היישום אינו מחובר לאינטרנט

ניהול השיווק - חברת עלית

עבודה מס' 062448

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינה כיצד עלית תיכנס עם מוצר חדש לשוק - ארוחות צוהריים לילדים.

4,706 מילים ,16 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

תוכן עניינים:

1. מבוא
מטרת העבודה
תאור החברה
2. האסטרטגיה השיווקית
פילוח שוק
מיצוב
התנהגות צרכנים
סיכום
3. ביבליוגרפיה



מבוא
מטרת העבודה
מטרת הדוח היא לבחון כיצד עלית תיכנס עם מוצר חדש לשוק- ארוחות צהרים לילדים.
השיווק לילדים הוא כיום המוטיב המרכזי אצל חברות רבות- דרכם הם מעונינים להגיע "לכיס" ההורים.
על פי ניסיונה של עלית, מאכלים מיוחדים לילדים (לדוגמא שוש, תפוצ'יפס וכד') מהווים את מחצית
מכירות החברה. לפי הערכותיה של עלית סנפרוסט מוכרת כמה מאות אלפים של ארוחות מוכנות בחודש.
לשם מה דרוש שינוי??
כאמור, החברה מעונינת להיכנס לשוק ארוחות צהרים מוכנות לילדים. לפי ניסיון העבר של החברה,
השקעת משאבים בפרסום בלי מחקר שוק לא יעילה. לדוגמא כאשר היא יצאה לשוק עם המותג "שוש",
היקף המכירות שהושג בתחילה היה ברמה נמוכה יחסית, ונמוך מהיעד שעלית קבעה לעצמה. המותג הוא
מותג פרטי ששייך רק לחברה עצמה והיא רוצה לשכנע את הילדים בעיקר (וגם את ההורים) כי ירכשו
אותו.
מובן שהיקף מכירות קטן מהרצוי פוגע ברווחיות שהייתה יכולה להיות מושגת באמצעות היקף מכירות
גבוה יותר. החברה מעריכה כי כיום יש שוק גדול יחסית לארוחות מוכנות לנוכח העובדה שבהרבה משפחות
שני בני זוג עובדים מחוץ למשק הבית.

תאור החברה
להלן מספר נתונים על החברה:
חברת "עלית" נוסדה בשנת 1934 ע"י שבע משפחות ביניהן משפחות מושביץ ופרומצ'קו, כאשר היזם ובעל
המניות העיקרי היה אליהו פרומצ'קו. שמה המקורי של החברה היה "עלית" חברה לתעשיית שוקולדה
וסוכריות בע"מ.
במשך השנים שינתה החברה את שמה ל"עלית" חברה ישראלית לתעשיית שוקולדה וסוכריות בא"י
בע"מ (ב1935 -), ל"עלית" חברה ישראלית לתעשיית שוקולדה וסוכריות בע"מ (ב1959 -) ולבסוף
ל"עלית" תעשיות בע"מ (ב1988 -).לחברה נתח שוק של %27 משוק המזון בכללו ובמוצרים מסוימים
(לדוגמא קפה ומוצריו) נתח השוק שלה %67 (נתון לשנת 2001).
מפעלי החברה מפוזרים ברחבי הארץ:
-מפעל רמת גן - מפעל החברה ברמת גן הוא ראשון המפעלים של החברה ועד להקמת המפעל
בנצרת עילית עם המפעל העיקרי שלה. כמפעל החל בייצור בשנת 1934. בשנת 1938 החל
המפעל לייצא מוצרים לארה"ב, דרום אפריקה ואנגליה.
-מפעל רמת גן מייצר שוקולד וכן יוצק מוצרי שוקולד, טבלאות שוקולד ושוקולדה מקופלת,
כמו כן מייצר המפעל גומי לעיסה לסוגיו השונים, סוכריות למיניהן ומוצרי הרזיה.
-מפעל צפת ("שחל") - מפעל שחל המקורי נוסד בשנת 1984, לימים המשיך כמפעל לעבוד
במסגרת חברות שחל תעשיות (1980) בע"מ עד למיזוגו בחברה. המפעל מייצר מוצרי שומשום
למיניהם ובעיקר טחינה וחלבה.
-מפעל אשקלון (ממתקי מוטי) - מפעל ממתקי מוטי היה עד שנת 88 בבעלות משותפת של
החברה (%75) באמצעות חברות בת ומשפחת צורנשטיין (%25). המפעל פעל במסגרת חברת
ממתקי מוטי (1984) בע"מ. בסוף שנת 1988 הועברה השלישייה בחברת הבת לחברה.המפעל
נרכש בשנת 1984 ובאותה עת פעל באזור התעשייה של גבעתיים, בשנת 1987 הועתק המפעל
לאשקלון. המפעל מייצר ממרחי שוקולד, ממתקים, פרלינים מסוגים שונים, מוצרי ג'לטין וקוקוס.
-מפעלי הקפה עלית (תעשיות מזון) בע"מ - עד למחצית שנת 1986 הייתה הבעלות במפעל
הקפה מחולקת ל %40 בשליטת החברה, %26 בידי נציגי יורשיו של משקיע אמריקאי אשר סיפק
את הידע לייצור קפה נמס, %34 בידי חלק ממשפחות המייסדים של החברה (פרומצ'נקו,
קופילוב, מושביץ וארנס). לאור היותם של מפעלי הקפה חלק מהותי של עסקי החברה ועל מנת
למנוע ניגודי אינטרסים בין החברה לבין חלק מבעלי מניותיה החליטה החברה, משיקולים
עסקיים לרכוש את כל מניות חברת עלית (תעשיות מזון בע"מ).

