היישום אינו מחובר לאינטרנט

הכרעה ע"פ עדות יחיד במשפט הפלילי.

עבודה מס' 060367

מחיר: 72.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה:

1,667 מילים ,10 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

ההכרעה ע"פ עדות יחידה במשפט הפלילי נדונה בסע' 54 לפקודת הראיות. פקודת העדות שקדמה לפקודת הראיות קבעה בסע' 5 (ולאחר מכן סע' 6) שלא יינתן שום פס"ד בכל משפט ע"פ עדותו של עד אחד אלא אם הודה הנאשם באותה עדות (במשפט פלילי) או אם עדותו נתחזקה בעדות ממשית אחרת. ההלכה הפסוקה אימצה את דרישת הסיוע האיכותית שהתגבשה בחוק המקובל בארבע קטגוריות וגם קבעה את חובת ה'אזהרה העצמית'. חובה זו הוטלה על ביהמ"ש על-מנת שישקול ויפרט לאחר-מכן את החלטתו להרשיע על-סמך עד אחד. חובה זו היתה חובה מהותית ולא פורמלית ופסיקה של שופט שלא עמדה בחובה זו, עמדה למבחן ערכאת הערעור. בתחילה היו הלכות ביהמ"ש ללא בסיס בחוק, עד חקיקתו של סע' 54א לפקודת הראיות שקבע: 1. דרישת הסיוע לעדות שותף לעבירה חולקה לעדים סתם שלעדותם אין צורך בסיוע ולעדי מדינה שלעדותם יש צורך בסיוע. 2. ביטול הדרישה לסיוע בעבירת מין ובמקומה הדרישה מביהמ"ש לפירוט והנמקת ההחלטה להכרעה ע"פ עדות יחידה ואילו בעבירות זנות תוקן סע' 206(ג) לחוק העונשין ועתה נדרש דבר לחיזוק. 3. חוסר התייחסות של בסע' לדרישת סיוע בעבירה של עדות שקר ועל כן הפסיקה בעניין נותרה בעינה כלומר יש צורך בסיוע. 4. עדות קטין שנגבתה ע"י חוקר נוער תישאר לפי דרישת הסיוע בסע' 11 לחוק לתיקון דיני הראיות (הגנת ילדים) תשט"ו 1955, לעניין עדות קטין ללא שבועה אין התייחסות בסע'. החוק ביטל את המבחן האם זהו קטין היודע להבחין מהי שבועה ובמקומו נקבע מבחן פורמלי שרק כאשר מדובר בקטין מעל גיל 12 ניתן יהיה להכריע ע"פ עדות יחיד.

תוכן העניינים:
הקדמה
דרישת הסיוע במקרה של שותפים לעבירה
דרישת הסיוע בעבירות מין
דרישת הסיוע בעבירה של עדות שקר
דרישת הסיוע בעדות קטין
מהי ראית הסיוע
החוק האנגלי

תגים:

ראיות · סיוע · קטין

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הכרעה ע"פ עדות יחיד במשפט הפלילי.", סמינריון אודות "הכרעה ע"פ עדות יחיד במשפט הפלילי." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.