היישום אינו מחובר לאינטרנט

ייצוג הגוף בקולנוע

עבודה מס' 060294

מחיר: 276.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תשוקות מודחקות, פנטזיות אלימות, והחדירה האולטימטיבית לגוף האישה -דמות האישה, וייצוג הגוף בקולנוע של היצ'קוק.

4,950 מילים ,10 מקורות ,1998

תקציר העבודה:

תוכן העניינים:
- מבוא והצגת השאלה בה תדון העבודה.
- רקע תיאורטי - ייצוג הגוף וגופניות בתרבות ובקולנוע - הגוף המסומן, כוחו המימטי של הקולנוע בהקשר לגוף.
- ההתייחסות לגוף הנשי בסרטיו של היצ'קוק - מציצנות, פטישיזם, סקופופיליה ואלימות גברית כלפי נשים.
- הזדהות הצופה עם הגוף המופיע על המסך מתוך אותו כוח מימטי של הקולנוע - סאדיזם גברי ומזוכיזם נשי - מגיע לשיא בסרטיו של היצ'קוק, אשר בנה בסרטיו מסלול הזדהות אדיפלי.
- הדגמת הטענות בחלק התיאורטי על-פי סרטיו של היצ'קוק, תוך התמקדות בסרטים:
- "פסיכו" - ניתוח פרטני של דינמיקת היחסים בין נורמן בייטס למאריון קריין, כדינמיקה של יחסים בין גוף גברי לגוף נשי, כולל ניתוח לפרטים של סצינת הרצח במקלחת, כמטאפורה לאונס אלים. (ההדגמה מתמקדת בעיקר בסרט זה).
- "הציפורים" - שיתוקה של האישה על-ידי פגיעה בעיניה ונטילת מבטה כתמה חוזרת בסרטיו של היצ'קוק.
- "פרנזי" - הקצנת התאווה של היצ'קוק לגעת בגוף הקורבן הנשי - הניסיון האולטימטיבי של היצ'קוק להתחמק מהייצוג - מהתיווך הקולנועי;
- סיכום.
- שאלה חדשה (הנובעת מתוך העבודה).
- ביבליוגרפיה.
- פילמוגרפיה.


מבוא:
סרט-הטלוויזיה "ארתור" (1959) הוא ההפקה הראשונה של היצ'קוק שבה מופעלת אלימות ישירה ונזעמת נגד הגיבורה. סרט זה, היווה תפנית בקריירה של היצ'קוק: בכל אחד מסרטיו הקודמים לטלוויזיה ולקולנוע (חוץ מ-"זרים ברכבת" (1950), שבולט בנאמנותו לסיפור המקורי), האישה שבתפקיד המרכזי זוכה ליחס אוהד. אבל ב-"ארתור", עולה ומתגלה סגנון שונה בתכלית מכל מה שעשה בשלושים וחמש שנותיו בקולנוע. סרטו הבא - "פסיכו" (1959) - הוא המפורסם ביותר מבין סרטיו, והסרט שזעזע את הקהל יותר מכולם, הן באותה עת, והן לאחר-מכן. הרצח האגדי במקלחת שינה את נתיב ההיסטוריה של הוליווד, ואף כי מעטים הם עושי הסרטים שהגיעו לרמת הווירטואוזיות הטכנית שלו, רבים ניסו לחקות את אלימותו החושנית רבת-העוצמה.

מיהי וכיצד מיוצגת האישה, וממה נבעה האלימות החדשה הזו נגדה בסרטיו של היצ'קוק - (אלימות מוקצנת, שלרוב החלה בחדירה ברוטלית לגוף האישה, אם במובן המטאפורי או במובן הפיזי, ונסתיימה ברצח מזעזע שלה), וכיצד האלימות באה לידי ביטוי בייצוג הגוף הנשי בכלל, והגוף הנשי ה-"היצ'קוקי" בפרט, הן השאלות העיקריות שבהן תדון עבודה זו.
זאת אעשה לצד דיון בגוף עצמו, בייצוגו בקולנוע, והרלוונטיות שלו ליחסי-הכוח בין גברים ונשים, כמובן תוך התמקדות בסרטים של היצ'קוק, שהנושאים הללו עמדו בבסיסם.

מקורות:

ספוטו, דונלד, 1991: היצ'קוק - צידה האפל של הגאונות, תל-אביב: הוצאת זמורה-ביתן.
Connolly, Patricia, 1997, "Marnie: A Study in Deviance and Sublimation". on-line essay.
http://www.film.queensu.ca/Femina/marnie.html. 1998.
Clover, Carol J., 1992: "Her Body, Himself", Men, Women, and Chain Saws: Gender in the Modern Horror Film, Princeton, New-Jersey: Princeton University Press. pp. 42-64.
Corber, Robert J., 1993: "Reconstructing Homosexuality: Hitchcock and the Homoerotics of Spectatorial Pleasure", In The Name Of National Security: Hitchcock, Homophobia, and the Political Construction og Gender in Postwar America, Durham and London: Duke University Press. pp. 56-82.
Grosz, Elizabeth, 1993: "Bodies-Cities", Space, Time, and Perversion: Essays on the Politics of Bodies, New-York London: Routledge Press. pp. 103-110.
Rothman, William, 1982: "Psycho", Hitchcock - The Murderous Gaze, Cambridge, Massachusetts: Harvard University Press. pp. 246-341.
Sterritt, David, 1993: "The Birds", The Films of Alfred Hitchcock, Cambridge: Cambridge University Press. pp. 119-143.
Swanson, Gillian, 1991, "Building the Feminine: feminist film theory and female spectatorship". on-line essay. http://www.murdoch.edu.au/film/swanson.html. 1998.
Ziesing, Fabian, 1997, "What are some of the pleasures of "classical narrative"?". on-line essay. http://www.stud.uni-hannover.de/user/73853. 1998.

תגים:

אונס · אימהי · גברי · גוף · דיכוטומיה · הציפורים · זרים · חדירה · מאהבת · מארני · מכניזם · מסומן · מציצנות · נשי · סאדיזם · סקופופיליה · פאליות · פטישיזם · פסיכו · פרנזי · צופה · קולנועי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ייצוג הגוף בקולנוע", סמינריון אודות "ייצוג הגוף בקולנוע" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.