנזי.

מקורות:

אבישר, א., "חרדות לאומיות, סיוטים אישיים: תסביך השואה בקולנוע הישראלי," מתוך נ. גרץ, א. לובין ו- ג'. נאמן (עורכים), מבטים פיקטיביים- על הקולנוע הישראלי, תל אביב: האוניברסיטה הפתוחה, 1998, עמ' 160-179.
צוקרמן, מ., שואה בחדר האטום: השואה בעיתונות הישראלית בתקופת "מלחמת המפרץ", תל אביב: הוצאת המחבר, 1993.
צימרמן, מ., "השואה וה"אחרות" או ערכו המוסף של הסרט 'אל תגעו לי בשואה'," מתוך נ. גרץ, א. לובין ו- ג'. נאמן (עורכים), מבטים פיקטיביים- על הקולנוע הישראלי, תל אביב: האוניברסיטה הפתוחה, 1998, עמ' 135-160.
שפירא, א., "השואה: זיכרון פרטי וזיכרון ציבורי," מתוך א. שפירא (עורכת), עצמאות- 50 השנים הראשונות, ירושלים: מרכז זלמן שזר, 1998, עמ' 527-540.
Loshitzky, Y., Identity Politics on the Israeli Screen, University of Texas Press, 2001.

תגים:

בשואה · זהות · זכרון · ערבים · קולקטיבי · תגעו

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הערבים וזכרון השואה הישראלי", סמינריון אודות "הערבים וזכרון השואה הישראלי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.