היישום אינו מחובר לאינטרנט

קבלת החלטות בממשל האמריקאי על ההתקפה האווירית על קוסובו

עבודה מס' 050891

מחיר: 191.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: רקע תיאורטי, הגורמים המעורבים וניתוח קבלת ההחלטה.

3,131 מילים ,8 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

ניתן לראות את מעגל חייו של אדם כרצף של קבלת החלטות מסוגים שונים. המדובר בהחלטות בעלות חשיבות משתנה אשר ברמות שונות עשויות לעצב את חייו. אדם צריך לקבל החלטות פשוטות כגון מה לבחור כמנה עיקרית בארוחת צהרים או איזה בגד ללבוש בערב והחלטות חשובות יותר כגון בחירת מקצוע, בחירת בן/בת זוג וכו'. סך כל ההחלטות יקבע את מסלול, אורח ואופי חייו.
מן הראוי להזכיר את הסוגיה שאמנם אינה מעניינה של עבודה זו, אך היא מהווה בסיס לחקירה פילוסופית: האם קיימת בכלל האפשרות לבחור או לקבל החלטות. זאת, במובן של האם בכלל קיימת משמעות לבחירות שאדם בוחר במהלך חייו. בין אם המדובר בדטרמיניזם פסיכולוגי הכופה על אדם בחירות מסוימות ובין אם המדובר בדטרמיניזם רחב יותר לפיו "הכל קבוע והרשות נתונה".
בחייו המקצועיים של אדם מקבל תהליך קבלת ההחלטות תפקיד מרכזי בעיקר בתפקידי ניהול ופיקוד. גם כאן נמצא מצד אחד החלטות פשוטות יחסית כגון החלטתו של מפקד לגבי המועד המתאים למתן חופשה ליחידתו ומנגד החלטות הרות גורל נוסח של ראשי מדינות על הכרזת מלחמה.
תהליכי קבלת ההחלטות הינם מן התהליכים המרכזיים הקובעים את רמת הפיקוד הן בתחום האסטרטגי והן בתחום הטקטי.
בגלל חשיבותו זכה תהליך קבלת ההחלטות להוות נושא למחקר אינטנסיבי מצד חוקרים רבים המייצגים תחומי מחקר מגוונים. בהתאם לכך ניתנו גם הגדרות רבות ושונות לתהליך זה שהמשותף לכולם הוא קיומו של הצורך לבחור מהלך רצוי מתוך כמה מהלכי פעולה אפשריים.

הקשר לנושא הנחקר
בעקבות המתקפה האווירית על קוסובו, שהוזכרה קודם לכן, ונפילתם בשבי של שלושה חיילים אמריקאיים נאלץ נשיא ארצות הברית לקבל מספר החלטות חשובות וקשות והיה עליו להתחשב בגורמים רבים. ע"פ המאמר אין תהליך קבלת החלטות ללא אלטרנטיבות.
הדרג המדיני הממונה היה צריך לבדוק את כל האופציות האפשריות ומהן לבחור את האפשרות אשר תבחר להיות תוכנית הפעולה ואותה להוציא לפועל. מאחר ושרשרת קבלת ההחלטות היתה שגויה מצא עצמו נשיא ארה"ב מסובך באחד המשברים הסבוכים ביותר ביחסי ארה"ב. מאז המלחמה הקרה תוך פילוג העם בדעותיו.

מטרת העבודה
להדגיש את החשיבות והמשמעות של תהליכי קבלת ההחלטות במינהל ולהקנות כלים לניתוח תהליכי קבלת החלטות ולקשור בין מושגים שנלמדו לבין מקרה במציאות. בעבודה תבחן קבלת ההחלטה על המתקפה האווירית של ארה"ב בקוסובו ובהשלכותיה של החלטה זו. כמו כן נבחן את הגורמים המעורבים בתהליך, משתנים, קשיים ומגבלות שהשפיעו על התהליך, שלבים בתהליך קבלת החלטות ועוד.

תוכן העניינים:
מבוא
רקע תיאורטי
חשיבות הנושא
נושא המחקר
מטרת העבודה
פרק א' - גורמים המעורבים בתהליך קבלת ההחלטות (טבלה(
פרק ב' - משתנים, קשיים ומגבלות בתהליך
פרק ג' - שלבים בתהליך קבלת ההחלטות
הערכת מצב
מדיניות מקבלי ההחלטה
הגדרת יעדים וסדרי קדימויות
העלאת אפשרויות לפעולה אלטרנטיבית
שקלול האלטרנטיבות וצמצומן
ביצוע ההחלטה
הערכה
פרק ד' - ניתוח תהליך קבלת ההחלטות עפ"י מס' מודלים
סיכום
ביבליוגרפיה

הערת המערכת: בעבודה זו לא נכתבו הערות שוליים או מראי מקום.

מקורות:

אוצי' וילאם (1983) תיאוריה Z , עטרת (חלק א)
ברייס, לי (1992) מנהל בעל השפעה ,מטר (פרק 7)
גורדון, מ. (1988) ניהול ישיבות ביעילות , אור עם.
גניס, א.ל. ואמן,ל (1986) תהליך קבלת החלטות , משרד הביטחון.
דרוקר, פיטר (1996) ניהול הלכה למעשה , יחדיו.
דרור, יחזקאל (1978) קביעת מדיניות , ספריית המינהל.
JENNING, D. WATTAM, S (1994) DECISION - MAKING, PITMAN.
NOORDER - HAVEN, N (1995) STRATEGIC DICISION MAKING, ADDISON WESLEY.

תגים:

מדיניות חוץ

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "קבלת החלטות בממשל האמריקאי על ההתקפה האווירית על קוסובו", סמינריון אודות "קבלת החלטות בממשל האמריקאי על ההתקפה האווירית על קוסובו" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.