היישום אינו מחובר לאינטרנט

מורים ומחנכים כמנהיגים

עבודה מס' 062250

מחיר: 445.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם המורה בבית הספר נתפש כמנהיג כשהתלמידים הם המונהגים?

5,789 מילים ,19 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

כל אחד מאתנו נפגש בתופעת המנהיגות וחווה אותה, אם כמנהיג אם כמונהג ואם כצופה מהצד, פעמים רבות במשך חייו. כולנו נדע להצביע על המנהיג כאשר נראה אותו בפעולה, אבל האם נדע גם לומר מהו מקור עוצמתו של המנהיג? מדוע אדם זה דווקא ינהיג ולא אחרים? מהי הדינמיקה בין המנהיג למונהגיו?
כאשר סוגיית מהותו של הקשר בין מנהיג למונהגים היא במרכז הדיון, מוסט כמובן הדגש מהמנהיג עצמו למערכת המשתנים, התהליכים והאינטראקציות היוצרים את התופעה עצמה.
ברמת הכללה ניתן יהיה לטעון כי הקשר בין מנהיג למונהגים זו אינטראקציה אנושית הניתנת להסבר במונחי חליפין. על-פי הגיונה של הנחה זו ניתן לטעון כי למעשה כל אינטראקציה אנושית היא במהותה קולקטיבית אינסטרומנטלית, וכך הם גם יחסי מנהיג מונהג. אכן, מרבית המודלים תלויי ההקשר רואים את המנהיג כ"קורא רגיש" של ציפיות מונהגים, המגיב באופן מושכל לציפיותיהם. הוא עצמו מממש במנהיגותו את ציפיותיו להשפעה וכוח, וכך נוצרים יחסי חליפין שכל משתתפיה נשכרים (רונן, 1989).
ביכולתם של מנהיגים לא רק להסתגל למצבים ולהיות אפקטיביים, אלא יש להם את היכולת לעצב ציפיות של אנשים ליצור אצלם ציפיות חדשות, ציפיות שלא היו להם מעצמם בתחילת האינטראקציה עם המנהיג. יש למנהיגים אלה יכולת לגרום לאנשים להתלהב, להתאמץ, ולעשות דברים שהם "מעל ומעבר" (Bass, 1985).
במערכת החינוך, היחסים בין מורים לתלמידים מהווים את התחום המכריע בהשפעת בית הספר על התלמידים. המורה עוסק במגוון של פעולות מכוונות. עליו לקבוע את המשימה החינוכית הקרובה, להמריץ את התעניינות התלמיד, לפקח על ההתנהגות, לזהות חריגים, לתקן שגיאות וכו'. פעילויות אלו ואחרות הן פעולות טבעיות של מורה והן מתחייבות מתפקידו כמורה. כדי לממש את תפקידו כראוי עליו להפעיל את סמכותו (סימון, 1989). אם כך השאלה המעניינת היא: האם המורה בבית הספר נתפש כמנהיג כשהתלמידים הם המונהגים?

מטרות המחקר
1. לבדוק האם המורה נתפש כמנהיג או כמנהל?
2. לבדוק איזה סגנון מנהיגות מיחסים התלמידים למורה .
3. לבדוק באילו בסיסי כוח משתמש המורה לדעת התלמידים?

כלי המחקר- שאלון המכיל 57 משפטים לתלמיד. כל משפט אמור לקבל הערכה על-פי סולם בן 5 דרגות. 1 מביע הסכמה מוחלטת של התלמיד, ו5 - מביע התנגדות מוחלטת של התלמיד למשפט.
כמו-כן, ארבע שאלות עומק. ותצפיות בכיתה במהלך שיעורים למען בחינת הדינמיקה הכיתתית המתנהלת בין המורה לתלמידים.

תוכן העניינים:
מבוא
סקירת ספרות
בסיסי כוחו של המנהיג
הזיקה בין המנהיג לאנשיו-הבסיס הפורמלי, הפונקציונלי והרגשי:
הדינמיקה של המנהיגות
מודלים אינטגרטיביים של מנהיגות
בית הספר כארגון
מנהיגות חינוכית בבית הספר
המורה המחנך כמנהיג
מקורות עוצמתו של המורה המחנך
המחקר
שאלות המחקר
השערות
שיטת המחקר
ממצאים
דיון ומסקנות
מקורות
נספח - השאלון.

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מורים ומחנכים כמנהיגים", סמינריון אודות "מורים ומחנכים כמנהיגים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.