היישום אינו מחובר לאינטרנט

כלכלה ותקשורת גלובלית

עבודה מס' 050658

מחיר: 191.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הקפיטליזם הגלובלי ותפקידה של התקשורת בתהליך זה מן ההיבט התרבותי-אנתרופולוגי.

3,892 מילים ,15 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

המיזוג בין AOL לבין טיים-וורנר, "המיזוג הגדול בהיסטוריה" שהתרחש בינואר 2000, מסייע לברר משמעויות חברתיות הנלוות לעוצמה התקשורתית המרוכזת במיזוג זה.
נושאה של עבודה זו הינו התקשורת הגלובלית ומשמעויותיה החברתיות. אבחן את סוגיית הקפיטליזם הגלובלי בתחילה ואת מאפייניו. הטענה היסודית גורסת כי המוטיבציה המרכזית הינה רווח כספי וכי קיים צורך ממשי לקפיטליזם לגרות את הצרכנים להגברת צריכה, פעולה זו של גירוי הצרכן הינה למעשה השפעה על תודעת הצרכן. לתקשורת יש תפקיד מרכזי בסוגיה זו של השפעה על תודעת הצרכן עקב הנגישות ושפת הסמלים המצויה ברשותה לתודעה ולבנית תמונות מציאות.
חברות תקשורת גלובאלית דומות ביסודן לכל פירמה כלכלית גלובאלית, בשל מטרת הרווח המשותפת לכולן. כאשר מדובר בחברות תקשורת ואינטרנט ישנו בכך שיווק מותגים תרבותיים אשר מייצרים את תמונת המציאות מעבר לפרסום ולשיווק הרגיל המלווים מוצרים מסחריים למיניהם. שהרי ל-AOL יש כיום 20 מיליון מנויי אינטרנט ולטיים וורנר יש חברות כבלים, מגזינים, הוצאות לאור וכיו"ב, אשר מגיעים להמונים מדי יום, ללא מגבלה של גבול ושייכות קבוצתית.
מיזוג הינו בליעה של חברה כלכלית אחת על ידי חברה אחרת או איחוד של שתיים או יותר חברות לצורך יצירת ישות משפטית וארגונית חדשה. מטרת המיזוג הינה הגדלה של נפח הפעילות של פירמה מסוימת בשוק של מוצר מסוים.
הספרות הארגונית מבחינה בין שלושה סוגי מיזוג; איחוד, שילוב או בליעה, אך לענייננו חשוב לזהות את המשותף ביניהן - הניסיון להפחתת אי הוודאות ולהגברת שליטה. המיזוגים הגדולים, בחברה רווית מתחרים, מאפשרים צבירה של כוח והשפעה על השוק, ועקב כך משיגים יותר התעצמות כלכלית. (שנהב, 1991).

תוכן העניינים:
הכלכלה הגלובלית
תקשורת ועיצוב המציאות
סיכום
ביבליוגרפיה
נספח

מקורות:

טופלר, א. (1970), הלם העתיד. הוצ' עם עובד.
מרכס, ק. אנגלס, פ. 1848. המניפסט הקומוניסטי. הוצאת הקיבוץ המאוחד. 1970.
מרקוזה, ה. (1970), האדם החד מימדי ת"א: ספרית הפועלים.
סורוס, ג. 1998. "החברה הפתוחה בסכנה" משבר הקפיטליזם הגלובלי. ידיעות אחרונות. ספרי חמד.
שלו, מ. 1999. האם הגלובליזציה והליברליזציה "נירמלו" את הכלכלה המדינית של ישראל? הגרסה המקורית של מאמר זה עומדת להופיע באנגלית בכתב העת ISRAEL AFFAIRS.
שנהב, י. 1991. אידיאולוגיות ניהול בעידן הראציונאליות. ספרית האוני' המשודרת. משרד הבטחון.
רבינוביץ, ד. (2000), סיכומי שיעור בקורס "קבוצת חשיבה בקריאה אנתרופולוגית", האוניברסיטה העברית.
Bourdieu, p. (1989). "Social space and symbolic power". Sociological theory, 7(1
Galbraiteh, j. k. (1967), The new industrial state, boston; houghton mifflin.
Goldman, r. (1987), Marketing fragrances: advertising and the production of commodity signs. Theory, Culture & Society, 4(4): 691 - 725
Harvey, d. (1989).The condition of postmodernity, Oxford: Basil Blackwell.
Serberney-Mohammadi,A.(1991)The global and the local in international communications. In MASS MEDIA AND SOCIETY, ed. J. curran, M. gurevitch, pp 118 - 138.
Williams, r. (1980) "Advertising: the magic system", "Base and superstructure" Problems in Materialism and culture,LONDON; New left books.
Williamson, j. (1978) Decoding advertisement, LOMDON; Marion boyars.
Zijderveld, A.c. (1977), On cliche, the supersedure of meaning by function in modernity, London, Boston and Henley: Routledge & Kegan Paul.

תגים:

צרכנות · צרכן · צרכנים · הקונפליקט · קפיטליסט · גלובליזציה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "כלכלה ותקשורת גלובלית", סמינריון אודות "כלכלה ותקשורת גלובלית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.