היישום אינו מחובר לאינטרנט

ניהול התפעול-יעדים ומדדים ביחידות המשטרה בישראל

עבודה מס' 050580

מחיר: 203.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הצגת מודל 'יעדים ומדדים' כשיטת תפעול השירותים והביצועים של משטרת ישראל.

3,837 מילים ,4 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. פרק א' - תכלית היעדים והמדדים והגדרות שונות
3. פרק ב' - מחזור הפעילות של השיטה
שלב הערכת המצב
שלב התכנון
שלב הביצוע והפיקוח תוך תהליך
שלב משוב הביניים
שלב המשוב החצי שנתי
יעדים ומדדים - המחשה
4. סיכום
5. נספח 1' - מבנה הפריסה הארצית של המשטרה
6. ביבליוגרפיה



מבוא
ניהול תפעולי כולל עיצוב, תכנון, פיקוח והערכה מתמדת של תהליכים אשר בהם יש שילוב בין בני אדם, הון וחומרים על מנת לייצר טובין ושירותים. עבודה זו מתמקדת בשלב האחרון של תהליך השינוי בשרשרת התפעולית והוא שלב המדידה וההערכה. מבחינת האסטרטגיה התפעולית נשאלת השאלה: "מה מצפה הארגון מהמתפעלים שלהם?" או במילים אחרות כיצד פונקצית התפעול תורמת למידת התחרותיות של הארגון או להכוונה האסטרטגית שלו? כדי שהמתפעל יידע להבין את מידת תרומתו לארגון, שהוא חלק ממנו, חובה לענות על שתי שאלות;
· מהו התפקיד הפונקציונאלי של התפעול? איזה חלק ותפקיד היא אמורה למלא בארגון?
· מהם יעדי הביצוע הספציפיים שעל בסיסם הארגון יכול להעריך את תרומת המתפעל לשאיפות האסטרטגיות?
בעבודה זו בחרתי להציג את המודל של "יעדים ומדדים" במשטרת ישראל, על יחידותיה השונות.
מודל זה נקבע ע"י פיקוד המשטרה הבכיר בשנת 1997, מתוך ראיה אסטרטגית, כשיטת תפעול השירותים והביצועים של משטרת ישראל. משטרת ישראל היא גוף המעניק שירותים לאזרחי המדינה ותושביה מתוך מסגרת חוקית ומתוך הנחה כי המשטרה נועדה בראש ובראשונה להעניק שירות, ביטחון, ואבטחה לתושבי המדינה.
עבודת משטרה איכותית צריכה לכלול שני מרכיבים מרכזיים;
· לבטא את המכוונות להשגת תכלית המשטרה - שמירה על שלום הציבור ובטחונו ופעילות מתמדת לשיפור איכות חייו.
· לבטא באמצעות פעילות של שיטור לפתרון בעיות המציקות לאזרח ופוגעות באיכות חייו.
מרכיבים אלה של שיטור איכותי מוצאים את ביטויים בעבודת משטרה המבוססת על תהליך שוטף של קביעת יעדים והערכתם באמצעות מדדי הערכה ברורים ומוגדרים.
עבודה זו מציגה תפיסה כוללת של עבודת משטרה בשגרה תוך היערכות לפעילות עפ"י מתכונת מופשטת לתכנון העבודה ולבקרת ביצועה כאחד.
לשיטה החדשנית לתכנון וניהול עבודת יחידות המשטרה במתכונת היעדים והמדדים יש שתי משמעויות מרכזיות המשלימות זו את זו; מחד- נקבעים היעדים על סמך המשימות החשובות והמציקות ביותר באזור הנתון, תוך מתן דגש על מיפוי בעיות ומשימות בראי מקבלי השירות כלומר האזרחים. מאידך - יתמקדו היעדים לעבודה ולטיפול בהתאם לחולשות ולבעיות שנוצרו בתהליכי העבודה ביחידות המשטרה ו\או בתפוקתה בנושאים אלה.
העבודה עפ"י יעדים ומדדים מעצבת תרבות ארגונית שבה כל שוטר מוכוון לפתרון הבעיות שעל הפרק באורח מודע, ממוקד, מתוכנן מראש, שיטתי ועקבי. ניהול יחידת משטרה עפ"י יעדים מוגדרים ועל סמך מדדי איכות יביא בהכרח לשיפור ניכר באיכות תפוקות שירותי המשטרה הניתנים לציבור כמו גם בתפוקותיה המבצעיות.
עבודה זו, כאמור, בוחנת את השיטה לעומקה ומיצגה את התהליכים השונים המרכיבים אותה.

מקורות:

משטרת ישראל - המטה הארצי: "יעדים ומדדים ביחידות משטרת ישראל - רקע, תורה ועקרונות ביצוע". נובמבר 1997, אגף התכנון, היחידה לתכנון אסטרטגי והיחידה לשיטור קהילתי.

תגים:

אירגונית · ארגונית · תרבות · שיטור · תכנון · תיכנון · אסטרטגיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניהול התפעול-יעדים ומדדים ביחידות המשטרה בישראל", סמינריון אודות "ניהול התפעול-יעדים ומדדים ביחידות המשטרה בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.