היישום אינו מחובר לאינטרנט

לאכול את עצמנו- על הפרעות אכילה

עבודה מס' 061091

מחיר: 264.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: אנורקסיה וביטוייה כתוצר חברתי, השפעת החברה, התרבות והמשפחה על תופעת האנורקסיה מחד ובולמיה מאידך.

6,035 מילים ,5 מקורות ,1999

תקציר העבודה:

ב-20 השנים האחרונות אנו עדים לעליה בולטת בשכיחותן של דרכים לקויות ולא בריאות לויסות משקל והפרעות אכילה, ברחבי העולם וגם בישראל. העיסוק הנרחב במזון, תהליכי דיאטה, משקל גוף וצורה חיצונית, פושט בחברה המערבית עד כדי קבלת צביון של מגפה חברתית. תופעות אלה מושפעות באופן ניכר מן התפיסות והערכים המעוותים בהם נגועה החברה המערבית (שץ 1996) . דגם גוף כחוש מהווה מודל חיקוי בקרב נערות ונשים. ערכו של האדם ובמיוחד ערכה של האישה, נשפט ונמדד על פי מבנה גופו וצורתו החיצונית. תופעות אלו ואחרות מהוות זרז משמעותי להתפתחותן ועליית שכיחותן של דרכים לקויות לשליטה על משקל, דפוסי אכילה
מופרעים והפרעות אכילה כמו אנורקסיה נרבוזה, בולמיה נרבוזה ואכילת יתר כפייתית בעיקר בקרב נערות ונשים.
ההשלכות הבריאותיות, הנפשיות, המשפחתיות, החברתיות והכלכליות הכרוכות בהפרעות אלה הנן קשות ולעיתים הן מובילות למותה של הלוקה בהן. אך - אף על פי כן, כמעט כל הנשים אשר שוקלות יותר ממשקלן הממוצע ומעלה - היו מתחלפות עם אותה אנורקסית. הן, לטענתן, כבר היו משתלטות על 'רזון היתר', ברגע שהיו מגיעות אליו.
עבודה זו תדון בתופעת האנורקסיה נרבוזה על השלכותיה, כהפרעת אכילה.
נדון במודלים חברתיים ותרבותיים להסברים על אנורקסיה. ננסה להסביר למה דווקא עכשיו נעשה הדחף לרזון נחוץ כל כך . נדון גם באנורקסיה כדחף לשליטה ובשאיפה ללימנליות מינית, ונעזר במישל פוקו לשם כך (הצרפתים, 1976).
עבודה זו ברובה מבוססת על ראיונות שנערכו עם נשים מקבוצת "שומרי משקל", אשר נערכו במתנסי נעמ"ת השונים המארחים את קבוצות שומרי משקל למפגשים או הרצאות מפעם לפעם. אנו דיברנו עם הנשים הללו על אנורקסיה ומהי לדעתן ההגדרה של אנורקסיה (ציטוט: "אנורקסית היא בחורה רזה מאד וחטובה") . בעזרתן ניסינו
לראות האם הן, בתור שמנות רואות את האנורקסיה כתופעה שלילית או כמחלה אשר נובעת מתופעות אחרות מאשר הדחף לרזון אלא גם יכולות לבוא כדחף לשליטה. לבסוף ניסינו לשאול אותן איך הן רוצות לראות עצמן בעתיד, מה הן מצפות שפגישות שומרי משקל יתנו להן, וברור כי כולן ענו שהן רוצות להיות אנורקסיות.
בעבודה זו ברצוננו להבין מדוע נעשה הצורך לרזות דחוף כל כך, ננסה להבין איך נוצרה מחלת האנורקסיה נרבוזה ומהם מאפייניה כך שבסופו של דבר נדע להבדיל בין גוף יפה ובריא לבין גוף רזה ואנורקטי.

תכן העניינים:
מבוא
החתירה הבלתי מתפשרת לרזון
למה להיות רזה ומדוע רק עכשיו
למה דווקא אוכל
למה דווקא נשים
האנורקסיה נרבוזה
מאפייני אישיות אנורקטית
אנורקסיה כאסטרטגית שליטה עצמית
השיח של אנורקטיות לגבי קטגוריות מיניות
מרידה בתפקיד הנשי - השאיפה לגבריות
אנורקסיה ככניעה לתפקיד הנשי
לימינליות - בין גבריות לנשיות
תהליך הזרימה
לימינליות - המין השלישי
סיכום
ביבליוגרפיה

*הערת מערכת: הראיונות אינם כלולים בעבודה.

מקורות:

דנה , מירה , "נשים אוכלות את עצמן " , הוצאת מודן , תל אביב , 1999 .
פזית דניאל, "המין השלישי- האנורקסיה כתופעה חברתית", עבודת A.M אוניב' ת"א.
שוורצמן איריס, "הקשר בין תחושה של כישלון לימודי והתפרצות של אנורקסיה", עבודת גמר לקראת A.M 1988.
מישל פוקו," תולדות המיניות- הרצון לדעת ", הצרפתים והוצאת הקיבוץ המאוחד ת"א 1976.
שץ שרית, "ערכך העצמי אינו משקלך אלא הוא מה שבתוכך" קיבוץ שריד 1996.

תגים:

המשפחה · ומגדר · לימודי · מין · נשים · סוציולוגיה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "לאכול את עצמנו- על הפרעות אכילה", סמינריון אודות "לאכול את עצמנו- על הפרעות אכילה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.