היישום אינו מחובר לאינטרנט

עקדת יצחק

עבודה מס' 062107

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח שלושה שירים אשר עוסקים בעקדה ובחינת המסר אותו הם מעלים.

3,777 מילים ,6 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

סיפור עקדת יצחק מופיע בספר בראשית בפרק כב. אלוהים מעמיד את אברהם בניסיון בכדי לבדוק את מידת הנאמנות והאמונה שלו בו. הוא מצווה עליו לקחת את בנו יחידו, קרי את יצחק, ולהעלותו לעולה. אברהם נענה לבקשה. כאשר אלוהים נוכח לדעת שאברהם היה מעלה את בנו לעולה הוא פוקד על אברהם להניח ליצחק ולהעלות במקומו של האיל שהיה בתוך סבך עצים בקרבתם. יצחק ניצל ואברהם הוכיח לאלוהים את נאמנותו אליו ועל כן, אלוהים מברך אותו שירבה את זרעו.

סיפור עקדת יצחק טומן בחובו ערכים רבים כגון: נאמנות, אמונה, הקרבה, אהבה וכדומה. וכן, מעלה שאלות מוסריות קשות כגון: האם לנאמנות קיימים גבולות? האם קיימת מידה של הקרבה? וכדומה. הערכים והשאלות העולים מסיפור זה אינם רק דתיים-ערכיים, משמע, מתייחסים לקשר בין אלוהים למקום אלא ניתן לראות בהם גלובליים וכוללים לכל תחומי החיים וכן, לקשר בין אדם לאדם, אדם ומדינתו וכדומה.

בעבודה זו בחרתי שלושה שירים שקיימת בהם אינטרטקסטואליות משותפת, קרי, שימוש בסיפור עקדת יצחק המקראי. המעניין בשלושתם הוא הבחינה המחודשת של סיפור העקדה המקראי והגישה החדשה ואף אולי הרדיקלית העולה מכל אחד מהם.

1. "איל אין תחתיו" \ ע.הלל
2. "יצחק" \ אמיר גלבע
3. "הגיבור האמיתי של העקדה"\ יהודה עמיחי

הקו המרכזי שאנקוט בניתוח שלי: ראיה חילונית-ערכית של האלמנטים המרכזיים, ובחינה של השאלה: כיצד השתמשו המשוררים בסיפור העקדה המקראי על מנת להעלות את מסריהם החדשים. האוריינטציה שלי הייתה פחות מקראית-דתית ויותר בעלת גוון רציונלי.

תוכן העניינים:
מבוא
ניתוח השיר "איל אין תחתיו" - ע. הילל
ניתוח השיר "יצחק" - אמיר גלבוע
ניתוח השיר "הגיבור האמיתי של העקדה" - יהודה עמיחי
השוואה
ביבליוגרפיה
נספח: השירים

מקורות:

ספר בראשית, מפורש בידי יהודה קיל, פרשיות ויקרא-וישלח, הוצאת מוסד הרב קוק, ירושלים.
מדרש הגדול על חמשת חומשי תורה , ספר בראשית א, חיבורו רבי דוד ב"ר עמרם העדני, הוצאת מוסק הרה קוק, ירושלים - ידיעות אחרונות , ספר חמד.
האנציקלופדיה העברית, חברה להוצאת אנציקלופדיות בע"מ, ירושלים, תשל"ד . (כרך 26:עמ' 698-696, כרך מילואים ב' :עמ' 908-909 , כרך מילואים א': עמ' 767)
יהודה עמיחי, "הגיבור האמיתי של העקדה" מתוך: "שעת חסד", שוקן 1983.
ע. הלל, "איל אין תחתיו" , מתוך: "עד כה", הוצאת הקיבוץ המאוחד , תשמ"ד.
אמיר גלבוע, "יצחק" , מתוך: "כל השירים", הוצאת הקיבוץ המאוחד, 1987.

תגים:

אינטרטקסטואליות · אמיר · גלבוע · הלל · יהודה · עמיחי · הגיבור · האמיתי · העקדה · איל · אין · תחתיו

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "עקדת יצחק", סמינריון אודות "עקדת יצחק" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.