היישום אינו מחובר לאינטרנט

טרור ותקשורת

עבודה מס' 061401

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת השפעת התקשורת על הטרור ולהיפך.

4,783 מילים ,6 מקורות ,1997

תקציר העבודה:

"האדם אינו אלא תבנית נוף מולדתו". אמר פעם משורר אחד, אולם כיום, שוב אי אפשר לקבוע במדויק מהו נוף הולדתו של האדם, כל מי שנולד וגדל בדורנו, בעשורים האחרונים של המאה ה-20. במדינות המפותחות, כולנו חשופים לנוף משותף אחד. זהו נוף מלאכותי - נוף של ארגון, טכנולוגיה, כלכלה.
ככל שהננו מתרחקים משנת 1968, מתחזקת הערכה כי היתה זו שנה שפתחה עידן חדש של אי שקט חברתי ופוליטי בחברות המערביות. בשנה זו החל לוויין התקשורת לשדר תמונות מן העולם וגם בישראל הונהגה טלוויזיה בשנה זו. התקופה שהחלה בשנת 1968 מאופיינת במעשי טרור רבים ומגוונים. אי שקט פוליטי שהתבטא בהפגנות, במיוחד של הסטודנטים בארה"ב, ומעשי טרור: חטיפת מטוסים, פצצות, חטיפות ורצח.
האירוע הבולט ביותר במהלך התקופה המבטא את הקשר בין עידן הטרור החדש לבין אמצעי התקשורת החדשים הינו רצח הספורטאים באולימפיאדת מינכן 1972. זהו אירוע טרור שמארגניו ומתכנניו הבינו וידעו להשתמש ולנצל את המדיום החדש - תקשורת המונים, להגיע לכל העולם ולהעביר את מסר הטרור.

"...אמצעי התקשורת הינם החבר הטוב ביותר של הטרוריסט. פעולת טרור, כשלעצמה, אינה ולא כלום הפירסום הוא הכול" (Laqueur 1976:106).
ברוח הצהרה זו התפתח מחקר מדעי אשר הניח כי קיימים קשרי גומלין בין "טרור" לבין "תקשורת" (במובן של תקשורת המונים) ומכאן קשרי גומלין בינם לבין הקהל.
בשנת 1970 נערך סימפוזיון מטעם ארגון אונסקו "תקשורת המונים בעולם אלים", (Burnet 1974) שבו עלו שאלות רבות הנוגעות לאותם יחסי גומלין כגון:
1. האם התקשורת יצרה את הטרור?
2. מדוע חל גידול בטרור?
3. כיצד ניתן להתמודד עם נושא הטרור דרך אמצעי התקשורת?

הציבור מודע היטב לאיום הטרוריסטי ולעיתים מאשים את אמצעי התקשורת בכיסוי תקשורתי נרחב המעודד התרחשותם של אירועים נוספים. כמו כן אין מפעילי אמצעי התקשורת מתעלמים מקיומו של אירוע טרור.

בעבודה זו ננסה לבדוק האומנם התקשורת ההמונית משפיעה על הטרור בצורותיו ובהתפתחותו כמו שהוא קיים בעשורים האחרונים. או במובן ההפוך של הטרור כמשפיע על התקשורת על הכיסוי ועל האפקטים שיוצרת התקשורת.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק 1: הגדרות ומושגים
פרק 2: תיאוריה תקשורתית
פרק 3: מדוע נותנים אמצעי התקשורת כיסוי מיוחד לטרור?
פרק 4: השפעת הכיסוי של אירועי טרור על הקהל
1.4 יצירת מודעות,
השפעה על תהליך קביעת סדר היום הציבורי
פרק 5: הקשר בין טרור ותקשורת - "תיאטרון הטרור"
פרק 6: האם ההצגה חייבת להימשך?
סיכום
ביבליוגרפיה
הערות שולים

מקורות:

אלכסנדר, יונה. 1982. "הטרור, אמצעי התקשורת והמשטרה". עמודים 266-283. בתוך טרור - סכנה, המציאות והתגובה, בעריכת ר' קופרמן, ד' טרנט. תל - אביב: מערכות.
גורן, דינה. 1986. תקשורת ומציאות. ירושלים: כתר.
"כלי התקשורת בשרות הטרור". 1979. מתוך כנס בנוא טרור שערך מכון יונתן. ספר השנה של העיתונאים, תש"ם: ירושלים: 95-110.
נוסק, הלל, 1990. טרור ותקשורת. ירושלים: עבודת דוקטורט האוניברסיטה העברית.
נתניהו, בינימין. 1987. הטרור - כיצד יוכל המערב לנצח. תל - אביב: ספרית מעריב.

תגים:

התיכון · טרור · מזרח · פוליטיקה · תקשורת

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "טרור ותקשורת", סמינריון אודות "טרור ותקשורת" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.