היישום אינו מחובר לאינטרנט

עיכוב הליכים פלילייים ע"י היועץ המשפטי לממשלה ע"פ סעיפים 232 - 231 לחסד"פ

עבודה מס' 060323

מחיר: 132.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת המבחנים לעיכוב הליכים ומשפט משווה.

1,773 מילים ,22 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

סמכות עיכוב ההליכים מוסדרת בסעיף 231 לחוק סדר הדין הפלילי [נוסח משולב], תשמ"ב- 1982 (להלן: החוק). הסמכות נתונה ליוהמ"ש (להלן: היועץ), אך מלבד חובתו לנמק בכתב את החלטת העיכוב, החוק אינו מפרש בשום צורה מהם השיקולים שעל היועץ לשקול בהפעלת הסמכות, החלה על כל ההליכים הפליליים, ומוגבלת רק בהוראות מיוחדות מועטות1. כוונת המחוקק המפורשת היתה שלא להגביל את שיקול דעתו של היועץ מעבר לגבולות הזמן הקבועים בחוק2. בדיון שנערך בכנסת3, היו שחששו מפני הסמכות הנרחבת שהוענקה ליועץ4, והיו שקראו להגביל את השיקולים שעליו לשקול לטעמים של חוסר ראיות או העדר עניין לציבור5. אולם הצעות אלה נדחו, על רקע הדגשת אי תלותו של היועץ וכישוריו המשפטיים6. מכאן עולה כי אין להגביל את שיקול דעתו של היועץ בנוגע לסמכות עיכוב ההליכים, הערובות היחידות לגבי הפעלת הסמכות הינן הדרישה שהעיכוב יעשה ע"י היועץ עצמו7, וחובת הנמקת ההחלטה. אולם, למרות העדר השיקולים לעיכוב הליכים בחוק, או למשקל היחסי שלהם, התפתחו במשך השנים סוגים עיקריים של שיקולים הנדונים בבקשות עיכוב. קיימת מסגרת כללית מאוד להתייחסות לבקשות עיכוב 8, המציינת כי "החלטה לעכב הליכים תינתן רק על יסוד טעמים יוצאי דופן, הנובעים מנסיבות מיוחדות של העבירה או מנימוקים אישיים מיוחדים של הנאשם". גם בג"ץ הכיר בסמכותו הרחבה של היועץ ובשיקול הדעת הרחב הנתון לו, וסירב להתערב בהחלטותיו לעכב הליכים, אלא אם קיימת ראיה שעשה זאת לא בתום לב9. בעבודה זו אסקור בקצרה חלק מהטעמים בולטים הנשקלים בהחלטה לעכב הליכים ואשווה את המצב בישראל לאנגליה.
---------------------------------------------------------------------------------
1. למשל, ס' 19 18, לחוק הבחירות לכנסת (דרכי תעמולה), תשי"ט- 1959, ס' 2)128) לחוק הבחירות לכנסת [נוסח משולב], תשכ"ט 1969.
2. לפי ס' 231 לחוק, עיכוב הליכים ניתן להיעשות רק בפרק הזמן שלאחר הגשת כתב האישום ולפני הכרעת הדין.
3. בקריאה הראשונה - ראי דה"כ 1978, בתאריך 4.6.63, התייחסותו של שר המשפטים - דה"כ לז' עמ' 2021, להסתייגויות ראי דה"כ מג', עמ' 2441, מה- 6.7.65.
4. למשל ח"כ קלינגהופר, דה"כ לז', .2024
5. ח"כ צדוק, דה"כ לז' 2027 - 2026
6. יו"ר ןעדת החוקה, ח"כ בר-רב- האי, דה"כ מג', 2446. 2455,
7. ס' 231(ב), המאפשר האצלה של סמכות זו, הוסף רק ב- 1981.
8. ס' 2 להנחיה 51.000 של היועץ.
9. בג"צ 56/156 שור נ' היועץ המשפטי לממשלה, פ"ד יא 285; בג"צ 89/935 גנור ואח' נ' היועץ המשפטי לממשלה אח', פ"ד מד(485 (2, בעמ' 507). בג"צ 4623/96 עטייה נ' היועץ המשפטי לממשלה, פ"ד נא(714. (3

תגים:

היועץ · הליכים · המשפטי · לממשלה · עיכוב

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "עיכוב הליכים פלילייים ע"י היועץ המשפטי לממשלה ע"פ סעיפים 232 - 231 לחסד"פ ", סמינריון אודות "עיכוב הליכים פלילייים ע"י היועץ המשפטי לממשלה ע"פ סעיפים 232 - 231 לחסד"פ " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.