היישום אינו מחובר לאינטרנט

טביעת אצבע - בדיני ראיות

עבודה מס' 064536

מחיר: 179.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: עמדה של טביעת האצבעות כראייה אבסולוטית בדיני הראיות.

1,912 מילים ,28 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

בעבודה שנתית זו אסקור את התייחסות הפסיקה לטביעת האצבעות בהתייחס למאפיינים הדרושים על מנת שניתן יהיה להרשיע על פיה; אסקור את המאפיינים שתידרש התביעה להוכיח בעודה מסתמכת על טביעת אצבעות כראיה במשפט בדין הישראלי לאור משפט השוואתי מקובל ועברי; ואטען כי ייתכן ויש מקום לבחון ביתר הקפדה את חלקם לאור ההסתמכות הכמעט אבסולוטית של ביהמ"ש על טביעת האצבעות.

תוכן עניינים

א. מבוא
ב. מהי טביעת אצבעות:
1. ההתפתחות המדעית-היסטורית של טביעת האצבעות
2. שימוש בנקודות השוואה באפיון טביעת האצבעות
ג. המאפיינים הנדרשים להוכחה בטביעת אצבעות:
1. מעמדה של טביעת האצבעות כראייה במשפט הפלילי:(א) משפט עברי(ב) משפט אנגלי
2.נקודות אפיון
3.מיקומה של הטביעה: (א)משפט אמריקאי
ד.סיכום

קטע מהעבודה:

מהי טביעת אצבעות?
על עור כפות ידינו ואצבעותינו מצויים חומרים שמקורם בבלוטות הזיעה ובבלוטות שומן. מרכיבי החומרים הם תרכובות אי-אורגניות(מים ומלחים) ותרכובות אורגניות (שומנים וחומצות אמינו). כאשר אנו נוגעים במשטח כלשהו, אנו מותירים עליו חותם של חומרים אלה בתבנית הרכסים שעל אצבעותינו. זוהי טביעת האצבעות.
1. ההתפתחות המדעית-היסטורית של טביעת האצבעות
בשנת 1892 הניח סר פרנסיס גלטון , חוקר תורשה ובן דודו של דרווין, את תשתיתה של מערכת זיהוי בסיסית, על ידי סיווג הדפוסים השכיחים ביותר של טביעת אצבע לשלוש קבוצות - קשתות, לולאות ומערבולות. ד"ר גלטון קבע בספרו שני עקרונות יסוד:
1. לא קיימות שתי טביעות זהות: הייחודיות נקבעת על ידי מספר מאפיינים ומיקומם היחסי זה לעומת זה. בכל אצבע ממוצעת יש כ-150 מאפיינים שונים לרכסים. מדענים חישבו שיש 64,000,000,000 שישים וארבעה מיליארד אפשרויות שונות לטביעת אצבעות. היות שעל פני כדור הארץ חיים כיום כשישה מיליארד בני אדם בלבד, יש סבירות נמוכה שיהיו שני בני אדם עם טביעת אצבעות זהה. זהו בבירור סימן אופייני לכל אחד מאתנו.
2. צורת הרכסים אינה משתנה אצל האדם במהלך חייו והיא נשמרת גם לאחר מותו: טביעת האצבעות משמעותית בזיהוי הפלילי לא רק מפני שהיא ייחודית לכל אדם ואדם, אלא מפני שדגם הרכסים על קצות האצבעות לא משתנה במהלך החיים ולא ניתן לשינוי. הדגם הייחודי של טביעות האצבע נקבע בחודש הרביעי להתפתחות העובר. משערים שחשיבותם הביולוגית העיקרית של הרכסים על קצות האצבעות היא בכך שהם מונעים החלקה ובכך משפרים את אחיזתן של האצבעות בעצמים.
ואולם היה זה קצין משטרה בריטי אחר ששירת בהודו, אדוארד הנרי, שהשלים את משימת סיוגן של טביעות האצבע. הנרי קבע חמישה דפוסים יסודיים - הוא הוסיף לשלושת הדפוסים של גלטון את דפוס הקשת המוארכת ("אוהל") וחילק קבוצת הלולאות לשתיים. ב-1896 הורה הנרי לפקודיו להשתמש בדקטילוסקופיה (כך כונתה שיטת טביעת האצבעות). ההצלחה שנחלה השיטה הייתה מיידית, ושיעור זיהוי הפושעים בהודו האמיר במידה דרמטית.

תגים:

אפיון · אצבע · טביעת · נקודות · פורנסיות · ראיות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "טביעת אצבע - בדיני ראיות", סמינריון אודות "טביעת אצבע - בדיני ראיות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.