היישום אינו מחובר לאינטרנט

ברית מילה יהודית

עבודה מס' 061520

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הגורמים להחלטת הורים המבצעים את מצוות המילה (הצעת מחקר).

4,405 מילים ,12 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

ברית המילה, הינה כריתת הערלה (Circumcision), מהווה המצווה החשובה ביותר בדת היהודית שמקורה בתנ"ך. למרות זאת ידוע כי הברית התרחשה בתרבויות שונות לפני התנ"ך ובשבטים שלא היה להם קשר עם הדת היהודית. בספר "בראשית" אלוהים כורת ברית עולם עם אברהם ומבטיח לו צאצאים רבים ומבטיח לו את ארץ כנען לנצח. בתמורה אלוהים דורש מאברהם למול את עצמו ואת כל צאצאיו ועבדיו בגיל שמונה ימים (רובין, (Abu Sahlieh, 2001 ;1995).
המילה של תינוק מתבצעת בארץ ע"י מוהל (אדם שמוסמך על ידי גורמים דתיים לבצע ברית) או ע"י רופא מנתח שגם הוא צריך להיות מוהל בהסמכתו. המוהל כורת את העור החיצון ומבקיע גם את הקרום (השיכבה הפנימית הרירית של הערלה), כדי לשחרר לגמרי את העטרה. הוא מגולל אותו למטה ובכך חושף את העטרה (רובין, 1995).
ברית המילה אף נתפסת כסממן ראשי ליהדות (יפה, 1994). מעבר לדת הברית סימלה במשך דורות את הנאמנות של היהודים לעמם ולדתם. גם כיום מצווה זו נתפסת ע"י הרוב מקרב היהודים בארץ כמהותית לזהות היהודית (בר לב וקדם, 1982; לוינסון, 1988). בשל היות מדינת ישראל, מדינה בעלת צביון יהודי, מתקיימת נורמה חברתית בסיסית הדורשת לבצע את ברית המילה (בר לב, :1982 אצל יפה).

בספרות המחקרית החדשה המילה מוצגת לא רק כבלתי מועילה מבחינה בריאותית אלא אף כמי שמסכנת את בריאותם של הנימולים. הסכנות באות לידי ביטוי הן בפן הפסיכולוגי והן בפן הפיזיולוגי. למרות תוצאות המחקרים החדשים, אין בנמצא נתונים סטטיסטיים אמינים אודות סיבוכי המילה או היעדר קריטריונים להחליט על חומרת הסיבוך בארץ ובארה"ב. עפ"י 1999) Denniston בתוך 229 (Abu Sahlieh, 2001 תינוקות מתים מדי שנה כתוצאה מסיבוכי מילה זכרית בארה"ב. 1 מכל 500 תינוקות בארה"ב סובלים מסיבוכים חמורים המצריכים התערבות חירום רפואית. בי"ח ורופאים אינם בעלי אינטרס להעלות את הנושא לסדר היום הציבורי מסיבות ברורות. סיבוכים אלה עלולים להתקיים מיד אחרי הניתוח, או תוך מס' חודשים או שנים לאחר הניתוח. לכן קשה ביותר למצוא את הקשר בין הניתוח והסיבוכים. כמו כן, הסיבוכים תלויים בשיטות השונות הנהוגות. בהיעדר אנטיביוטיקה או רפואה מודרנית הזיהום הקל היותר יכול לגרום למוות (Abu Sahlieh, 2001).
הסכנות הרפואיות המתועדות במחקרים ומיעוט החומר הספרותי שקיים בנושא כמו גם היעדר נתונים סטטיסטיים אודות מס' הנימולים ומס' הנימולים שחוו סיבוך כלשהו מחייב את בחינתו מחדש של נושא הברית המילה כניתוח רפואי המתבצע מתוך מצווה דתית ונורמה חברתית מחייבת.

מטרת העבודה היא לבדוק מהי חווית המילה הזכרית כפי היא נתפסת בעיני הורים יהודים, תוך ניסיון לשפוך אור על התופעה ולגלות מה היו הגורמים שהשפיעו על ההורים בהחלטתם לבצע את ברית המילה. כמו כן בעבודה זאת ייבדק הידע המוקדם של ההורים בנוגע להיבטים רפואיים הנוגעים למילה והאופן שבו נבחר ההליך לביצוע ברית המילה.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. מסגרת תיאורטית
3. סקירה ספרותית
3.1 מילה כמצווה דתית
3.2 היבטים רפואיים לביצוע מילה זכרית
3.3 ההשפעות הפסיכולוגיות של המילה על הילד
4. מערך המחקר
5. שיטת המחקר
6. כלי המחקר
7. אופן עיבוד הנתונים
8. תרומת המחקר
ביבליוגרפיה

מקורות:

אברמסקי, ש. בלומנטל א. , ליבוביץ, י. שטרן, מ, וורטה, מ.(1985) הערך "מילה", האנציקלופדיה העברית, כרך 12, חברה להוצאת אנציקלופדיות בע"מ ירושלים - תל אביב.
ארז, ש. (1998). מילה כנגד מילה. עבודת גמר לשם קבלת תואר מוסמך. אוניברסיטת בר אילן.
בר לב, מ. וקדם, פ. (1982). אחדותיות ומובחנות בהזדהות ובזהות היהודית והציונית, הבטים בחינוך 155-177.
דרנזין, א. (1986). השפעת ברית מילה המתבצעת בשלב הפאלי על חרדת סירוס, חרדה כללית, הזדהות מינית, נטיות היפוכונדריות ודימוי עצמי אצל מתבגרים. עבודת גמר לתואר מוסמך. אוניברסיטת בר אילן.
יפה, ע. (1994). יחסם של העולים ממדינות חבר העמים(בשנים 1990-1994) לברית המילה . עבודת גמר לשם קבלת תואר מוסמך. אוניברסיטת בר אילן.
לוי, ש. לוינסון, ח. וכ"ץ, א. (1993). אמונות שמירת מצוות ויחסים חברתיים בקרב היהודים בישראל, מכון גוטמן למחקר חברתי שימושי, ירושלים.
לוינסון, ח. (1988). סקר דעת קהל-עמדות והערכות הציבור בנושא דת, יהדות ומוסדות נותני השירותים הדתיים. מכון ישראל למחקר חברתי שימושי, ירושלים.
רובין, נ. (1995). ראשית החיים - טקסי לידה מילה ופדיון הבן במקורות חז"ל. הקיבוץ המאוחד.
תבורי, אפרים (1989). מדריך למראיין. רמת גן: אוניברסיטת בר אילן - המכון הסוציולוגי לחקר קהילות.
Abu Sahlieh A. S. A. (2001). Male and Female Circumcision. USA: Warren Center.
Gollaher, D. L. (2000). Circumcision - A History of The World's Most Controversial Surgery. New York: Basic Books.

תגים:

איידס · ברית · הנאה · זיהומים · זכר · טקס · טראומה · יהדות · כאב · מוהל · מילה · מינית · מעבר · מצווה · נורמה · נימול · עורלה · פין · תינוק

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ברית מילה יהודית", סמינריון אודות "ברית מילה יהודית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.