היישום אינו מחובר לאינטרנט

תקשורת קהילתית

עבודה מס' 062882

מחיר: 276.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: המקומון "הוד הכפר" - מקרה בוחן.

3,555 מילים ,14 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

המקומון "הוד הכפר" המהווה חלק מרשת מקומונים מקבוצת הרשת המקומית, עונה על התאור של קליין (1999) בצורה מעניינת- זהו מקומון צעיר יחסית, שכן לא מזמן חגג עשור וניתן עדיין לחוש את אותה התלהבות והסתערות על הממסד העירוני אך עם זאת אין בו תחושה של מרד.

בכדי לבחון את המקומון "הוד הכפר" לעומקו ובכדי להבין את מהותו מבחינת החלתו על המדיה האלטרנטיבית או לחילופין המדיה הקהילתית המשלימה וכמובן בכדי לדון בשינויים שחלו בו במהלך שנות קיומו הרי שהיה צורך בבחינה מדוקדקת לאורך השנים ובראייה היסטורית אשר תעיד על טיב תכונותיו ומהלכיו במקביל לשינויים פוליטיים, סביבתיים ותקשורתיים, דיון שכזה ראוי כמובן למחקר מעמיק ונפרד ולא כאן המקום לכך. אסתפק כאן בראייה צרה של המקומון ובהתבוננות בתכניו ובהפצתו במהלך חודש ימים (חודש יוני 2003) ומכאן אנסה להסיק מסקנות הנוגעות לאופיו ולטיבו בהתאם לנלמד במהלך הסמסטר.

למקומון "הוד הכפר" פונקציות רבות כלפי תושבי העיר גם אם ללא ידיעתם. המקומון כפי שמציגה זאת כהן (1999) ראוי להכרה בתפקיד החשוב שהוא ממלא בהגדרתן של קבוצות חברתיות שונות ובעיסוק בהן, והמודעות להשפעה האפשרית שלו על הנעשה בתחומי החיים השונים בעיר, ממקדת את תשומת הלב בהתנגשות בין הפונקציות השונות של ערוץ המבע.
במקום שבו רואה המקומון את עצמו מתריע ומייצג קבוצות חלשות, עלולה ההיקסמות מן הסגנון לערער על סמכות "הלוחם" של העיתון כמוביל חברתי. כשמדובר בדיווחים "אובייקטיביים" בנושאי חינוך, בריאות או נדל"ן, נשמרת לשון ישירה ועניינית; כאן ישנה אפשרות להתנתק מ"האנשים", להותיר אותם כמרואיינים או כמספרים, ולהתמקד במתקפה על הממסד. ההתנגשות בין הרצון להתריע לבין ההתעמקות בתפקיד כמגדיר חברתי וכממפה של עיר, מוחשית בעיקר כאשר מבקשים להציג "מחזות" של עוני, דרמות של פלילים או לדווח על\לספר את סיפורם של תושבי שכונות, שהם "סיפורים" אנושיים-עיתונאיים טובים - אך גם "אייטמים" רציניים במסגרת ההתרעה כלפי הממסד.

מקורות:

גרניט, ע. ונתן, ל. (2000). קהילות וירטואליות: מבנה חברתי חדש? מגמות מ(2), 315-298.
נוסק, ה. (2001). "קול העם" לכל העם? הטלוויזיה הקהילתית בישראל. קשר, 30, 51-65.
Caspi, D., Adoni, H., Cohen, A.A., Elias, N.(2002). The red, the white and the blue: The Russian media in Israel. Gazette-The International Journal for Communication Studies, 64, 537-556.
Downing, j. (2001). The Seattle IMC and the Socialist Anarchist Tradition.Washington D.C: ICA pre-conference "Our Media, Not Theirs" May, 2001.
Hamilton,j. (2000). Alternative media: Conceptual difficulties, critical possibilities. Journal of Communication Inqairy, 24, 357-378
Hindman, E.B.(1998). Community, democracy and neighborhood news. Journal of Communication, 48 (2), 27-39.
Hochheiner, J.J. (1999).Organizing community radio: Issues in planning. Communication: The European Journal of Communication Research, 25, 371-386.
Hollander, E. (2000). Online communities as community media. A theoretical and analytical framework for the study of digital community networks. Communication: The European Journal of Communication Research, 25, 371-386.
Lundby, K. (1992) Community television as a tool of local culture. In Jankowski, N., Prehn, O., Stappers, J (Eds.), The peoples voice: Local radio and television in Europe (pp.27-41). London : John Libbey Company Ltd.
Sampedro, V. (1998). Grounding the displaced: Local media reception in a transnational context. Journal of Communication, 48,125-143
Squires, C.R. (2000). Black talk radio: Definding community needs and identity. Press/Politics, 5(2),73-95.
Waisbord, S. (1998). When the cart of media is before the horse of identity: A critique of technology-centered views on globalization. Communication Research, 25, 377-398.

תגים:

מקומונים · מקומי · מקומון · קהילה · תקשורת

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תקשורת קהילתית", סמינריון אודות "תקשורת קהילתית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.