היישום אינו מחובר לאינטרנט

"העבד" בתיאטרון גשר

עבודה מס' 062121

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח ההצגה בהתבסס על מאמרו של פרופ' דן אוריין.

3,633 מילים ,6 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

באפריל 2002 העלה תיאטרון "גשר" את הצגת "העבד". זהו עיבוד עולמי ראשון לספרו המפורסם של יצחק בשביס-זינגר. היות ו"תיאטרון אינו משקף מציאות כניתנה, אלא הוא מעצב אותה לצרכים מסוימים של קבוצות בחברה" (דן אוריין, תיאטרון בחברה, עמ' 1), מעניין מה היו הסיבות שהביאו את הנהלת התיאטרון להציג בפני הקהל דווקא את ההצגה הזאת. כיצד רצו המחזאי והבמאי להראות לקהל את המחזה שתוכנו מוכר לאנשים בישראל, מאחר והוא מתבסס על ספרו של בשביס-זינגר "העבד", ספר חובה בתכנית הלימודים בבתי-הספר הישראלים? ע"פ שוש ויץ ("תרבות הפנאי בישראל", 174) "אחד המאפיינים של אמנות התיאטרון הוא הצגה חוזרת ונשנית של טקסטים מן העבר, כאשר הבמאי הוא היוצר המרכזי והמתווך בין עולם הטקסט להקשר החברתי שבו עולה ההצגה". כלומר, ניתן להניח שהפרשנות הבימתית במקרה הנ"ל הייתה אמורה להעניק כוח ומשמעות חדשים לטקסט הדרמטי של ההצגה.
האם הדבר אכן קרה? ואם כן, בעזרת אלו אמצעים השתמש המחזאי והבמאי, כדי לעשות זאת?
איך הקשרים החברתיים באו לידי ביטוי בהצגה הנ"ל? אילו מרכיבים של ההצגה השלימו את התמונה הכוללת בעיני הקהל?
מה הייתה התכוונותו של הבמאי כשהוא עשה את ההצגה?

אלה הן השאלות הראשוניות שעלו בדעתי בתחילת המחקר על הקשר החברתי של ההצגה "העבד" של תיאטרון "גשר", על"פי קריטריונים שהוצגו במאמרו של דן אוריין "תיאטרון וחברה: התיאטרון הישראלי".

מקורות:

פרופסור דן אוריין. "תיאטרון בחברה: התיאטרון הישראלי".
שוש ויץ, "תיאטרון, קולנוע ומוסיקה פופולרית". בתוך: תרבות הפנאי בישראל; תמורות בדפוסי הפעילות התרבותית 1990-1970, תל-אביב: מהדורת תש"ס, לאוניברסיטה הפתוחה, עמ' 160-181.

תגים:

הצגה · במאי · חברתיים · קהל · קשרים · בשביס · זינגר · עיבוד · ספרות · יהודי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא ""העבד" בתיאטרון גשר", סמינריון אודות ""העבד" בתיאטרון גשר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.