היישום אינו מחובר לאינטרנט

ענף המים המינרליים בישראל

עבודה מס' 062480

מחיר: 361.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח חברת מי עדן.

14,556 מילים ,15 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

תוכן עניינים
רקע
ניתוח חיצוני
מגמות ותנודות בסביבה השיווקית
אפיון הסביבות השונות
Key Success Factor
מאפייני הכוחות הפועלים בסביבה
ניתוח פנימי
מהות, מטרות ויעדי הפירמה
אסטרטגית הפירמה
ניתוח SWOT -
יתרון תחרותי של הפירמה
אפיון קו המוצרים\שירותים של הפירמה
אפיון מרכיבי תמהיל השיווק
הבעיה המרכזית
הגדרת ואפיון הבעיה המרכזית ובעיות המשנה
הגדרת החלופות ניתוחן והערכתן
המלצות ונימוקים
טקטיקה
ביבליוגרפיה

מנהלים
שוק המים המינרליים בישראל הוא שוק בצמיחה. הוא מוערך בכ800 - 900 - מיליון ש"ח בשנה.
גודל השוק המבורקד בישראל מוערך כיום בכ 550 - מיליון ש"ח.
בשנת 2001 גדל השוק בכ15% - כאשר הצריכה האישית של המים היתה כ73% -. בשנת 2002 חל
גידול של כ8% - בשוק, כאשר צריכת המים האישית היתה של כ.77% -
מי עדן היתה הראשונה בשוק זה, והיא מובילה אותו בנתח שוק של כ31% - השנייה להיכנס היתה
נביעות בעלת נתח שוק השני בגודלו (%26) השלישית בהתאמה היא עין גדי של יפאורה תבורי עם
נתח שוק של כ19% -. השאר השוק מתחלק בין המותג המיובא של חברת טמפו סן-בנדטו עם % 12
ומותגים פרטיים זולים של רשתות השיווק הגדולות, כגון: "לייף", "סופר קלאס" ו"לידר פרייס"
המחזיקים נתח שוק כולל של כ.12% -

העבודה מתמקדת במותג מי עדן המשווק ומופץ ע"י חברת מעיינות עדן בע"מ ומתייחסת הן
לקטגוריית המים המינרלים בבקבוקים והן לקטגוריית המים מינרלים בכדים.
מעיינות עדן בע"מ הינה הקבוצה המובילה בישראל ואחת הקבוצות המובילות באירופה בתחום
השיווק הישיר וההפצה של מים מינרליים טבעיים בכדים (HOD - Home and Office
.(Delivery כמו כן עוסקת החברה בשיווק והפצה של מים מינרליים באריזות קטנות, בישראל.

הבעיה המרכזית של "מי עדן" נוגעת למערך ההפצה בתחום הבקבוקים. מערך ההפצה הוקם
בהשקעה אדירה של משאבים ( עלות 5 - מיליון דולר) וצמצם בשלב ראשון את הפריסה של מוצרי
החברה בשוק הקר והחם בצורה ניכרת. ניתן לומר כי סיום חוזה ההפצה עם "החברה המרכזית
ליצור ושיווק משקאות" והקמת מערך עצמאי עצר את התנופה השיווקית של החברה בשוק הקר
וצמצם את הפער הגדול שהיה בזמנו בינה לבין המתחרה הגדולה "נביעות".

אנו מציעים שלוש חלופות לפתרון הבעיה: 1) הורדת מחירים של קמעונאים בשוק הקר, 2) ביצוע
פעילות קד"מ אינטנסיביות יותר שיעלו את אטרקטיביות המוצר בעיני הלקוחות (ובעיני העסקים),
3) ביסוס מערך הפצה על שת"פ עם בתי עסק בשוק הקר.

מבין שלוש החלופות הנ"ל ועל פי הניתוח שביצענו נמצא כי החלופה המועדפת היא חלופה מספר - 3
אנו ממליצים על ביצוע מערך הפצה שיבוסס על הסכמי שיתוף פעולה בין בתי עסק בשוק הקר לבין
"מי עדן".
חלופה זו נבחרה בעיקר מאחר והיא מעלה את אטרקטיביות המותג בעיני בתי העסק ע"י כך שהיא
הופכת אותם בצורה מחוכמת לחוליה נוספת במערך המכירות וההפצה של החברה שבסופו של דבר
תגדיל את נוכחות המותג על המדפים בתחום האימפולס.

הערת מערכת: בעבודה לא נכתבו מראי מקום.

תגים:

המתחרות · חברת · חיצוני · משקאות · קלים · מזון

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ענף המים המינרליים בישראל", סמינריון אודות "ענף המים המינרליים בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.