היישום אינו מחובר לאינטרנט

עיין ערך אהבה

עבודה מס' 060678

מחיר: 203.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דמותו של מומיק, דור שני לניצולי שואה - הקונפליקט וחיפוש הזהות בקרב בני הדור השני.

1,713 מילים ,2 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

מומיק הוא גיבורו של הספר "עיין ערך אהבה" (גרוסמן, 1985). הוא גם המספר הראשי ששוטח את חוויותיו לפנינו הקוראים, כאשר חוויות אלו אמורות להכניס אותנו לתוך עולמו האינטרטקסטואלי, שבו מעורבים עבר הווה ועתיד. עירוב זה נובע מתוך רוח התקופה שבה גדל מומיק - דור שלישי לשואה - וסופג את חוויותיו הן מסיפורי סבו אנשל וסרמן - סופר ילדים ניצול שואה, אשר חי את תקופת השואה ללא הרף - והן מסיפורי הגבורה הארץ-ישראליים המיוצגים דווקא בפרקי הסיפור על ילדי הלב שכתב סבו. מצד אחד החוויות ספוגות במפגש שבין אנשל וסרמן, שנותר בחיים גם לאחר הפעם השלישית שהגרמנים ניסו להרוג אותו, ובין נייגל מפקד המחנה. מצד שני מפנטזיות גבורה נוסח חסמב"ה.

במקרה של מומיק, הוא גם דור שני וגם דור שלישי לשואה. סבו עבר את השואה וגם אביו. אביו שייך במידה רבה לדור של המגלידים. הוא עוד יוכל לפעול בארץ. ככזה, הוא יוכל לשקם אותה מחורבותיה וגם לפתח עולם חדש משלו, שבו הוא יתפור לעצמו את החיים על פי מידותיו, כשצלקת קטנה עדיין תישאר עליו. הצלקת תישאר, אך
תגליד. הבעיה היא דווקא של מומיק המצוי בין אביו, שבא לארץ והחל לשקם את עצמו והחל להתעניין איך נקרקס את פולניה 10:0 ולהיות חלק מההוויה הישראלית, המקומית. יהודי של כאן ועכשיו. מהצד השני נמצא אנשל וסרמן. הוא זקן ושבור. גם אם לכאורה הוא מצליח לתפקד בחיי היום יום, הרי שהוא שטוף סיוטים בחמשת החודשים ששהה במקום, מאז שהוא בא לבית באמבולנס ועד שנעלם ממנו לבלי שוב.
אפילו מצבה אין לו. אם היו סוגרים אותו בבית מיד שבו אליו הזכרונות. כשלא היה סגור הוא חי את הזכרונות.

ניתוח "עיין ערך אהבה",ספרו של דוד גרוסמן עוסק בהתמודדות הדור השני והשלישי עם זוועות השואה. השאלות והנושאים העולים על הפרק מעמתים את מומיק הגיבור עם שאלת הצבריות מול סבלות והאימה שחוו הנצולים, הגלות מול הישראליות וההתמודדות עם החיים בארץ אתם מתמודדים הניצולים והצברים.

מקורות:

גרוסמן, ד., (1986), עיין ערך אהבה, הקיבוץ המאוחד, תל אביב.
צורן, ג., "שמות הגוף בזמן הנפש", סימן קריאה 22, 1991, עמ' 88-98.

תגים:

צבר · גולה · יהודי · נאצי · גולה · אקציה · דוד · גרוסמן · זהות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "עיין ערך אהבה", סמינריון אודות "עיין ערך אהבה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.