היישום אינו מחובר לאינטרנט

קבילות הפוליגרף כראיה בביהמ"ש

עבודה מס' 065378

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת ההיבטים השונים הנוגעים לשאלת קבילותו של הפוליגרף כראיה בבהמ"ש- תוך אבחנה בין ההליך האזרחי להליך הפלילי.

2,813 מילים ,15 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

נושא הפוליגרף הינו רחב מימדים ומקיף תחומים רבים, משפטיים ומדעיים כאחד. מובן כי אין בידי לסקור כאן את הנושא במלואו. בחרתי להתמקד בעיקר בשאלת קבילותה של ראיית הפוליגרף בביהמ"ש הן בהליך האזרחי והן בהליך הפלילי; כמו כן, בחנתי את הסיבות הלא מדעיות העיקריות לאי קבילותה של ראיית הפוליגרף בבתי המשפט ולבסוף הבעתי את דעתי לגבי הדין הראוי בעיניין זה.

תוכן העניינים:
מבוא
הדין המצוי- קבילות הפוליגרף כראיה בבית המשפט
היחשפות שופט בהליך הפלילי לתוצאות חקירה בפוליגרף או לתגובת הנאשם לבצע בדיקה כזו
הדין הראוי- מדוע אין לקבל את הפוליגרף כראיה בביהמ"ש
סיכום

הערת מערכת: בעבודה לא נכתבה רשימה ביבליוגרפית.

קטע מהעבודה:

בסוגיה זו יש להבחין בין המישור הפלילי- בו ביהמ"ש כפוף לדיני הראיות ואין בכוחה של הסכמת הצדדים להתגבר על איסורי החוק, לבין המשור האזרחי בו ניתן להתנות על איסורי החוק בדבר קבילותן של ראיות. (2)
המישור הפלילי: החוק הישראלי לא מתייחס במפורש לשאלת קבילותן של תוצאות בדיקת הפוליגרף כראיה בביהמ"ש. אך הפסיקה, בהתאם למסקנותיה של הועדה לעניין פוליגרף(3), איננה מכירה בפוליגרף כאמצעי חקירה מדעי ומדויק ולפיכך הפוליגרף אינו קביל כראיה בהליך פלילי. יתירה מכך, אף תגובת הנאשם, לחיוב או לשלילה, להצעה להיבדק בפוליגרף הינה פסולה כראיה, סוגיה זו תידון בהרחבה בהמשך. (4)

תגים:

אמת · המורעל · העץ · מכונת · פוליגרף · פירות · קבילות · ראיות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "קבילות הפוליגרף כראיה בביהמ"ש", סמינריון אודות "קבילות הפוליגרף כראיה בביהמ"ש" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.