היישום אינו מחובר לאינטרנט

ערכיות תחבירית וערכיות סמנטית בלשון המקרא: המבנה התחבירי והסמנטי של הפעלים רצה וחפץ בעברית המקראית.

עבודה מס' 062885

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה:

1,761 מילים ,4 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

בעבודה זו בדקתי את הפעלים רצה ו-חפץ בבניין קל בעברית המקראית.
נראה כי מבחינה סמנטית שני פעלים אלה הם בעלי מכנה משותף, אך לאחר בדיקה נתברר שפעלים אלה אינם משותפים מבחינה סמנטית. בתחילה בדקתי את תפוצתם של השורשים חפץ ורצה במקרא, כלומר מספר המופעים של הפעלים בבניין קל. המופעים נבדקו בעזרת קונקורדנציה למקרא. הבאתי דוגמאות אחדות מן המופעים במקרא המדגימות בתמצות את המבנה הסמנטי והתחבירי של הפעלים הללו בעברית המקראית. במהלך הדיון ישמשו פסוקים אלה להדגמת טענותיי.
לאחר מכן בדקתי את הערכיות התחבירית של כל פועל. ערכיות תחבירית היא תכונה של היסוד העיקרי, לצרף מספר מרכיבים מסוים, ובכך לקבוע תנאים מסוימים לדגם המשפט. המרכיבים הללו תלויים בפועל (היסוד העיקרי) וניתנים להבחנה בין:
א) משלימים - החייבים להופיע במשפט או להיות ברורים על ידי ההקשר הקרוב.
ב) מרחיבים - הפועל מזמין אותם, אך הם ידועים מתוך ידע עולם.
המרכיבים במשפט שאינם תלויים בפועל הם מרכיבים נוספים, שנותנים מידע סמנטי נוסף כגון: תיאורי זמן, סיבה, מקום, אופן, השוואה, פירוט. באמצעות בדיקת הערכיות התחבירית, מיינתי את המופעים לדגמים תחביריים. בשלב הבא בדקתי את משמעותו של כל פועל באמצעות ניתוח לרכיבים. תיאוריית ניתוח לרכיבים טוענת שאפשר לחלק את המשמעות של כל מילה בכל שפה לרכיבים סמנטיים גרעינים. בערכיות תחבירית ובערכיות סמנטית ניתן להגיע להתנהגות הכללית של הפועל על ידי בדיקת המשלימים והמרחיבים הקשורים אליו ועל ידי בדיקת הרכיבים הסמנטיים. בעבודה זו מציאת הרכיבים מבוססת על הערכתי.

תוכן העניינים:
מבוא
הפועל רצה
הפועל חפץ
סקירת הרמות השונות
סיכום
ביבליוגרפיה

מקורות:

אבן שושן, אברהם (תשל"ח), קונקורדנציה חדשה לתנ"ך, ירושלים.
אבניאון, איתן (2000). מילה במילה. - אוצר המילים הנרדפות, ניגודים ושדות סמנטיים. הוצאת איתאב
שטרן, נפתלי (1994). מילון הפועל- ערכיות ותפוצה של פעלים בעברית החדשה. תל-אביב
Brown, Driver, Briggs (1907). Hebrew and English Lexicon of The Old Testament, Oxford.

תגים:

בלשנות · לשון · חפץ · לשון · מקרא · סמנטיקה · פועל · רצה · תחביר

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ערכיות תחבירית וערכיות סמנטית בלשון המקרא: המבנה התחבירי והסמנטי של הפעלים רצה וחפץ בעברית המקראית.", סמינריון אודות "ערכיות תחבירית וערכיות סמנטית בלשון המקרא: המבנה התחבירי והסמנטי של הפעלים רצה וחפץ בעברית המקראית." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.