היישום אינו מחובר לאינטרנט

נשים בדרך לפסגה-הפחד מהצלחה או מחסומים חברתיים

עבודה מס' 050311

מחיר: 155.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מאמר זה עוסק בסיבות למיעוט הנשים בתפקידי ניהול ודן במחסומים השונים העומדים בפניהן בדרך לתפקידי ניהול.

2,727 מילים ,9 מקורות ,1999

תקציר העבודה:

במפגשי מחזור בולטת התופעה: התלמידות המצטיינות של הכתה הפכו לעקרות בית או עובדות במשרה חלקית והתלמידים הפרחחים הפכו למנהלים בכירים. בכל התחומים הגברים בדרגות בכירות יותר, במקצועות בעלי סטטוס גבוה יותר ובאופן כללי התקדמו הרבה יותר מהנשים. מאחורי מצב "טבעי" זה מסתתרות שאלות חשובות, על מבנה חברתי ופסיכולוגי המבוסס על הבדלי מין אשר ההתמודדות עמו חושפת תסכולים, חלומות מנופצים ובלבול לגבי השאלה: איך זה קרה? (וקורה, ויקרה ככל הנראה).

חלק מהתשובה נעוץ באופי הקשר בין המשפחה והמקצוע. אצל הגברים שני תפקידים אלה לא נמצאים בקונפליקט. התפקיד המקצועי תורם לתפקיד המשפחתי כאב וכבעל וככל שהגבר מצליח יותר בעבודתו כך תרומתו למשפחה גדולה יותר, בפרנסה ובסטטוס.

אצל הנשים המצב שונה: שני התפקידים אינם משלימים זה את זה ולעתים קרובות באים זה על חשבון זה. אם האישה תנסה למזג אותם היא חושפת את עצמה למכלול קשיים: רגשי אשמה כלפי בני המשפחה, תסכול עקב התפשרות בבחירת מקצוע, אי קידום מספיק בעבודתה בגלל המגבלות שמטיל עליה התפקיד המשפחתי, עייפות, מתח ותשישות. אך למרות שהקונפליקט בין שני התפקידים מהווה הסבר מספק, לא נוכל להבין את הקושי בשינוי המצב הקיים מבלי להבין גם את ההתייחסות הפסיכולוגית של נשים לנושא ההישגיות וההצלחה,
והתייחסות החברה.

בעבודה אתרכז בשאלה מדוע אחוז המנהלות הבכירות נמוך במיוחד לעומת אחוז המנהלים הבכירים. לגבי הגורמים לתופעה, הרי הדעות חלוקות. אותי מעניין לבחון האם התופעה נובעות ממניעים פנימיים של הנשים עצמן או מגורמים סביבתיים, רק שלעיתים ההפרדה בין השניים קשה ואף בלתי אפשרית. עצם קיומן של התכונות הנדרשות ממנהלים בכירים אצל אישה- אינה מספיקה. נשים צריכות יותר. בעבודה אציג את המצב בשוק העבודה הישראלי, ואנסה לסקור את הסיבות למצב ולענות על השאלה מה הלאה.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. מחסומים פנימיים
3. מחסומים חברתיים
4. התנגדות הגברים
5. גיבוי מניב תוצאות
6. סיכום
7. ביבליוגרפיה

מקורות:

יזרעאלי דפנה -מנהלות בישראל , נשים הכוח העולה, ספרית פועלים 1997
יזרעאלי דפנה- ייצוג נשים בדירקטוריונים של חברות ממשלתיות, אונ' בר-אילן 1998
יזראעלי, פרידמן, שריפט -נשים במלכודת, הקיבוץ המאוחד 1982
מלאך-פיינס איילה- הלהטוטנית, עם עובד 1990
נשים בישראל מידע ונתונים, שדולת הנשים 1998
פלג מיכל-לקט נתונים סטטיסטיים, נשים הכוח העולה, ספרית פועלים 1997
דו"ח הועדה לבחינת שכר נשים בשירות המדינה 1998
נשים בראי הסטטיסטיקה, לקט נתונים, הלמ"ס, 1998

תגים:

פמינזם · פמיניזם

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "נשים בדרך לפסגה-הפחד מהצלחה או מחסומים חברתיים", סמינריון אודות "נשים בדרך לפסגה-הפחד מהצלחה או מחסומים חברתיים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.