היישום אינו מחובר לאינטרנט

תיאוריות של הלאומיות והציונות- גישה היסטורית

עבודה מס' 061789

מחיר: 264.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: פוסט ציונות לפי אילן פפה ושלמה אהרונסון.

4,935 מילים ,5 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

בעבודה זו אעמוד על תיאוריות של הציונות והלאומיות בראיה היסטורית ואתמקד בפוסט ציונות, ובמאמרו של פפה "הציונות במבחן התיאוריות של הלאומיות והמתודה ההיסטוריוגרפית" מהקובץ "ציונות: פולמוס בן זמננו".
בשלב ראשון אציג תיאוריות שונות על הלאומיות, וכיצד הן מיושמות כלפי הציונות.
בחלק זה אשתמש בעיקר במאמרו של פפה, אך אשתמש רבות גם במאמרה של חדוה בן-ישראל "תיאוריות על הלאומיות ומידת חלותן על הציונות" מאותו קובץ.
בשלב השני אציג את התיאוריה שפפה מציג בסוף מאמרו - תורה פוסט ציונית הרואה את הציונות כתופעה לאומית קולוניאליסטית.
בשלב השלישי אציג ביקורת לתיאוריה של פפה. הביקורת תהיה מבוססת בעיקר על המונוגרפיה "דוד בן גוריון, מנהיג הרנסנס ששקע" מאת שלמה אהרונסון. אני אשווה את הנאמר במונוגרפיה לדבריו של פפה ואראה את הסתירות ביניהם.
בשלב האחרון אציג ביקורת כללית על הנאמר בעבודה. ביקורת זו רואה את פפה כחלק מהתיאוריה הפוסט ציונית. אני אפריך את המתודולוגיה והטענות הפוסט ציוניות בהתבסס על המאמר "על ה'פוסט ציונות' והמסורת האנטישמית במערב" של שלמה אהרונסון, גם הוא מהקובץ "ציונות: פולמוס בן זמננו".

מקורות:

אהרונסון, שלמה, "דוד בן-גוריון, מנהיג הרנסנס ששקע". קרית שדה-בוקר, המרכז למורשת בן גוריון, 1999.
אהרונסון, שלמה, "על ה'פוסט ציונות' והמסורת האנטישמית במערב" בקובץ: גנוסר, פנחס ובראלי, אבי (עורכים), "ציונות: פולמוס בן זממנו". באר-שבע, הוצאת הספרים של אוניברסיטת בן גוריון, 1996 תשנ"ז.
בן-ישראל, חדוה, "תאוריות על הלאומיות ומידת חלותן על הציונות" בקובץ: גנוסר, פנחס ובראלי, אבי (עורכים), "ציונות: פולמוס בן זממנו". באר-שבע, הוצאת הספרים של אוניברסיטת בן גוריון, 1996 תשנ"ז.
דייויס, אורי, "יום העצמאות של פלשתין" בעיתון הארץ מהתאריך 20.11.2000 .
פפה, אילן, "הציונות במבחן התאוריות של הלאומיוית והמתודה ההיסטוריוגרפית" בקובץ: גנוסר, פנחס ובראלי, אבי (עורכים), "ציונות: פולמוס בן זממנו". באר-שבע, הוצאת הספרים של אוניברסיטת בן גוריון, 1996 תשנ"ז.

תגים:

אהרונסון · לאומיות · פוסט · פפה · ציונות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תיאוריות של הלאומיות והציונות- גישה היסטורית", סמינריון אודות "תיאוריות של הלאומיות והציונות- גישה היסטורית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.