היישום אינו מחובר לאינטרנט

טכנולוגיה, תרבות וחברה

עבודה מס' 050723

מחיר: 191.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת הגישות החברתיות השונות כלפי פיתוח הטכנולוגיה והשפעתה על החברה והתרבות.

2,581 מילים ,16 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

המושג טכנולוגיה הוא שיקוף של רקמה חברתית, הכל סביבנו הוא טכנולוגיה: עדיפויות חברתיות ושיקוף שלטוני, חוקים, נהלים, מע' נורמות.
החברה המערבית בת זמננו מאופיינת בקדמה טכנולוגית מואצת.
יש הצופים בקדמה זו ורואים בה כלי חיובי התורם להעלאת איכות חיינו כמו אנשי גישת הדטרמיניזם החברתי, הטוענים כי קיים קשר הדוק בין טכנולוגיה לבין האינטרס של החברה המסוימת בה התפתח המכשיר ותפקידה לשרת אדם וחברה. למולם, ניתן למצוא את המסתייגים מהקדמה, אנשי גישת ה"דטרמיניזם הטכנולוגי" הגורסים כי לטכנולוגיה השפעה עצומה וחד-כיוונית על החברה, כמעין מערכת עצמאית סגורה, המבקשת להיות הערך העליון בחברה ולפיכך, מכתיבה שינויים בחברה המכניעים את התרבות ואף מעצבים אותה, מעין יחסי שליט- נשלט. לדבריהם, מערכת חברתית היא בעצם תוצר של מערכת טכנולוגית.
בין שתי גישות אלו מצויים על הרצף, בעלי דעות מתונות יותר, הטוענים להשפעות הדדיות. השאלה השנויה במחלוקת היא אפוא, מי משפיעה על מי - הטכנולוגיה או החברה, ובאיזו מידה?

מקורות:

גלנר, א. 1995. "החברה התעשייתית". בתוך: לאומים ולאומיות, האו"פ, ת"א, עמ' 31-68.
הורקהיימר, מ. ואדורנו,ת. "תעשיית תרבות: נאורות כהונאת המונים". בתוך: ת.ו. אדורנו ומ.הורקהיימר. מבחר אסכולת פרנקפורט, ספריית פועלים, עמ' 158-198. ובתוך:
ע.זילברמן (עורך). הציווי ההומניסטי בטכנולוגיה, 1998 (המקראה לקורס - עיקרי הפרק). פרק 4 עמ' 256-251.
זילברמן,ע. 1998. "טכנולוגיה וחברה: מי בידי מי?". בתוך: ע.זילברמן (עורך). הציווי ההומניסטי בטכנולוגיה, 1998 (המקראה לקורס), ספריית המינהל, המכללה למנהל, מבוא לפרק 4, עמ' 156-188.
טופלר,א. "הוויה תיעושית". בתוך: ע.זילברמן (עורך). הציווי ההומניסטי בטכנולוגיה, 1998 (המקראה לקורס). פרק 3, עמ' 131-149.
רוטנשטרייך, נ. "המעשה הטכני והטכנולוגיה". בתוך: ע.זילברמן (עורך, עמ' 41-44.
Baudrillard, J. 1996. "The Perfect Crime". Verso, Chs.7,11,12.
Bell,D. 1989. "The Third Technological Revolution". In: Dissent spring,pp.164-176.
Heilbroner, R.L. "Do machins Make History?" in Karnzberg, M. and Davenport, W.H. eds, Technology and Culture: an Antology, Shocken Books, N.Y. 1975.
Mcginn, R. "What is Technology?" in Hickman, L.A. Technology as a Human Affair, McGraw - Hill, N.Y. 1990/
Postman, N. Technopoly: The Surrender of Cuiture to Technology, Vingate Books, N.Y. 1993.
Webster, F. Robins, K. 1988. "The Iron Cage of the Information Society". In; Information, Communication Society. 1, 23-45.
Winner, L. "Do Artifactas Have Politics?" in Draft, M.E. and Vig, N.Y. eds. Technology and Politics, Duke University Press, Durham, 1988.

תגים:

פוסטמן · מחשבים · טכנופיל · פוסטמודרני · אינטרנט · טכנופוביה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "טכנולוגיה, תרבות וחברה", סמינריון אודות "טכנולוגיה, תרבות וחברה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.