היישום אינו מחובר לאינטרנט

ניהול נכסי נאמנות.

עבודה מס' 062835

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה:

4,497 מילים ,4 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

תוכן העניינים
מבוא
המצב המשפטי לפני חקיקת חוק הנאמנות
חקיקת חוק הנאמנות
נכסי הנאמנות
חובת הנאמן בניהול נכסי הנאמנות
משפט משווה- פס"ד . Bartlet v Barclays Bank Trust Co
האנלוגיה לדירקטור-פס"ד בנק צפון אמריקה
בפני מי אחראי הנאמן לנזק?
תרופות כנגד הנאמן
סיכום

מבוא
באמצעות הנאמנות מושגת הפרדה בין ההנאה מנכס לבין הנהלתו. המופקד על הנהלת נכסי הנאמנות הוא "הנאמן" ואילו טובת הנהנה המופקת מן הנכס היא "לנהנה" אולם ההפרדה שבין ההנאה לבין ההנהלה אינה היא שלעצמה התכונה המאפיינת את הנאמנות הפרטית, הפרדה שכזאת עשויה שתעשה גם באמצעות מסגרות משפטיות אחרות כגון "חברה" "שליחות" "אפוטרופסות" "הנהלת עיזבון". התכונה המייחדת את הנאמנות הפרטית מן האמצעים המשפטיים האחרים שבעזרתם משיגים את הפרדת הנהנה מההנהלה, היא בכך שבנאמנות גם למנהל וגם לנהנה זכויות קניין בנכס נשוא הנאמנות (בניגוד לדוגמא למוסד השליחות בו לשם השגת ההפרדה אפשר כי לנהנה תהא הבעלות בנכס ואילו לשלוח סמכויות חוזיות בלבד).
למרות האמור לעיל הקניית נכסי הנאמנות לנאמן איננה נזכרת בחוק הנאמנות תשל"ט - 1979 (להלן: "החוק") במפורש, יהושע וייסמן במאמרו "אבני נגף בחוק הנאמנות"1 עומד על כך כי פירוש זה (שלפיו הענקת בעלות לנאמן היא מתכונת היסוד של הנאמנות) לא זו שהיא עולה בקנה אחד עם הגישה המקובלת בשיטות המשפט השונות המכירות בנאמנות, אלא שהוא אף יעמוד בהתאמה עם גישתו של המחוקק הישראלי עצמו, כפי שבא לידי ביטוי בחוק אחר מהמרכזיים שבסוגיית הנאמנות חוק השקעות משותפות בנאמנות תשכ"א 1961 - סעיף 23 לחוק קובע כי "נכסי הקרן יהיו מוקנים לנאמן ומוחזקים על ידו לטובת בעלי היחידות" בעלותו של הנאמן על נכסי הנאמנות במסגרת חוק זה הובהרה גם בהצעת החוק של שר האוצר דאז לוי אשכול.2

לאור האמור לעיל מתבקשת המסקנה כי על אף שהמחוקק נקט בלשון "נאמנות היא זיקה לנכס שעל פיה חייב הנאמן ..." (סעיף 1 "לחוק") ולמרות הלשון הלא ברורה, יש לתת תוקף לכוונת לכוונתם האמיתית של חברי ועדת החוקה חוק ומשפט3, ולאור סעיף 17 "לחוק" המועד בו מתחילה לרבוץ על הנאמנים האחריות הכבדה המוטלת להם בחוק לגבי האחריות על נכסי הנאמנות היא מרגע העברת השליטה המעשית על הנכסים, בנוסף לבעלות המשפטית כמובן.
----------------------------------------------------------------------------------
1. וייסמן יהושע "אבני נגף בחוק הנאמנות"
2. הצעת חוק השקעות משותפות בנאמנות תשכ"א - 1961 ה"ח עע' 165 158 ד"כ 31 (תשכ"ו).
3. ישיבות וועדת חוק חוקה ומשפט מתאריך 16.1.1978

מקורות:

שלמה כרם "חוק הנאמנות תשל"ט -1979" התשנ"ה -1995
י' גרוס "דירקטורים ונושאי משרה בחברה" התשמ"ט- 1989 .
אהרון ברק "חוק השליחות" התשנ"ו -1996 (כרך שני).
י' וויסמן " אבני נגף בחוק השליחות" עיוני משפט (1980), 288.

תגים:

החברות · הנאמן · הנאמנות · הנהנים · וחובת · וחוק · חוק · כלפי · לאור · נאמנות · ניהול · נכסי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניהול נכסי נאמנות.", סמינריון אודות "ניהול נכסי נאמנות." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.