היישום אינו מחובר לאינטרנט

פרנסואה טריפו-התמזגות הקולנוע והחיים

עבודה מס' 050621

מחיר: 179.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: התפתחות הגל החדש בקולנוע הצרפתי, סגנונו של טריפו וסקירה של שלושה סרטים.

3,339 מילים ,16 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

תוכן העניינים:
פרנסואה טריפו -ממבקר קולנוע חריף ועד לתיאורית האותר:
התפתחותו של הגל החדש
פיתוח סגנונו האישי של טריפו
המבט הכפול
"400 המלקות" -אדפטציה מן החיים
"נשיקות גנובות" (1968)
תרגיל בנישואין (1971)
טריפו ותרומתו לקולנוע הצרפתי ולקולנוע העולמי
ביבליוגרפיה

פרנסואה טריפו - ממבקר קולנוע חריף ועד לתיאורית האותר:
כדי להמחיש כיצד מטשטשים הדמויות במציאות והדמויות בקולנוע אצטרך להציג תחילה את דמותו של הבמאי והיוצר וזה שאולי יותר מכל מייצג את הקולנוע של הגל החדש הצרפתי .
טריפו נולד בשנת 1932, סבל מחוסר בית חם בילדותו ונאלץ לברוח מביתו כשהוא מקדיש את כל זמנו לצפייה בסרטים כמו כל חובב קולנוע מושבע. כבר בגיל 16 הקים מועדון קולנוע משלו אך עד מהרה הסתבך בקשיים כלכליים ושקע בחובות כבדים.
" אם השקעתי עצמי כך בקולנוע היה זה אולי מפני שהחיים לא העניקו לי מספיק בחיי" (מתוך ראיון עם טריפו הירחון (premiere).
אנדראה באזן ,אז מבקר סרטים צעיר שמע על אודותיו דאג לשחרורו מהמוסד לעבריינים צעירים אליו נשלח והפך לאפטרופוסו עם הזמן. באזן עודד את טריפו לפרסם את מאמריו בעיתון "מחברות לקולנוע" ותוך זמן קצר הפך למבקר חריף ונוקב ,מבקר שתקף את הקולנוע הממוסד והשיטות המיושנות שלפיהן נוצרו הסרטים מנופחי התקציב שבד"כ היו אדפטציות מיצירות ספרותיות מוכרות והשתמשו בכוכבי קולנוע לדמויותיהם.
טריפו דגל במה שנחשב "למהפכה הקולנועית", פעל למען שינוי מהותי של הקולנוע והיה בעד הקולנוע האישי תוך שהוא משבח את כל אותם במאים שהביעו בסרטם את שיקוף עולמם הפרטי, אלו שלא בחרו להסתמך על יצירות ספרותיות. כך פיתח ועיצב טריפו את המושג "הקולנוע של המחבר" או תיאורית האותר .
"יוצרי הסרטים יבטאו עצמם בגוף ראשון.... זה יהיה נכון משום שזה יהיה אמיתי וחדש..."(טריפו מתוך- הסרטים של חיי, 1975).
טריפו היה אחד הראשונים שידעו להעריך את עבודתם האומנותית של ז'אן נטאר ,ז'אן קוקטו וגם את אלו שנחשבו אז כיוצרים מסחריים כמו היצ'קוק וג'ון פורד, טריפו ראה בהם יוצרים אשר מבעד למעטה הסיפור המסחרי שיקפו את עולמם האישי.
"הסרט של מחר ניראה לי יותר אישי אפילו מרומן אינדיווידואלי ואוטוביוגרפי כמו ווידוי או יומן "
כך כאמור ראה ביוצר הקולנוע התסריטאי, הבמאי והמפיק הבלתי תלוי שיצירתו הקולנועית תהיה כולה שלו. לטענתו רק יצירה כזאת עם חותם אישי של המחבר היא דרכו הנכונה של הקולנוע .

מקורות:

בראשית חיים מבוא לתולדות הקולנוע ,מכללה אקדמית ספיר,תשנ"ט
גרינברג דוד "הקולנוע " ,מהדורה ב ,בהוצאת ספרות מעריב ,1967
גרף נורית , "סיפור מהסרטים" ,האונברסיטה הפתוחה 1993.
הלגה קלר ,"עולם הבדים" עמודים 109-121 , 167-178 , ספריית אופקים עם עובד
פרמינגר ענת, " מסך -הקסם", הוצאת אונברסיטה הפתוחה ,1995.
"75 שנות קולנוע" הוצאת מסדה
"פרנסואה טריפו " הסרטים בחיי " - "ידידי מן הגל החדש "הוצאת מסדה
"the history of word cinema -david robinson -chaper 9
"the classic franch cinea 1930-1960 colin crip `1977

תגים:

מחברות · אותר · קולנוע · סרטים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פרנסואה טריפו-התמזגות הקולנוע והחיים", סמינריון אודות "פרנסואה טריפו-התמזגות הקולנוע והחיים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.