היישום אינו מחובר לאינטרנט

הסופר יוקיו מישימה (1925-1970) - ביוגרפיה אישית

עבודה מס' 060553

מחיר: 264.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תפיסת עולמו והטפתו להשבת ימי גדולתו של קיסר יפן.

6,426 מילים ,6 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

ב-25 בנובמבר 1970, בגיל 45 סיים הסופר יוקיו מישימה את חייו על ידי ספוקו, היינו חרקירי שבו סיפק מענה אישי למה שנתפס בעיניו כאטימות החברה למסריו. מטרתה של עבודה זו, לבחון, באמצעות הביוגרפיה של הסופר, כיצד התגבשה תפיסתו, שהטיפה להשיב את ימי גדולתו של הקיסר ביפן. בנוסף אנסה לעמוד על סיבותיהן של נטיות שונות שהתגלו אצל מישימה, מאז נערותו ועד למותו.

ההתיחסות למישימה הינה כאל סופר, שביצירותיו ביטא מסרים שונים הנוגעים לתפיסת עולמו וכן למישימה המורה, שהיה עם תלמידיו לחלק מהכח הצבאי היפני, אם כי לא ניתן לראותם כחיילים במובן המקובל, כי אם כקבוצה בעלת אידיאולוגיה לאומית, שהתקבלה בקרב כוחות הבטחון, בעיקר בזכות מעמדו של מישימה. באותם ימים מישימה נתפס כסופר הפורה והמצליח ביותר ביפן, לאחר שכתב ארבעים נובלות, שמונה עשר מחזות, שכולם הועלו על הבמה, עשרים כרכים של סיפורים קצרים ועוד מאמרים רבים, ספרותיים ואידיאולוגיים (Nathan, 1974: x).

בחייו של מישימה, באו לידי בטוי תופעות שונות, כמו יחסיו המוזרים עם נשים ובכלל זו יחסים סאדו מזוכיסטיים, הומוסקסואליזם, תפיסת חיים אריסטוקרטית ולאומנות עד כדי רצון למות למען הקיסר, למרות שנראה כי השתמט משרותו הצבאי. לעיתים ניתן לראות סתירות לכאורה בין התופעות השונות, אשר לדעתי ניתן להסבירן במידה רבה בביוגרפיה של הסופר, בעיקר בשני העשורים הראשונים לחייו.

בעבודתי ארצה לטעון, כי ככל הנראה שני גורמים מרכזיים שניתבו את חייו של מישימה, היו שבע שנות חייו במחיצת סבתו האריסטוקרטית, עד לגיל שתים עשרה, שבו הותר לו לשוב לחיות עם אמו והגמגום שבו לקה בנעוריו. על מנת לבחון טענתי זו אשתמש בשני מקורות ראשוניים המכסים את חייו: הביוגרפיה האישית שנכתבה על ידי ג'ון נתן (Nathan, 1974, להלן: נתן, 1974) והסרט "מישימה" (1986) בבימויו של פול שרדר. שני מקורות אלה אינם זהים בכל הפרטים, אולם ניתן למצוא בהם חיזוקים לנדבכים מרכזיים באישיותו וזאת תוך עיון במספר מאמרים שנכתבו עליו ועל יצירותיו וכן תוך עריכת השוואות עם פול סרטר שביטא את מיתוס הייעוד שלו כסופר, בספר "המילים" (1981) והסרט "טאבו" (2000) בבימויו של נאגיסה אושימה. "המילים" ו"טאבו", ישמשו בידי כתנא מסייע להבנתו של מישימה - האדם והתופעה.

לצורך כך אציג בפרק הראשון את חייו עם סבתו, מגיל חמש עד שתיים עשרה ואת ההשפעות שהיו לאחרונה על תפיסת עולמו. בפרק השני אתייחס לתקופת נעוריו, לגמגום שלו, ליחסיו עם אמו ולהשתמטותו מהשרות הצבאי. בפרק זה גם אעמוד על מה שניתן לכנות "מיתוס הייעוד של מישימה", בכל מה שקשור להתייחסותו למלים, תוך השוואה מתבקשת להתפתחות "מיתוס הייעוד" של סרטר. בפרק השלישי אעסוק בחיי הזוגיות של הסופר ובנטיותיו ההומו סקסואליות, תוך התייחסות לנושא אהבת הגברים בחברה הסמוראית. בפרק הרביעי אתמקד ביחסו של מישימה לקיסר ובמטרה הלאומית שנטל לעצמו, להשיב את ימי הזוהר של הקיסר, לאחר שאלה אבדו עם תום מלחמת העולם השניה. את מסקנותי והמענה לטענתי אביא בסכום, תוך נסיון לקשור את הקצוות ולהציג את הקשר שבין הפרטים השונים בביוגרפיה העשירה והססגונית של האיש בארבעים וחמש שנותיו.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק א: תקופת הילדות
1.1. הרקע המשפחתי
1.2. ילדות אצל סבתא
פרק ב: תקופת הנעורים-בכוחן של המילים לשנות את העולם
פרק ג: זוגיות, נטיות מיניות והיחס למוות
פרק ד: מיתוס הקיסר
סיכום
ביבליוגרפיה

מקורות:

בוקופצר, א., (2000), טאבו, פרזנטציה, סרטי יונייטד קינג, תל אביב.
בן-יוסף, י., "'רדיקאלים' ו'שמרנים' כשהם יפאנים", עלי שיח 25, 1988, עמ' 219-222.
סרטר, פ., (1981), המילים, ספריית הפועלים, תל אביב.
שטיינברג, ש., "מישימה בתסמונת סבסטיאן הקדוש", מוזה 3, 2001, עמ' 28-29.
Nathan, J., (1974), Mishima - Biography, Little, Brown Co., Boston.
Parkers, G., "Facing the Self With Masks: Perspectives on the Personal from Nietzsch Japanese", in: Ames, R.T., (ed.), (1996), Self Deception: A Cross-Cultural Philosophycal Enquiry, Suny, Albany, pp. 38-51.

תגים:

קולנוע · יפן · טאבו · קיסרות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הסופר יוקיו מישימה (1925-1970) - ביוגרפיה אישית", סמינריון אודות "הסופר יוקיו מישימה (1925-1970) - ביוגרפיה אישית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.