היישום אינו מחובר לאינטרנט

תניית פטור בחוזה שמירה

עבודה מס' 050197

מחיר: 228.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: המערכת הנזיקית, מערכת החוזים האחידים, המערכת החוזית,סקירת הפסיקה, סוגית הפטור מאחריות בחוק וסעיף 14.

4,925 מילים ,15 מקורות ,1999

תקציר העבודה:

נושא עבודה זו הינה סיטואציה של תניית פטור המופיע בחוזה שמירה. בחוזה שמירה הכוונה לחוזה השואב את חיוביו מחוק השומרים. חוק השומרים הינו חוק שונה מחוקים אזרחיים אחרים. אם לרוב יטפל כל חוק בנושא מסוים, דוגמת חוק החוזים, פקודת הנזיקין, חוק המקרקעין וכו', הרי חוק השומרים איננו קל לשיוך באופן מיידי.
ישנה חשיבות בסיווג חוק השומרים למערכת חוקית אחת, וזאת לצורך התמודדות עם השאלות והבעיות העולות מסטואציות שונות, ובכללם הבעיה של תניות פטור. אין דומה תניית פטור חוזית לתניית פטור נזיקית.
חוק השומרים נעדר סעיף הכרזה ופותח בסעיף 1 לו בהגדרות הנצרכות כדי כניסה למסגרתו. בסעיף 1(א) ניתן לראות מספר מושגים: "נכס", "בעלות", "החזקה כדין". ממבט ראשון יהיה קל לשייך את חוק השומרים לתחום דיני הקניין שהרי אנו עוסקים מנכסים, בעלויות וחזקות. אלא שמטרת החוק הינה בראש ובראשונה הטלת אחריות נזיקית באופיה על סיטואציות של החזקת נכסים. לאור זאת נשייך החוק למסגרת הנזיקית. דווקא להיבט החוזי אין ביטוי ממשי בחוק למעט מאשר בסעיף 14 לחוק המדבר על "כוונה אחרת משתמעת מן ההסכם בין הצדדים", כלומר מניח קיומו של הסכם בין הצדדים, הסכם המהווה את המקור לעצם ההחזקה בנכס.
מדוע מניח החוק קיומו של הסכם? יש לזכור כי מדובר בהחזקה כדין, להבדיל מהחזקה שלא כדין, קרי גזל. החזקה כדין תהא, לרוב, תולדה של הסכם, מפורש או מכללא, בין הצדדים.
ראינו אם כן כי חוק השומרים איננו מאופיין על ידי מערכת דינים אחת, ועל כן יש לבחון את היחס בינו לבין המערכות השונות. האם ניתן לדבר על חוק השומרים כעל עוולה נוספת הניתנת לשיוך לפקודת הנזיקין - אם לאו. האם נאמץ את מכלול הוראות פקודת נזיקין, את חלקן או אף אחת מהם. נראה כי ההתייחסות הראויה ליחס בין חוק השומרים לפקודת הנזיקין הינה של תחולה חלקית העוברת דרך מסננת של הסיטואציות הייחודיות של חוק השומרים, ובראש ובראשונה של העובדה כי מדובר בו במחזיקים כדין.

תוכן עניינים:
מבוא
המערכת הנזיקית
מערכת החוזים האחידים
המערכת החוזית
סקירת הפסיקה הרלבנטית
סוגית הפטור מאחריות בחוק
סוגית סעיף 14 לחוק
סוף דבר

תגים:

נזיקין

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תניית פטור בחוזה שמירה", סמינריון אודות "תניית פטור בחוזה שמירה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.