היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת הקבוצה על המנהיג

עבודה מס' 050314

מחיר: 191.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הגדרת המושגים של קבוצה ומנהיג ובדיקת הדרכים והאמצעים בהם משפיעה הקבוצה על המנהיג.

3,331 מילים ,7 מקורות ,1999

תקציר העבודה:

עבודה זו סוקרת את השפעת הקבוצה על מנהיגה, כאשר אחד המפתחות להישגיו של המנהיג הוא התנהגותם של המונהגים על-ידו ואלה הכפופים לו.
נראה כי קיים קשר ישיר בין תפקודיהם של חברי הקבוצה בנורמות, דפוסי ההתנהגות, יחסים אישיים, ובאקלים החברתי של הקבוצה, לבין תיפקודו של המנהיג, במסגרת כלשהי.
אין ספק, כי בידי הקבוצה טמון כוח רב ואשר מאפשר לה בעת הצורך להשתמש בו ע"מ לגרום לשינוי כלשהו, כך שישפיע ישירות על תיפקודו של המנהיג ועל כושר המנהיגות שלו. לדוגמא: שמועות .
חברי הקבוצה יקבלו את מרותו של המנהיג מתוך רצון, במידה והוא ממלא את צורכיהם. ניתן, איפה, לומר שחברי הקבוצה "עוזרים" למנהיג ע"מ שהוא "יעזור" להם ובכך חברי הקבוצה יתרמו מכישוריהם והם יהיו יותר נכונים לבצע כל פעולה.
הקבוצה, יש לה תפקיד חשוב בדינמיקה של המנהיגות כאשר לא תמיד הרצונות והשאיפות של הקבוצה עולות בקנה אחד עם אופי המנהיג, למרות שלהם יעד אחד ולכן, אנשים עובדים באופן הטוב ביותר עם מנהיגות התואמת את סוג המונהגות שלהם. לדוגמה, עובד המעדיף את הגישה האוטוקרטית מגיב בחיוב לטכניקות מנהיגות אוטוקרטיות. במידה וקיימת אי-התאמה בין סגנון המנהיגות והעדפת המונהגים היא לעתים הגורם לחיכוכים, ירידה במוטיבציה הגוררת ביצועים גרועים של העובדים. בסופו של דבר כל הגורמים הנ"ל משפיעים לרעת המנהיג שלא יכול לשלוט בקבוצה.
ע"מ שנוכל לעמוד על השפעת הקבוצה על המנהיג ובאילו דרכים היא משיגה זאת, יש להבין תחילה שני מושגים עיקריים: מהי קבוצה ומהו מנהיג .

תוכן העניינים:
מבוא
פרק א' - הקבוצה והמנהיג
1. כללי
2. התמורה מהקבוצה
3. סוגי קבוצות
4. קבוצות רשמיות, פחות-רשמיות ובלתי-רשמיות
5. מנהיגות
פרק ב' - השפעת הקבוצה על המנהיג
1. כללי
2. הגורמים המשפעים
2.1 תואמנות
2.2 אחדות
2.3 התנגדות
2.4 שמועות
2.5 הציפייה לתיגמול
2.6 אופי הקבוצה והמנהיג
2.7 תרבות הקבוצה
סיכום
ביבליוגרפיה

ביבליוגרפיה
1. האנציקלופדיה למדעי החברה - הערך "קבוצות".
2. האנציקלופדיה העברית - הערך "קבוצה" .
3. האנציקלופדיה לטכניקות ורעיונות בניהול - מאיר לירז.
4. מדריך לניהול יעיל של משימות ואנשים - מאיר לירז.
5. מצויינות אישית , "הלכה למעשה" - מאיר לירז.
6. פיתוח מנהיגות אישית בניהול - לסטר ר.ביטל .
7. פרקים בתורת המינהל - פרק ב' - תמר וינרמן.


תגים:

מנהיגות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת הקבוצה על המנהיג", סמינריון אודות "השפעת הקבוצה על המנהיג" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.