היישום אינו מחובר לאינטרנט

מדיניות האפרטהייד בתקופתו של ורוורד

עבודה מס' 062362

מחיר: 324.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האפרטהייד כאידיאולוגיה פוליטית.

11,020 מילים ,8 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

בסוף מלחמת העולם השניה חשו שלושת מיליוני התושבים הלבנים של דרום אפריקה כי ההתפתחויות נוטות לכיוון "הרוב חסר הזכויות". הם צפו בראשיתם של תנועות השחרור ברחבי היבשת האפריקנית כולה וכל אותם פחדים וחששות מפני התבטלות ואף השמדה פיזית ניעור ביתר עוז. מוסכם היה כמעט על דעת הכל כי תנאי לעצם הקיום הוא שמירת עליונותו של האדם הלבן.
"כניעת" האדם הלבן ושיתופו של "הרוב השחור" בשלטון נצטיירה בעיני המיעוט הלבן כראשיתה של התקפלות שבסופה ייטמע המיעוט ברוב הגדול. לשון אחרת- שיתוף בין גזעי פירושו, לדעת המיעוט הלבן, כליה ואובדן הכל.
חילוקי הדעות בקרב המיעוט הלבן לא נסבו על עצם העיקרון של ההפרדה. הויכוחים הבין מפלגתיים התנהלו סביב האמצעים לקידומה של אותה מטרה שהייתה מקובלת כמעט על הכל. רק מתי מעט מבין הסופרים (למשל אלן פנטן מחבר הספר "זעקי ארץ אהובה!"), אנשי הכמורה (בעיקר מאנשי הכנסייה האנגליקנית) ומדינאים ספורים, הקימו קול בגנות חילול כבוד האדם.
עמדות הצדדים בקרב הלבן גובשו בשתי מסגרות מפלגתיות: המפלגה המאוחדת שבראשה עמד המדינאי והמצביא יוחנן כריסטיאן סמאטס והמפלגה הלאומית שבראשה היה ד"ר דיאל מלאן.

מטרת העבודה הנוכחית היא לסקור את מדיניות האפרטהייד והאידיאולוגיה העומדת מאחוריה. תכלית העבודה היא להעריך את מדיניות הפנים של ראש הממשלה ורוורד שקיבע את האפרטהייד בתור אידיאולוגיה קונסיסטנטית, ואף החריף את הפעילות כנגד השחורים; מה היו הסיבות להחרפת הצעדים נגד השחורים: אידיאולוגיה צרופה, אינטרסים אישיים או מפלגתיים או פשוט תגובות הנגד של השחורים?העבודה תסקור את תולדות יחסי השחורים והלבנים בדרוא"פ, החרפת היחסית במאה הנוכחית לאחר מלחמת הבורים, ואת המהלכים הפוליטיים בתקופתו של ורוורד.

תוכן העניינים:
1. מטרת העבודה
2. גישת האפרטהייד
3. תפיסת הלאומיות של השחורים
4. מערכת אידיאולוגיה ממשלתית (אפרטהייד)
5. פעילותו של ורוורד ((1950-1966
6. סיכום ומסקנות
7. ביבליוגרפיה

מקורות:

וויד מיכאל, "האפרטהייד- ניסיון אידיאולוגי למציאת פתרון לבעיות פוליטיות", סקירה חודשית, ספטמבר 1985.
"המשבר בדרום אפריקה",סקירה חודשית, פבאור 1964.
חזן נעמי, "מגמות בשחרורה של אפריקה", סקירה חודשית, פברואר 1982.
צמיחת המדינות החדשות באפריקה, הוצאת האוניברסיטה הפתוחה,1984.
Caldwell Theodore c., The Anglo Boer War, Lexsington, d.c. Heath and Company, 1968.
Hirshfeld Claire, "The Anglo Boer war and the Issue of Jewish Culpability", Journal of Contemporary History, Sage, London,(15), 1980.
Legassick m. "Legislation, Ideology and Economy in Post 1948 South Africa", Journal of Southern Africa Studies, 19, 4, 1993..
Miller R.B. "Science and Society in Early Career of h.f. Verwoerd", Journal of Southern Africa Studies, 19, 4, 1993..
Posel Dvora, The Meaning of Apartheid Before 1948. Clarendon Press, Oxford, 1991 .
Robinson Ronald, Africa and the Victorians, London: Macmillan, 1967.
Schrire Robert (editor), Malan to De Klerk, Leadership in the Apartehid State, Hurst Company, London.1994.
Sachs e.s., The Anatomy of Apartheid, Collet's, London, 1965

תגים:

גזענות · הפרדה · לבנים · שחורים · אפריקנס · דרום אפריקה · טוהר הגזע · אפליה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מדיניות האפרטהייד בתקופתו של ורוורד", סמינריון אודות "מדיניות האפרטהייד בתקופתו של ורוורד" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.