היישום אינו מחובר לאינטרנט

ארמאדו,הולופרנס וקוסטארד לעומת פאלסטאף

עבודה מס' 061341

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דמויות השוטים בקומדיות השייקספיריות.

5,270 מילים ,3 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

א. הגדרות
1. שקספיר וויליאם ((1564-1616
שקספיר נולד בסטרטפורד. עיירה קטנה על גדות הנהר איבון. בהיותו בן 18 התחתן עם אן התיוי. אך כעבור זמן מה עבר להתגורר בלונדון ללא אשתו וילדיו, שים היה חבר בלהקת שחקנים, איתם גם הקים את תיאטרון ה"לוב".
הוא כתב מחזות שזכו להצלחה רבה. המחזות הוצגו בד"כ בשעות אחר הצהרים על במה שהקהל ניצב מסביב לה, חשופה מתפאורה ובד"כ ללא תאורה, שחקנים צעירים מלאו את תפקידי הנשים. שכן בתיאטרון השקספירי לא היו שחקניות.
מאז פרסומם לפני כ-400 שנה. מחזותיו מוצגים על כל בימות העולם. ובכלל זה על מסכי הקולנוע והטלוויזיה. בשנת 1610 חזר למשפחתו שבסטרטפורד. לאחר כשש שנים נפטר ממחלה והוא בן חמישים ושתיים.
יצירותיו העיקריות: רומאו ויוליה. מקבת. המלך ליר. המלט, יוליוס קיסר. חלום ליל קיץ, הנרי החמישי. אילוף הסוררת ועוד. (האנציקלופדיה העברית ערך "שקספיר").

תכליתה של עבודה זו לדון בעלילות הקומיות המוקדמות של שייקספיר. בעיקר על השוטים אצל שייקספיר, תפקידם במחזותיו ואעמוד במיוחד בשוטים בשני מחזותיו:
- "עמל אהבה לשווא".
- ו"נשי וינדזור העליזות".
אעמוד על התפתחות דמות השוטה במחזותיו של שייקספיר החל מארמאדו והולופרנס, שני השוטים המלומדים המדגישים את משחקי המילים שלהם, פעלולי הלשון וההתחכמויות ואת הנושא המרכזי של המחזה - השפה.
ואת קוסטארד כשלב מעבר בבניית דמות השוטה החכם אצל שייקספיר.
ולעומתם את פאלסטאף, בעל ההומור בסגנון הבורלסקה שהוא מספק, הוא גם שנון, כלומר ההומור שלו מופעל עלינו במספר אופנים - דרך הלשון, ודרך שפת הגוף והתבדחויות על משמניו.
נבחן כיצד באמצעות דמות זו שייקספיר מגלם ומבטא את ההפקרות המינית של הקומדיה הישנה בדרך שלוחת רסן, אנרכית, ולא מוסרית במידה מופלגת. ניווכח כי, באומנותו הקומית של שייקספיר חודרים זה לזה היסוד השכלתני והלא שכלתני בדיאלקטיקה שאיננה מאטיריאליסטית. חוסר המעצורים המופלג הוא מופלג ומרוסן כאחד. ההזיה הפרועה מגיעה למיצוי באמצעות הפרזה. המבוכות ואובדן הכיוון על "תהליך הצטברות הפגעים" מובילים בסופו של דבר לשליטה עצמית ולעיצוב עצמי מחודש.
נבחן כיצד שייקספיר ברא צורה המשחררת מהתשוקות באמצעות התשוקות, צורה המעוררת ומשלהבת את מאוויינו ואת דחפנו העמוקים ובעת ובעונה אחת משכיחה את היסודות הכפייתיים, החתרניים ושלוח הרסן של הקתארזיס באמצעות הגיחוך. באמצעות התפכחותם של הגיבורים לאחר מיצוי מעשי השטות.

תוכן העניינים:
מבוא
א. הגדרות
ב. המטרה
הרקע לקומדיות של שייקספיר
תימטיקת השוטים בקומדיה השייקספירית
השוטים ב"עמל אהבה לשווא"
הסטירה הפוליטית בהנרי הרביעי
פארסה ב"נשי וינדזור העליזות"
סיכום
ביבליוגרפיה

מקורות:

ורדי, דב. ויליאם שייקספיר ומחזותיו, ספרית הפועלים, הוצאת הקיבוץ הארצי, מרחביה, תשכ"ד.
מנכילוב, א.א., שלוי, אליס. שייקספיר - עולמו ויצירותיו, תרגם - שמעון זנדבנק, דבר, תל-אביב, 1966.
נבו, רות, הקומדיה השייקספירית, תרגמה - תמר עמית. ערך - מנחם ברינקר. כתר, ירושלים, 1984.

תגים:

שייקספיר · שיקספיר · עמל · האהבה · לשווא · נשי · וינדזור · העליזות · קומדיה · הומור

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ארמאדו,הולופרנס וקוסטארד לעומת פאלסטאף", סמינריון אודות "ארמאדו,הולופרנס וקוסטארד לעומת פאלסטאף" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.