היישום אינו מחובר לאינטרנט

ניתוח תופעת הטרור מזוית ראיה מעמדית

עבודה מס' 050573

מחיר: 156.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם ניתן להצביע על המאבק המתמיד במהלך ההיסטוריה בין המעמדות כגורם בהתהוות תופעת הטרוריזם.

2,568 מילים ,4 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

העיסוק האקדמי בנושא הטרור הנו צעיר בשנים. תחום זה זכה בשנים האחרונות להתעניינות בקרב החוקרים, אך הבעיה המרכזית היא חוסר היכולת לגבש עמדה לגבי המושגים הבסיסיים בתחום.
החוקרים לא הצליחו להגיע לכדי הסכמה לגבי מהו טרוריזם בכלל, מתי פעולה היא "אלימות רגילה" מתי אלימות כזו הופכת ל"טרור" ומה בינה לבין "מלחמה".
ההגדרה הנחשבת כמקובלת היא שטרור הוא תוצאה של התרחשות, שמעבר ליכולת שלנו לנבא ולשלוט בה. האירוע עצמו מסכן את חיי האנשים המעורבים באירוע. הטרור מעביר תחושה של חוסר בטחון, פחד.
בעבודה זו נתבקשה הכיתה לנתח ארגון או אירוע טרור על פי מודל מתחום מדעי המדינה, הפסיכולוגיה הסוציולוגיה וכדומה. הסיבה לכך היא היעדר כלי ניתוח אחד ומקובל לניתוח התופעה. בחרתי, במקום לנתח מקרה ספציפי של טרור, לנסות ולהגיע לשורשי התופעה ולבדוק אותה בזווית ראיה מעמדית (מרכסיסטית).
שאלתי היא- האם ניתן להצביע על המאבק המתמיד במהלך ההיסטוריה בין המעמדות כגורם בהתהוותה של תופעת הטרוריזם.
בעבודתי אפרק את מרכיבי התופעה המוכרת כ"טרוריזם" לגורמים, ואנסה להבין את מהותם, כשנקודת הניתוח שלי תהיה כלכלית- חברתית. ההיסטוריה של מעשי הטרור וארגוני הטרור ישמשו כהוכחה לטענתי. טענתי היא שתופעת הטרור כרוכה בהיווצרותו של תסכול מעמדי הנובע מכך שקבוצה מסוימת חיה על פי תפיסות חברתיות פוליטיות מוסריות שאינן באמת שלה אלא נגזרת של אידיאולוגיה בורגנית. טענותיהם ואופן ניתוחם של חוקרים מאסכולות שונות את תופעת הטרור יעזרו לי בגיבוש עבודה זו.

בפרק הראשון בעבודתי אציג את הבסיס התיאורטי לאופן הניתוח המעמדי את תופעת הטרוריזם בפרק השני אשתמש במודל לצורך ניתוח תופעת הטרוריזם. בפרק השלישי אציג מקרים היסטוריים של פעולות וארגוני טרור ואנסה לנתחם בכלי אותו אבסס במהלך שני הפרקים הראשונים- כלי הניתוח המעמדי.

מקורות:

קנצלר א. , הטרור הבין לאומי- אידיאולוגיה, ארגון, ביצוע, תל- אביב: עם עובד 1980 עמ' 23.
הרמן ת. , מלמטה למעלה: תנועות חברתיות ומחאה פוליטית, תל- אביב: האוניברסיטה הפתוחה 1997 עמ' 87.
Beyme, K.V and Kernig, C.D.,"The Marxist Theory of Power" in Marxism Communism and Western Society, Claus D. Kernig ed., Vol 11, pp, 431.
Rakesh Gupta, "A Comparative Perspective on the Couses of Terrorism" in International Studies, Vol. 35 No 1, 1998 pp. 33.

תגים:

אלימות · מודל · סוציולוגי · טרור

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניתוח תופעת הטרור מזוית ראיה מעמדית", סמינריון אודות "ניתוח תופעת הטרור מזוית ראיה מעמדית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.