היישום אינו מחובר לאינטרנט

ניתוח הסרט "מותק של חיים" על פי הגישה האינטר טקסטואלית והגישה הקוגניטיבית

עבודה מס' 060566

מחיר: 252.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: התמזגות שתי הגישות להבהרת מסר הבמאי לצורך הצגת המעמדות השונים המאופיינות בבריטניה התאצ'ריסטית.

4,271 מילים ,11 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

ניתוח הסרט "מותק של חיים" על פי הגישה האינטר
טקסטואלית והגישה הקוגניטיבית.

תוכן העניינים
מבוא
פרק א': ניתוח "מותק של חיים" על פי הגישה האינטרטקסטואלית
פרק ב': ניתוח "מותק של חיים" על פי הגישה הקוגניטיבית
סיכום
ביבליוגרפיה

מבוא
"מותק של חיים" (בריטניה, 1991) בוים על ידי מייק לי ומציג מבט משעשע ואף כואב על
הדינמיקה של חיי משפחה בריטית בשלהי ימי שלטונה של מרגרט תאצ'ר. הדמויות המרכזיות
בסרט הן: אנדי האב, וונדי האם, התאומות נטלי וניקולה וכן אוברי - ידיד משפחה שמן וניורוטי,
אשר סיפורו מתמזג בסיפור המסגרת של המשפחה. בתפקידים משניים נמצאים פטסי, ידידו של
אנדי, המוכר לו קראוון ששימש כדוכן היד למכירת נקניקיות והמבורגרים וכן פולה [פולין]
העובדת של אוברי. המשפחה מתמודדת עם המצב הכלכלי הקשה.

סיפור המסגרת בסרט הוא הסיפור המשפחתי. לתוך סיפור זה נכנס סיפורו של אוברי,
אופיו, המסעדה אותה פתח ויחסיו עם העולם בכלל ועם מעמד הפועלים, המהווה את עיקר תושבי
הסביבה בפרט. ניתן לראות בסיפורו של אוברי מעין סיפור פנימי בתוך סיפור המסגרת ועל כן
אתייחס לכך על פי הגישה האינטרטקסטואלית.

אולם יחד עם זאת ניתן ללמוד על אופיים של האנשים, על הדברים המצויים בהכרתם מכיוון שכך,
אתייחס למבנה הסרט גם על פי הגישה הקוגניטיבית.
השאלה שתעמוד במרכז עבודתי היא כיצד מתמזגות שתי גישות אלו להבהרת המסר של הבמאי
ברצונו להציג את המעמדות השונים דמויותיהם המאפיינות בבריטניה התאצ'ריסטית?

בעבודתי ארצה לטעון, כי ניתן להבין את המסר של היוצר בסרט הן על פי הגישה
האינטרטקסטואלית והן על פי הגישה הקוגניטיבית, כאשר שתי הגישות מתמזגות זו בזו ומציגות
לנו תמונת מצב חברתית שנגדה מוטחת ביקורתו של הבמאי, אולם בעוד שעל פי הגישה
האינטרטקסטואלית ניתן ללמוד על ההבדלים בין המעמדות הכלכליים ובין המעמדות החברתיים,
הרי שבאמצעות הגישה הקוגניטיבית ניתן ללמוד על הלכי הרוח של האנשים כמשלימה לאמירה
הכלל חברתית וכמציגה את מאפייני המעמד והתקופה מבחינה נפשית והתנהגותית.


מקורות:

בורשטיין, י., (1990), פנים כשדה קרב, הקיבוץ המאוחד, תל-אביב.
בן-פורת, ז., "בין-טקסטואליות", הספרות 2(2)[34], 1985, עמ' 170-178.
הלר, ע., (1994) ה'עצמי' היוצר וה'עצמי' האחר: יסודות אוטוביוגרפיים ויחסים אינטרטקסטואליים בספרות אוטוביוגרפיה במאה ה- 20. חיבור לשם קבלת תואר "דוקטור לפילוסופיה" אוני' ת"א.
נבו, ב., "מבחן K-ABC: גישה חדשה להערכת האינטיליגנציה של ילדים", פסיכולוגיה ב'(2), 1991, עמ' 150-161.
קייז, ק., (1985), מרשמים לאושר, (תרגום: ד. יזרעאלי), צ'ריקובר, תל-אביב.
שקולניקוב, ח., "בין-טקסטואליות, אנכרוניזם ובין-תחומיות: המקרה של תום סטופרד", אלפיים 17, 1999, עמ' 79-90
Barthes, R., (1977), Image - Music - Text, (Trans. S. Heath), Hillard Wang, New-York
Bordwell, D., (1985), Narration in the Fiction Film, The University of Wisconsin Press, Madison, pp.29-47.
Dubley, A. J., (1984), Concepts in Film Theory, Oxford University Press, Oxford.
Henderson, B., "Two Types of Film Theory", in: Nichols, B., (ed.) (1976), Movies and Methods, University of California Press, Berkley, pp.388-400.
Vygotsky, L.S., (1978), Mind in Society, Harvard University Press, Camb

תגים:

קולנוע · קוגניטיבית · בריטניה · משפחה · מייק

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניתוח הסרט "מותק של חיים" על פי הגישה האינטר טקסטואלית והגישה הקוגניטיבית", סמינריון אודות "ניתוח הסרט "מותק של חיים" על פי הגישה האינטר טקסטואלית והגישה הקוגניטיבית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.