היישום אינו מחובר לאינטרנט

האם יש מגבלות לחופש הביטוי בדמוקרטיה

עבודה מס' 050189

מחיר: 143.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הגדרה, חשיבות, מקרים בעיתיים ןמתי יש להגביל חופש זה.

1,359 מילים ,5 מקורות ,1999

תקציר העבודה:

חופש הביטוי היא מסממניה הבולטים וממאפייני היסוד של החברה הדמוקרטית, אך לא פעם בחיי היום יום שלנו נתקלנו במקרים שרוקנו את חופש הביטוי מתוכנו.
לצורך העניין דוגמה בולטת ומצערת לכך הייתה בהסתה הידועה נגד ראש ממשלת ישראל לשעבר מר יצחק רבין ז"ל. קשה לשכוח את התמונות המזעזעות שפורסמו ע"י גורמים קיצוניים בימין שבהם נראה יצחק במדי חיל נאצי וכן בהלוויה המדומה, שערכו ליצחק בטרם מותו.
בחוגים רבים בישראל הועלתה השאלה על השפעת ההסתה שקדמה לרצח על הרצח, והיום מייחסים להסתות פוליטיות משמעות רבה יותר ולא מבטלים את השפעת ההסתות למעשים , שיבואו לאחר מכן.
אני מאמין שיש מקרים מסוימים שיש להגביל בהם את חופש הביטוי של קבוצות וגורמים מסוימים בחברה על מנת למנוע מהם פגיעה בגורמים אחרים.
כדי להראות את חשיבות חופש הביטוי אני רוצה להביא כדוגמה דווקא את מקרה האפרטהייד באפריקה שבו שללו את זכויות הרוב לחופש הביטוי וזאת על מנת להשליט את רצון המיעוט הלבן. נלסון מנדלה התפרסם בעולם בזכות נאומיו
ומאבקו באפרטהייד בזכותו הופעל הלחץ הבינלאומי על דרום אפריקה שהביא לסיומו של שלטון המיעוט. הוא ישב בכלא 27 שנה בשל פעילותו להורדת השלטון.
ב- 1988 הוא שוחרר מכלאו לאחר שנים של לחץ בינלאומי לשחרורו.
וב-1994 הוא הושבע לנשיאות לאחר שנבחר בבחירות על ידי רוב אזרחי דרום אפריקה.
בעבודה אני אראה מספר דגמים, שמציעים להגביל את חופש הביטוי במקרים מסוימים וכן מקרים שקרו, שמבטאים בהם את שאלת חופש הביטוי עד כמה יש באמת להתיר זאת בחברה דמוקרטית, בו זמנית יש להיזהר במניעת חופש הביטוי בכך שאי ביטוי רחשי לב, דעות ורעיונות עלול לפגוע בדמוקרטיה, במיוחד בדמוקרטיה צעירה כמו מדינת ישראל.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק 1: מהו חופש הביטוי וחשיבותו בדמוקרטיה
פרק 2: מקרים בעייתיים של חופש הביטוי
פרק 3: מתי צריך להגביל את חופש הביטוי
פרק 4: סיכום
פרק 5: הערות שוליים
פרק 6: ביבליוגרפיה

תגים:

תקשורת · רבין

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "האם יש מגבלות לחופש הביטוי בדמוקרטיה", סמינריון אודות "האם יש מגבלות לחופש הביטוי בדמוקרטיה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.