היישום אינו מחובר לאינטרנט

השוואה בין בקט לצ'כוב

עבודה מס' 060306

מחיר: 156.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: התרכזות באלמנט השפה, ובצורה הייחודית שכל אחד מהם עיצב אותה (תרגיל).

1,449 מילים ,6 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

בעבודה זו בחרתי לערוך השוואה בין שני המחזאים הגדולים צ'כוב ובקט תוך התרכזות באלמנט השפה, ובצורה הייחודית שכל אחד מהם עיצב אותה.
אני ראיתי קשר מסוים בין שני המחזאים צ'כוב ובקט- שניהם למעשה מרדו במוסכמות וניסו להציע חלופה לתיאטרון הקיים בזמנם; צ'כוב היה בין המחזאים מחלוצי הדרמה המודרנית ומחלוצי הריאליזם, שבשלהי המאה התשע עשרה ותחילת המאה העשרים 'מרדו' במחזה העשוי היטב של סקריב ובגישה שהתיאטרון הוא רק אמצעי בידור ולא בעל מגמה חברתית. מהלך זה בא בעקבות הנטורליזם, שיש ויאמרו שהנטורליזם היא שפילסה את הדרך למהפכת הדרמה המודרנית. הריאליזם מתיימר לשקף את המציאות בצורה מלאה, נאמנה ומייצגת כאחד. הריאליזם נחשב מבחינה היסטורית לזרם מהפכני, המבטא ביקורת חריפה כלפי טכניקות וקונבנציות של זרמים קודמים.
בקט מאידך, היה בין מחזאי האוונגרד של תיאטרון האבסורד שפעלו בין שתי מלחמות העולם, בעולם שהתרוקן ממשמעות. כשפרצה מלחמת העולם הראשונה, ב-1914, הוחרפה תחושת 'סוף העולם': מה שהיה בעבר לא יהיה בעתיד. הדרישה לאמנות מופשטת גברה והניסיונות למחוק את הריאליזם המימטי הלכו וגברו. אסלין כותב1 על כך: "עולם המשולל עקרון כללי מקובל ומוסכם, עולם שהפך מפורר, נטול מטרה- אבסורד." תיאטרון האבסורד הסתמך על פילוסופיה אקזנסיציליסטית המנסה להבין את הקיום. היא טוענת שאנו חיים בעולם ללא אלוהים, בו אין משמעות והסבל הוא אבסורדי, ולנו נותר רק למצוא איך להתמודד עם כך.
וכפי שכותב שונמי2, לגבי ההשוואה בין הזרמים: "כאשר הריאליזם הפך לקלסיציזם המודרני בשלהי המאה התשע עשרה, וככל שהלכו ותכפו הצלחותיו באירופה- כך ניסו תנועות המחאה האוונגרדיות לקעקע את עמדתו המוצקת, ממש כשם שהריאליזם ערער את הצורה התיאטרונית הממוסדת שקדמה לו: "המחזה-העשוי-היטב". אסלין מציג את תיאטרון האבסורד כמעין סיכום של התיאטרון המודרני.
-----------------------------------------------------------------------------------
1. אסלין מרטין, "המשמעותיות של האבסורד", במה, חוב' 1972 55,, עמ' 58-67
2. שונמי גדעון, אוונגרד ומהפכה בדרמה של המאה העשרים, הוצאת אור עם, ישראל, 1992

מקורות:

אסלין מרטין, "המשמעותיות של האבסורד", במה, חוב' 55, 1972, עמ' 58-67
הראל ורד, סמואל בקט- חייו ויצירתו: האבסורד הקיומי, צ'ריקובר מוציאים לאור, תל אביב, 1997
לוי שמעון, סמואל בקט- מדבר, נוכח, נסתר, הוצאת הקבוץ המאוחד, ישראל 1997
שונמי גדעון, אוונגרד ומהפכה בדרמה של המאה העשרים, הוצאת אור עם, ישראל, 1992
שונמי גדעון, הטרקלין הטירה והגן, הוצאת אור עם, ישראל, 1987
שקד מלכה, "הדיאלוג הלא דיאלוגי: לאופי הדיבור הדרמטי במחזה הצ'כובי על פי 'בת- השחף'", במה, חוב' 93, 1982

תגים:

אבסורד · אפי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השוואה בין בקט לצ'כוב", סמינריון אודות "השוואה בין בקט לצ'כוב" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.