היישום אינו מחובר לאינטרנט

מאפיינים קלאסיים ביצירתו של חנוך לוין

עבודה מס' 060659

מחיר: 252.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת המאפיינים הקלאסיים במחזותיו של לוין, תוך התייחסות לקביעתו של וולפלין (תשמ"ב) בעניין זה.

3,044 מילים ,8 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

למרות שלוין הינו יוצר חדשני ונחשב לאחד המקוריים והיחידים בספרות העשורים האחרונים, גם מעבר לגבולות התיאטרון העברי (פרי, 1988), הרי שניתן לזהות ביצירתו מרכיבים קלאסיים. במחזותיו חוקק לוין עולם מיוחד, כשבו הפשיט מן הקיום האנושי מרכיבים בסיסיים והרכיב מהם עולם חדש, בעל עקרונות אכזריים בבהירותם ומפותחים באופן מסקני ונועז. בעולם זה נובר לוין ללא הרף כבמשימת מיפוי. במרכזו עומד רצון האדם לאשש את משמעות קיומו, לגונן על תדמיותיו בעיני הזולת, להידחק אל מקומו הרצוי על חשבונם של כל האחרים ואף לשלם כל מחיר כדי לשמר בדל חלום, אפילו מחוסר סיכוי (שם).

למרות חדשנותו של חנוך לוין ועיסוקו באדם, לא כפיסגת השלמות, אלא כחלק מכאוס והעליבות, הרי שאמירותיו נחרצות ועומדות בקנה אחד עם קריטריונים קלאסיים, כפי שקבע זאת וולפלין (תשמ"ב). בקביעותיו מציב וולפלין קריטריונים, אשר כולם כאחד מאפיינים את האומנות הקלאסית. יחד עם זאת, ביצירות רבות שאינן קלאסיות קיימים לא מעט מאפיינים קלאסיים וניתן לזהותם ביצירות הקוביזם, ביצירותיו של אנגר (Ingares) ושל אחרים. בעבודה זו ארצה להשליך את מאפייני האומנות הקלאסית כפי שהם על יצירותיו של חנוך לוין, מתוך כוונה להראותן כבעלות מאפיינים קלאסיים. לשם כך אתמקד בעיקר ב"נעורי ורדה'לה" (לוין, 1988א), ב"פופר" (לוין, 1988ב) וב"יסורי איוב" (לוין, 1988ג).

וולפלין (תשמ"ב: 147-170) מונה ארבעה מאפיינים מרכזיים לקביעת הסגנון הקלאסי. מאפיינים אלה הם: הקו, החתום והפתוח, ריבויות ואחדות, בהירות מוחלטת ובהירות יחסית. מאפיינים אלה מפורטים על ידי וולפלין ומובהרים על ידי ברש (127 1977,). על פי אמות המידה של וולפלין לאמנות הקלאסית, אבדוק להלן את יצירתו של אנגרה על פי מקרי המבחן שקבעתי, במגמה לברר מה המאפיינים הקלאסיים ביצירתו.

תוכן העניינים:
מבוא
הקו
החתום והפתוח
ריבויות ואחדות
בהירות מוחלטת ובהירות יחסית
סיכום
ביבליוגרפיה

מקורות:

מ. ברש, (1977), מחשבת האמנות בדורות האחרונים, מוסד ביאליק, ירושלים.
וולפלין, ה., (תשמ"ב), האמנות הקלאסית, פרסומי הר הצופים, ירושלים.
לוין, ח., (1988א), חפץ ואחרים, סימן קריאה/הקיבוץ המאוחד, תל-אביב.
לוין, ח., (1988ב), סוחרי גומי ואחרים, סימן קריאה/הקיבוץ המאוחד, תל-אביב.
לוין, ח., (1988ג), יסורי איוב ואחרים, סימן קריאה/הקיבות המאוחד, תל-אביב.
לוין, ח., (1998), ההולכים בחושך, תיאטרון הבימה/תיאטרון חיפה.
לוין, ח., (1999), אשכבה, אורעם, תל-אביב.
פרי, מ., "על יצירתו של חנוך לוין", (פתיח), בתוך: לוין, ח., (1988א), חפץ ואחרים, סימן קריאה/הקיבוץ המאוחד, תל-אביב.

תגים:

פופר · חפץ · אשכבה · קוביזם · אנגר

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מאפיינים קלאסיים ביצירתו של חנוך לוין", סמינריון אודות "מאפיינים קלאסיים ביצירתו של חנוך לוין" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.