היישום אינו מחובר לאינטרנט

המשבר החוקתי של הניו דיל

עבודה מס' 061805

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: העימות בין בית המשפט העליון והנשיא רוזוולט.

6,505 מילים ,13 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

תוכן העניינים:
מבוא
"המשבר הכלכלי הגדול"
הקמפיין של 1932
"מאה הימים הראשונים"
המאבק המשפטי
בחירות 1936
"!"Pack the Court
""The Switch in time
סיכום
ביבליוגרפיה

מבוא
ב 18 למאי 1937 קיבל פראנקלין דלאנו רוזוולט (Franklin Delano Roosevelt), הנשיא ה 32 של ארצות הברית את הבשורה כי שופט בית המשפט העליון, ויליס ואן דבאנטר, (Willis Van Devanter) החליט לפרוש מבית המשפט1. אירוע זה היווה את תחילת סופו של המשבר החוקתי הקשה שידעה ארצות הברית במהלך המאה העשרים וככל הנראה המשמעותי ביותר כל תקופת עצמאותה.
בית המשפט העליון פסל במהלך שנות הקדנציה הראשונה של רוזוולט (ינואר 1933 - ינואר 1937) בטענת חוסר חוקתיות, מספר חוקים אשר יזם ממשלו של רוזוולט ואשר חוקקו על ידי קונגרס אוהד ל"אני מאמין" של ה"ניו דיל". המצב הכלכלי הקשה אשר נוצר במהלך התקופה אשר נודעה כ"משבר הכלכלי הגדול", הוביל את רוזוולט, אשר נבחר בנובמבר 1932 למשרת נשיא ארצות הברית, להציג סדר יום תחיקתי עמוס ורדיקאלי. המצב, סבר ממשל רוזוולט, חייב זאת. פסילתם של כמה וכמה חוקים אשר נועדו להתמודד עם המצב הכלכלי הקשה הביא להתנגשות בין הזרוע המבצעת לזרוע השופטת. הסוגיות החוקתיות אשר עלו לדיון במהלך אותה תקופה הן בעלות משמעות עצומה לדמותה של הדמוקרטיה האמריקאית בפרט ולדמותה של הדמוקרטיה בכלל. בין שאלות אלה: יכולתו של בית המשפט העליון להתאים עצמו למצבים משתנים, מידת הגמישות האפשרית בפרשנות לחוקה, נכונות הטלת האחריות הבלעדית על הפרשנות החוקתית על כתפיה של קבוצה זעירה של אנשים אשר הפיקוח עליה הוא מזערי, אם בכלל ומחויבותו של בית המשפט להכרעת הרוב כפי שהיא משתקפת בתוצאות הבחירות לבית הנבחרים, לסנאט ולנשיאות.

עבודה זו עוסקת במשבר החוקתי של שנות השלושים בארצות הברית. היא דנה בחיכוך הגדול שבין סדר היום החקיקתי של הנשיא רוזוולט במסגרת הניו דיל לבין תפיסתו של בית המשפט העליון דאז את החוקה ואת מקומה של הזרוע המבצעת במערכת האיזונים והבלמים.
--------------------------------------------------------------------------
.1. W. E. Leuchtenburg, The Supreme Court Reborn, (New York, 1995), p. 143

מקורות:

אילן, עמיצור, מקורות לשיעורי ד"ר עמיצור אילן: חברה, ממשל ופוליטיקה בארה"ב במאה ה 20 ; גאות שפל ומעצמתיות: ארה"ב מהובר ועד טרומן, ירושלים, תשנ"ד.
Baker L. Back to Back: The Duel between FDR and the Supreme Court, New York, 1968.
Cushman, R. E. "The Supreme Court and the Constitution", Franklin D. Roosevelt and the Supreme Court, Eds. A. H. Cope and F. krinsky, Lexington, 1969.
Ellis, E. R. A Nation in Torment: The Great American Depression 1929-1939, New York, 1995.
Kyvig, D. E. "The Road Not Taken: FDR, the Supreme Court and Constitutional Amendment", Political Science Quarterly, vol. 104 (3), (1989), pp. 463 - 481.
Leuchtenburg, W. E. Franklin D. Roosevelt and the New Deal, New York, 1963.
Leuchtenburg, W. E. The Supreme Court Reborn, New York, 1995.
Mason, A. T. The Supreme Court: From Taft to Warren, Baton Rouge, 1958.
Rowe, J. M. Jr. Historical Dictionary of the New Deal: From Inauguration to Preparation to War, Westport, 1985.
Saint-Etienne, C. The Great Depression, 1929-1938, Stanford, 1984.
Stephenson, D. G. Jr. Campaigns and the Court: The U.S. Supreme Court in Presidential Elections, New York, 1999.
Swisher, C. B. "The Supreme Court in Transition", Franklin D. Roosevelt and the Supreme Court, Eds. A. H. Cope and F. krinsky, Lexington, 1969.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "המשבר החוקתי של הניו דיל", סמינריון אודות "המשבר החוקתי של הניו דיל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.