היישום אינו מחובר לאינטרנט

שיטת ה-TQM

עבודה מס' 062376

מחיר: 229.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: פירוט עקרונות השיטה ובדיקת יישומה במשטרת ישראל.

7,108 מילים ,18 מקורות ,1995

תקציר העבודה:

T.Q.M הינה פילוסופיה ניהולית, הרואה בשיפור מתמיד בתהליכי העבודה בארגון ובשיפור מתמיד של איכות השירות ואיכות המוצרים, את הדרך היחידה הקיימת להוביל את הארגון למצוינות, שהוא תנאי להצלחה והישרדות בשוק העולמי שהולך ונפתח לתחרות הולכת ומתגברת.
אף שהיתרונות של ניהול איכות כוללת נוצלו תחילה במגזר התעשייתי, נמצא שהשיטה תכליתית לא פחות גם בענף השירותים - בבנקאות, בביטוח, בתי מלון, תיירות נופש, צבא, משטרה ובניהול ענייני ציבור. למעשה, בכל ארגון המבצע סדרה של פעילויות, המכוונות לתוצאה סופית מוגדרת. יש תהליכים עסקיים, שניתן לנתח אותם ולשפרם בטכניקות של ניהול איכות כוללת.
נוסף ליתרונות השיווקיים ולחסכונות הכספיים, תוכניות של ניהול איכות כוללת מגבירות את שביעות הרצון של הלקוחות וגוררות בעקבותיהן גיאות של מוניטין ועסקים נוספים. התוכניות מעודדות ייצור מוצרים ושירותים חדשים ומסייעות לפתח הנהלה תכליתית יותר, הממוקדת בסדרי עדיפויות נכונים.
באמצעות מתן החיזוקים לאנשים, משפרות תוכניות אלה את המורל בחברה ומעודדות מעורבות אמיתית בקבלת החלטות. בסופו של דבר, הן משפרות את תדמיתה של החברה, וככל שהדבר ניתן בעולם של אי ודאות, יש בהן משום ניסיון להבטיח את כושר החירות של החברה. ניהול איכות כוללת בוחנת בביקורתיות את המוצרים והשירותים שהחברה מפיקה, מתוך התייחסות לתהליכים שהיא נוקטת להפקתם ולאנשים העושים במלאכה, במטרה לוודא שהתפוקה תספק לחלוטין את הדרישות המוסכמות של הלקוח.
הלקוחות הפנימיים של כל מי שמקבל את עבודתו של אדם אחר בתוך החברה, חשובים לא פחות מהלקוח החיצוני או מהמשתמש הסופי בטובין או בשירותים, מפני שהם יוצרים שרשרת איכות המגיעה עד הלקוח. הגישה קרויה "כוללת", מפני שהיא מקיפה כל מה שהחברה עושה - את כל התהליכים שלה ואת כל העובדים שלה בכל הרמות ובכל עת.
זוהי גישה חסרת מנוח, מפני שהיא מיועדת לשיפור בלתי פוסק, לביטול בזבוז ועלויות ולטיפוח מערכת של יחסי נאמנות עם ספקים ולקוחות.
על מנת ליישם את גישת ה-T.Q.M נדרש מאמץ מיוחד מהנהלת הארגון בדרגים השונים, על מנת לאפשר את השינוי המעמיק הנדרש ביישום ה-T.Q.M.
ניתן לראות את הבנת הנדרש מהנהלה וגיוסה לצורך החדרת הנושא, כתנאי ראשון במעלה ליישום מוצלח של T.Q.M בארגון. בעבודה זו יוצגו עקרונות הT.Q.M-, השוני העקרוני בין T.Q.M לשיטות בקרת איכות אחרות. גישת T.Q.M של דמינג הדרישות מההנהלה בבואם ליישם את גישת T.Q.M, אנסה לבדוק כיצד ניתן ליישם T.Q.M בארגון שירותי ואתן דוגמאות לכך.

תקוותי היא, כי עבודה זו תעזור למנהל המנוסה והמתחיל כאחד, בהבנת עקרונות גישת הניהול האיכותי הכולל, בבואו ליישם את הגישה בארגון בו הוא פועל.

תוכן העניינים:
מבוא
סקירה היסטורית
עקרונות ה-T.Q.M
עקרונות היסוד של דמינג בניהול לאיכות כוללת
תפקידי ההנהלה ביישום T.Q.M
השונה והדומה בין גישת ניהול T.Q.M
לשיטות בקרת איכות אחרות
יישום שיטת T.Q.M במשטרת ישראל
סיכום
ביבליוגרפיה

מקורות:

יהודה קונפורטס. "עידן הראש הגדול". יוני 1993. מנהלים 18-16.
ד"ר חנה אופק. "ניהול לאיכות בשירות הציבורי בעידן של סביבה משתנה". יולי 1993.
מאיר אשכול. "מדידת שביעות רצון לקוחות - בסיס ל- T.Q.M". מאי 1993. מנהלים 19-16.
חברת יהב יעוץ הדרכה ופיתוח ארגוני בע"מ. T.Q.M ניהול לאיכות כוללת רקע היסטורי מושגים יסודיים כלים בסיסיים.
ערן הון. "מכשלות בדרך להפעלת תוכנית לשיפור השירות". יוני 1993. משאבי אנוש, 25-23.
ד"ר שמואל ליימן-ווילציג. " T.Q.M - החלון ושברו". אוגוסט 1993. יעדים, 27-26.
אילון ג. " T.Q.M נוסח ישראל: זבנג וגמרנו PR או אהבה של קיפודים". נובמבר 1992. T.Q.M, עמ' 4.
אנדריאנה גאבור. האיש שחולל את מהפיכת האיכות, ת"א: מטר 1992.
ג'ון בנק. TQM השיטה ויישומה, הרצליה: עתרת הוצאה לאור, יולי 1993.
גילאן ד. " T.Q.M - עיקרי הגישה ותפקיד המנהל", אוגוסט 1992, משאבי אנוש 18-16.
גורן ג. "תפקידי ההנהלה ביישום T.Q.M". אוקטובר 1990, ניהול 16-15.
דונת י. " T.Q.M מן המסד עד הטפחות", יוני 1991, ניהול 16-15.
כהן י. "הרהורים על T על Q ועל M" פברואר 1992, משאבי אנוש 16-14.
נצר נ. "היישום המעשי של 14 T.Q.M תנאים להצלחה", אפריל 1992, ניהול 12-7.
פלדמן א. "אם זה כל כך טוב - למה מתרבים הכשלונות", נובמבר 1992. TQM עמ' 11.
קנט ר. "מצויינות דרך האיכות", פברואר 1991, ניהול עמ' 7.
שטיין ב. "מה בין תקן ISO 9000 לבין גישת "ניהול איכות כוללת", 1992, מנהלתון 26, 10-8.
שירום א. "על ניהול איכות כולל בשירות הציבורי", ספטמבר 1991, משאבי אנוש 14-10.

תגים:

TQM · ניהול איכות · בקרת איכות · דמינג

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שיטת ה-TQM", סמינריון אודות "שיטת ה-TQM" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.