היישום אינו מחובר לאינטרנט

פרוייקט שיווק רדיו צפון

עבודה מס' 061839

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הצגת התחנה, מטרות, יעדים, חקר שוק והצעת אסטרטגייה שיווקית.

10,046 מילים ,6 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

רדיו צפון 1-4.5-101.5FM החל לשדר בספטמבר 1997, במסגרת זיכיון של הרשות השניה לטלוויזיה ורדיו. רדיו צפון הוא בהגדרתו "MUSIC RADIO" ומאופיין בקונספט הכולל הרבה מוסיקה טובה ומגוונת, כשבלוח המשדרים משולבים מבזקי חדשות ארציות ואזוריות ושעשועונים באינטראקציה עם המאזינים, כולל חיילים מכל רחבי הארץ.
הרדיו משולב בפעילויות תרבותיות ותיירותיות באזור ומשמש כ"רדיו מטיילים", בעיקר בסופי שבוע וחגים.
כמו כן קיים שיתוף פעולה מקצועי הדוק בין רדיו צפון לבין רדיו תל-אביב ואת פעילות התחנה מלווים אנשי תקשורת מהשורה הראשונה.
תפקיד הרדיו הינו מכירת זמן אוויר לפרסומות עבור פירמות ויחידים, אשר רוצים לקדם את ענייניהם. עלותם של תחנות הרדיו האזוריות הינה תוצאה של עלות הפרסום באמצעי המדיה האחרים, כגון הפרסום בערוץ 2 בטלוויזיה שבפועל "הפרסום בטלוויזיה מחוץ להישג ידן של %97 מהחברות, בשל העלות הגבוהה הממוצעת לפרסומת -7000 דולר לתשדיר. 80 עד 100 חברות מפרסמות בטלוויזיה מדי חודש. בשל המונופול של ערוץ 2 גובה הערוץ יותר מכפי שהיה גובה בתנאי תחרות. העלות הממוצעת לתשדיר בישראל יחסית לחשיפה, גבוהה פי שלושה מאשר בארה"ב. 30 שניות בערוץ 2 עולים 7000 דולר והחשיפה היא ל1.3 מליון בתי אב. בעוד שבארה"ב העלות הממוצעת היא 200 אלף דולר והחשיפה היא ליותר מ-98 מליון בתי אב" (מיכאל גלי)
לכן הפרסום ברדיו המקומי הוא אלטרנטיבה שבה המפרסם יכול לאחר משא ומתן לפרסם 30שניות ב-7 דולר.

אסטרטגיה נוכחית
יצירת דימוי חיובי לתחנה על ידי הפיכתה לתחנה שמשמיעה מוזיקה בקרב המאזינים. כמו כן קידום התחנה על ידי חלוקת פרסים בשיתוף גורמים מסחריים, כגון מפת דרכים של חברת דלק.

מטרות
להימנע מכישלון כפי שהיה בתחילת דרכה של התחנה, מה שהביא לחילופי מנכ"לים ויצירת מודעות בקרב הצרכנים שהם המאזינים, כדי למשוך לקוחות לפרסם ברדיו צפון.

יעדים
ניסיון למלא את כל 9 הדקות במחיר של 20 דולר לתשדיר במקום 6-7$ במיקרו החדירה.
כניסה לענפים נוספים בתחום הפרסום, כגון הכנת הג'ינגלים בתחנה, כדי להכניס הכנסה נוספת לתחנה.

ממצאים כלליים שלא מסקרים:
יש ליצור מודעות לרדיו צפון על ידי שיתוף פעולה עם אחד מגורמי העיתונות המקומית או הארצית ולא רק לדוברי עברית, אלא גם לדוברי רוסית.

לסיכום: לרדיו צפון יש פוטנציאל ענק, אשר נראה מפוספס. הרצון לחסוך יוצר מציאות של בזבוז והדוגמה של סוכני המכירות שלא מתמקדים במכירות לשם עיסוק אלא כמשהו מהצד, ממחיש את הבעיה של רדיו צפון, שאולי הוא סימפטום לבעיית ילדות של ארגון חדש.
החשיבה העסקית של רדיו צפון צריכה להיות ממוקדת בצרכן ובלקוח על ידי יצירת אינטראקציה בין שלושת הגורמים, כגון מי שיגיע עד השעה 8.00 לשקם אלקטריק נהריה יוכל לזכות בשואב אבק, וידאו או כל מוצר אחר במחיר של X הזול בY- מהמחיר הרגיל.
שיתוף פעולה כזה יש לדאוג לעשותו במינון נמוך, כדי לא לפגוע בתדמית התחנה ועל ידי כך להופכה לתחנת מכירות.
לכן מהבנת כל הגורמים המוצעים והקיימים ברדיו צפון, אנו מאמינים שהצלחת רדיו צפון הינה עניין של זמן, אשר מותנה ביכולת של רדיו צפון להפוך לארגון לומד, כדי להשיג את הגמישות הארגונית הרצויה להתאמה לצורכי שוק משתנים.

תקציר מנהלים
פרק 1 - ייעוד החברה
1.1 רקע כלכלי והיסטורי
1.2 מטרות העל של רדיו צפון
1.3 מוצרי רדיו צפון
1.4 הפילוסופיה של החברה
1.5 תדמית החברה
פרק 2 - סביבת הפירמה
פרק 3 - פרופיל החברה
פרק 4 - מחקר שוק
פרק 5 - עשיית החלטה אסטרטגית
פרק 6 - יישום האסטרטגיה
6.1 האסטרטגיה הנבחרת
6.2 למידה ארגונית
6.3 תפיסה ארגונית
פרק 7 - ביבליוגרפיה
פרק 8 - נספחים

מקורות:

פרופ' יעקב הורניק, ניהול השיווק, (1986), הוצאת האוניברסיטה הפתוחה תל-אביב.
פרופ' יעקב הורניק, פרופ' יהושע ליברמן, ניהול הפרסום, (1996), הוצאת האוניברסיטה הפתוחה תל-אביב.
מיכאל גלי, האם ניתן לבנות מותג ללא פרסום, סטטוס, הירחון לחשיבה ניהולית, גליון 85, יולי 98.
אביבה פלדמן, אל תציבו יעדים לאנשי מכירות, הוצאת סטטוס, הירחון לחשיבה ניהולית, גליון 90, דצמבר 98 תל-אביב.
פרופ' פיליפ קוטלר, פרופ' גארי אמסטרונג, עקרונות השיווק, (1994), הוצאת המכון לפריון העודה והייצור, תל-אביב.
רמי שני, יורם מיתקי, למידה ארגונית כמנוף להצלחה עסקית, (1995), הוצאת ניהול תל-אביב.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פרוייקט שיווק רדיו צפון", סמינריון אודות "פרוייקט שיווק רדיו צפון" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.