היישום אינו מחובר לאינטרנט

תהליך התפתחות הסיקור התקשורתי של מלחמות

עבודה מס' 050735

מחיר: 312.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: העבודה מתייחסת לשלוש מלחמות כאבני דרך בהתפתחות זו-מלחמת העולם השניה, מלחמת ויאטנם ומלחמת המפרץ.

8,372 מילים ,13 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

תוכן העניינים:
מבוא
פרק ראשון: מלחמת העולם השניה
הקדמה
הצנזורה הצבאית
הדיווח המלחמתי בעיתונות
ימי פריחת הרדיו
תעשיית הסרטים
השימוש בכלי תקשורת המוניים בזמן המלחמה
פרק שני: מלחמת וויטנאם
רקע היסטורי
הצנזורה במלחמת וויטנאם
הסיקור החדשותי של המלחמה
ההבדל בין סיקור המלחמה בטלביזיה מול הסיקור בעיתונות המודפסת
פרק שלישי: מלחמת המפרץ, "סופה במדבר"
שידורים חיים בזמן אמת מזירת המלחמה
צנזורה ולוחמה פסיכולגית
מנהיגות מסתייעת בתקשורת
השיטה לניהול התקשורת בזמן מלחמת המפרץ
עבודת ההכנה
תיאום מושלם
מהירות תגובה
עזרים טקטיים
פרק רביעי: הסיקור התקשורתי של המלחמות - השוואה
מלחמת העולם השניה
מלחמת וויטנאם
מלחמת המפרץ
סיכום
ביבליוגרפיה

מבוא
עבודה זו מנסה להצביע על תהליך התפתחות באופי הסיקור התקשורתי של מלחמות. לצורך כך בחרנו שלוש מלחמות כאבני דרך בתהליך, כדי לנסות ולהצביע דרכן על כיוון ההתפתחות. בעבודה נתייחס בעיקר לתקשורת בארצות הברית משום שמדובר במלחמות שארצות הברית לקחה בהן חלק מרכזי, אך נאזכר גם את התקשורת העולמית בכלל. המלחמות אשר את סיקורן נתאר בפרקים הבאים מייצגות כל אחת שלב
בהתפתחות הסיקור:
1. מלחמת העולם השניה כציון דרך לסיקור שנעשה בעיקר על ידי העיתונות המודפסת והרדיו שהיה אז בשיא פריחתו וגם על ידי יומני קולנוע (שהיו אמנם בתחילת דרכם).
2. מלחמת וויטנאם הייתה למעשה המלחמה המשודרת ביותר (עד אז). היא מציינת את כניסת שידורי הטלביזיה לסיקור מלחמות. הם שהביאו את המלחמה לכל בית אמריקאי. ויש אפילו שמרחיקים לכת ואומרים כי הייתה זו המלחמה הראשונה שהוכרעה בחזית הביתית.
3. מלחמת המפרץ כשיא חדש מבחינת היקפי השידור והסיקור. מייצגת את המלחמה אשר שודרה מתחילתה ועד סופה בשידור ישיר. מגוון טכנולוגי עשיר שכלל שידורי לווין, אמצעי שידור רחבים המתפרסים על כמה יבשות ותיאום רב בין כל מוקדי השידור - דבר שאפיין מאד את סיקור המלחמה הזו.
מלבד הקשר הבלתי נמנע בין הטכנולוגיה הקיימת בזמן נתון לבין אופי הסיקור מצאנו כי קיימים גורמים נוספים אשר משפיעים עליו כמו: קיומם או העדרם של פיקוח וצנזורה מצד השלטון; מידת היכולת של התקשורת להגיע למידע ראשוני בכוחות עצמה (כמו במלחמת וויטנאם) או תלותה במידע שמשחרר השלטון (כמו במלחמת המפרץ);
מידת הקונצנזוס והסולידריות בדעת הקהל לגבי המלחמה; וגורם נוסף שמשפיע אף הוא על אופיו של הסיקור: משך המלחמה ומספר האבדות1. כל אלה מובעים במהלך העבודה ושזורים בתיאור הסיקור התקשורתי של המלחמות הנזכרות לעיל.
העבודה מחולקת לשלושה פרקים עיקריים המתארים את הסיקור בכל מלחמה ומלחמה. הפרק רביעי עורך השוואה בין הסיקורים השונים ומנסה לאפיין כל מלחמה והסיקור שלה ואת הגורמים השונים המשפיעים עליו.
-----------------------------------------------------------------------------------
1. במלחמת וויטנאם שנמשכה יותר מעשר שנים ושמספר האבדות בה היה גדול - עבר הסיקור מסיקור אוהד לסיקור בקורתי. לעומת זאת בעת ההתערבות האמריקאית במלחמת העולם השניה שהחלה רק בסוף שנת 1941 ושמספר אבדותיה היה נמוך יחסית לאבדות של בנות הברית, היה הסיקור אוהד ותומך לאורך כל המלחמה. כך גם במלחמת המפרץ שנמשכה ששה שבועות ומספר האבדות בה היה נמוך.

מקורות:

Braestrup, Peter. Big Story, New Haven, Yale University Press, 1983.
Emery Edwin, Emery Michael. The Press and America, Prentic-Hall, INC., New Jersey, 1978.
Gordon, George N. The communications Revolution, New York: Hastings House Publishers, 1982.
Hallin, Daniel C. The Uncensored War, New York: Oxford University Press, 1986.
Macarthur, John R. Second Front, Los Angeles: University Of California Press, 1993.
בן אליהו, איתן. "התקשורת כזירה במלחמה", מערכות 322, תל אביב: צה"ל, 1901 - 1990.
בן צדף, אביתר. "שפע גילויים על ניהול התקשורת במלחמת המפרץ", אותות 140, תל אביב: איגוד העיתונאים והמפרסמים, 1992.
ברזילי, גד. "תקשורת המונים ומלחמות" קשר 10, תל אביב: אוניברסיטת תל אביב - לימודי עיתונאות, 1990 - 1991.
גוטפלד, א. "איך השפיעה מלחמת ויטנאם על העם האמריקאי", סקירה חודשית 1, תל אביב: קצין חינוך ראשי - ענף הסברה, 1973.
גורן, דינה. "מלחמות בעידן הטלביזיה" אותות 124, תל אביב איגוד העיתונאים והמפרסמים, 1990.
וימן, גבי. "התקשורת במלחמת המפרץ: מאזן ביניים" אותות 129, תל אביב: איגוד העיתונאים והמפרסמים, 1991.
וימן, גבי. "להקת שוורצקוף: מה אפשר ללמוד?" אותות 130, תל אביב: איגוד העיתונאים, 1991.
פרנקל, יוסף. "ערפל מלחמה בשידור חי", ספר השנה של העורכים, תל אביב: האיגוד העיתונאי לעיתונאות תקופתית, 1991.

תגים:

חדשות · רדיו · ארה · אמריקה · טלביזיה · טכנולוגיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תהליך התפתחות הסיקור התקשורתי של מלחמות", סמינריון אודות "תהליך התפתחות הסיקור התקשורתי של מלחמות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.