היישום אינו מחובר לאינטרנט

תקשורת וספורט

עבודה מס' 062220

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הקשר בין צפיה בתוכנית ספורט אלים טלוויזיה לבין התנהגותו האלימה והישגיו בלימודים של הילד הצופה.

8,455 מילים ,30 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

תוכן העניינים:
מבוא
א. הצגת הבעיה
ב. שאלת המחקר
ג. השיטה
רקע תיאורטי
א. תקשורת המונים - הגדרת מושגים
ב. הצפייה בטלוויזיה
ג. הטלוויזיה והספורט
ד. האלימות בטלוויזיה והשפעותיה
ה. דוגמאות למחקרים החושפים ילדים לאלימות
ו. תהליכים היוצרים קשר בין אלימות בטלוויזיה לתוקפנות של ילדים
ז. חיברות בתפקידים מיניים
ח. לקט מן העיתונות על הטלוויזיה והשפעותיה השליליות
ט. אלימות בתוכניות הטלוויזיה בספורט
י. "WWF בית הספר כזירת היאבקות"
יא. הקשר בין אלימות להישגים בלימודים
יב. סיכום רקע תיאורטי
מערך המחקר
א. שאלת המחקר
ב. השערות המחקר
ג. שיטות מחקר והשיטה הנבחרת
ד. אוכלוסיית המחקר
ה. כלי המחקר
ו. משתני המחקר
ז. שיטת עיבוד ובדיקת הנתונים
ממצאים
דיון
סיכום
ביבליוגרפיה
נספח - שאלון לתלמיד

"ישראל במקום הראשון בעולם באלימות נוער"
"בית הספר משקף בדרך כלל את הערכים ואת הנורמות של החברה שבה הוא פועל. חברה אלימה מעודדת אלימות בבית הספר, ואינה יכולה לצפות שבית ספר יחנך נגד אלימות. בית הספר אינו יכול לתקן את תחלואי החברה, מן הסיבה הפשוטה שהוא אינו יכול לפעול כאקס-טריטוריה", אומר ד"ר יוסי נווה, מרצה לפילוסופיה של החינוך באוניברסיטת בן גוריון. הדברים נאמרו בעקבות פרסומי המועצה לשלום הילד, שהציבה את ישראל במקום הראשון בעולם בדווח על פגיעה פיזית ב- 1999.
24% תלמידים בגילאי 12-13 דיווחו על פגיעה פיזית. בשנת 2001 נפתחו: 2740 תיקים פלילים לבני נוער בגין איומים; 7850 תיקים בגין תקיפה; 1440 בגין חבלה חמורה. סה"כ 12030 תיקים - שהם 12.9% עלייה משנת 2000. (מתוך האתר "המועצה לשלום הילד").

טלוויזיה, ספורט ואלימות
בד בבד עם התפתחותם של אמצעי המדיה המודרניים גוברת ההתעניינות בספורט בכלל והתחרותי בפרט ונוצרים יחסים הדדיים בין הספורט לתקשורת המונים. מדורי הספורט בעיתונים, ברדיו ובטלוויזיה תופסים מקום נכבד יותר ויותר. דמויות של כוכבי ספורט רוכשות פופולאריות גוברת והולכת. המפרסמים מנצלים את יוקרת הספורטאים למכירת מוצריהם, ודומה שכל השותפים יוצאים נשכרים מהפעילות המשולבת.
העיסוק בספורט - הצפייה והסיקור - הופכים לפעילות מרכזית בתרבות ההמונים במאה ה-21. הטלויזיה משופעת בתכניות טובות וגרועות, והן דומיננטיות בעיצוב מושגיהם ועולמם הרגשי של הילדים, ואף קובעת את סדר יומם. השפעותיה של הטלויזיה עוברות תיווך ושינוי ע"י ההקשרים בין-אישיים והתוך-אישיים של הצפייה. זוהי מערכת מורכבת מבחינת מושגים, שאי-אפשר לבטאה במונחים של מודל פשוט של גירוי-תגובה. מובן שלטלויזיה השפעות רבות, ואין שום סיכוי להגיע לרשימה ממצה. הילד הצופה בטלויזיה מושפע מסיטואציית הצפייה: הוא בוכה, צוחק, יוצר זיקות מנטליות עם התמונה שבמרקע, הוא פוחד, מתרגש ו"משתתף" בתמונה שהוא צופה. אלה הם תוצאות פנומונולוגיות מיידיות של חשיפה. אחד הנושאים הנחקרים ביותר הוא נושא האלימות על כל היבטיו והשלכותיו, והוא נחקר מכיוונים שונים. אחד הכיוונים הוא חקר הקשר בין צפייה ממושכת בתכניות אלימות לבין התנהגות אלימה.
במסגרת הקורס "ספורט ותקשורת" וכמורה לחינוך גופני, ברצוני לבחון את השפעת ספורט אלים בתקשורת על רמת האלימות והישגיו בלימודים של התלמיד הצופה, על כן שאלת המחקר היא: הקשר בין חשיפת הילד לתכנית ספורט אלימה בטלוויזיה לבין התנהגותו האלימה והישגיו בלימודים של הילד.

שיטה
רקע תיאורטי
בחלק זה אסתמך על הספרות הקיימת כדי לדון בעניינים הבאים: הגדרת מושגים ב"תקשורת המונים": תקשורת וספורט: תקשורת ואלימות בספורט הדיון יתמקד בתוכנית "היאבקות WWF" והשפעתה על הצופה הצעיר: כרקע נלווה למחקר אגע בבעיית האלימות בין ילדים ועל הקשר בין אלימות לרמת ההישגים בלימודים.

מחקר שדה
שיטת המחקר: מחקר כמותי המבוסס על שאלות סגורות שמטרתן לבדוק את רמת האלימות של הילד, רמת החשיפה לאלימות בטלוויזיה ורמת הישגיו הלימודיים.
אוכלוסיית המחקר: 30 תלמידי כיתה ו מבית ספר יסודי ערבי ממרכז הארץ.
כלי המחקר: שאלון סגור המכיל שלושה חלקים: (ראה נספח א'), השאלון נבנה על סמך חלק מהשאלונים במחקרם של פרופ' עמוס רולידר, נעם לפידות וד"ר רותי לוי ( 2000).

תגים:

אלימות · בספורט · בתוכניות · הטלוויזיה · המונים · תקשורת

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תקשורת וספורט", סמינריון אודות "תקשורת וספורט" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.