היישום אינו מחובר לאינטרנט

אמונות תפלות במשחקי בינגו

עבודה מס' 063155

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחקר באמצעות תצפיות וראיון.

4,064 מילים ,9 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

אנו בחרנו לעשות מחקר בנושא משחקי מזל (בינגו) ואמונות תפלות, הקשר והיחס ביניהם, במטרה לבחון כיצד האמונות התפלות מתיישבות עם משחקי המזל ומה מאפיין אותם בסוג זה של משחקים. בחרנו בנושא זה מאחר ושמנו לב שמשחק הבינגו הפך לתופעה ו"טרנד" חדש בחברה הישראלית בכלל ובאילת בפרט ובמקביל תופעה האמונות התפלות רק מתחזקת בחברה הישראלית, ולכן רצינו לבחון את הקשר בין שתי התופעות.
האמונות התפלות מבוססות על למידת קשר בין גירוי לתגובה. אנשים באופן בסיסי ביותר מקשרים בחיי היומיום גירויים שונים בסביבה לתגובות ופעולות שונות, ומצמידים אותם אחד אל השני. בהתניה אופרנטית ישנו מצב שעל התנהגות מסוימת מקבלים חיזוקים והחיזוק כשהוא חיובי גורם לשימור ההתנהגות הרצויה.
לגבי אמונות תפלות, כנראה שמדובר בחיזוק שהוא בעוצמה מספיק גדולה כך שהוא משמר את ההתנהגות כבר מההצמדה הראשונה. מכאן שאמונה שפעולה מסוימת תגרום לזכייה בפרס הבינגו לקוחה בעצם מהצמדה אוטומטית שעשה השחקן בין פעולה ראנדומלית שעשה בטרם הזכייה בפרס, והזכייה עצמה בפרס.

תוכנית המחקר הייתה לצאת לשטח ולבדוק את שאלותינו בשלוש דרכים: תצפית שאינה משתתפת, תצפית משתתפת וראיון. על סמך התצפיות אנו מצפות למצוא את קיומן של האמונות התפלות כגורם מחזק במשחקי המזל, המקנה תחושה של שליטה בסוג משחק שהוא משולל כל מימד של שליטה, בפועל.

תוכן עניינים:
מבוא
מתודולוגיה
הממצאים
ניתוח הנתונים
מסקנות וסיכום
ביבליוגרפיה

מקורות:

בייטסון גרגורי (ע"כ: כהן דוד), התפתחות המשחק- המשחק כמסייע בהתפתחות הנפשית והחברתית של ילדים, קריית ביאליק: הוצאת "אח" בע"מ, 1996.
הויזנגה, יוהאן (ע"כ: משה ברש), האדם המשחק. ירושלים: מוסד ביאליק, 1984 תשמ"ד.
Callois, Roger, Man, Play, Game. New york: free press, 1961.
Harris, Janet et al., The Magic, Sorcery and Football Among Urban Zulu (N.A. Scotch), in: "Play, Games and Sports in Cultural Contexts. Champaigne, Illinois, Humen Kinesics Publishers Inc, 1983.
Kahneman, Daniel Tversky, Amos, Choices, Values, and Frames. New York: Russell Sage Foundation, 2000

תגים:

משחקים · איכותני · אמונות תפלות · בינגו · ראיון · משחקי מזל · תצפיות · הימורים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אמונות תפלות במשחקי בינגו", סמינריון אודות "אמונות תפלות במשחקי בינגו" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.