מקורות:

הורניק י., (1997), "ללכוד את הגולשים ברשת", סטטוס-ירחון לחשיבה ניהולית מס' 73,1997, עמ' 55-59.
פרדימן ע., (2000) , "אינטרנט אבל לא מה שהכרנו", אותות אפריל עמ' 4-6.
Adams p.(2000), "for your eyes only (determining click through rates for online advertising)", Ad-week new england adv. Week, Jan 10, . P. 14.
Griffin k whitehead r g (1998) , "banner advertising on the world wide: An analysis international journal of management people Jun
Kimb s. (1999), "how nline users respond to privacy concerns", Journal of advertising, Provo fall
Lorge s. (1999), "banner ads vs. E-Mail marketing", Sales marketing Management, August, 15Michael m (1998), "why banner ads on the web stink", E-media weekly, Sept 7
Mcgaughey R E kevin h m (1998), "the internet as a marketing tool", Journal of marketing theory and practice, Statesboro, summer
Mie-yun l. (1999), "using banner ads to ads to generate traffic for your would web sites", houston business journal
"banner ads vs. E-mail marketing", (1998) Sales marketing Management, August, p 15 (ANNONYMOS)
Shyam s, (1998), "does web advertising work?" Journalism and mass communication quarterly Colombia, WinterWeaver j.,, (2000) "bad-mouth the banner", Pc/computing, Jan p. 93.
sten rapp and thomas l.collins (1996) ,the new maximarketing, mcgraw- hill inc, new- york,
larry perey (1998) advertising and consumer psychology.aibert wesley frey, advertising.
kolbock peter and smith marc (1998) managing virtual commons; cooperationand conflict in computer communities.
shanon claude and weaverl warren (1999), mathematical theory of communication, new-york, harper.
stewart d. furse (1996) d. effective tv advertising lexingtone books, m.a...
Wilson t. (2000), "interenet advertisers", Internetweek, Jan 24, p. 65 (full text, copyright 2000 cmp publications, inc.

תגים:

שווק · לילדים · אינטרנט · מודל · ואהן · טלוויזיה · עיתונות · צרכנים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניהול השיווק - חברת עלית", סמינריון אודות "ניהול השיווק - חברת עלית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.