היישום אינו מחובר לאינטרנט

ריבוד מקצועות בישראל

עבודה מס' 050100

מחיר: 70.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: שילוב תיאוריות הריבוד של וובר בהתייחסות למאמרו "מעמד סטטוס ומפלגה". ניסיון לאמוד את מידת היוקרה לה זוכים מחזיקי משרות.

2,157 מילים ,4 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

החלטנו לעשות את עבודתנו בנושא ריבוד מקצועות בישראל תוך שילוב תיאוריות הריבוד של וובר בהתייחסות למאמרו "מעמד סטטוס ומפלגה".
נושא זה נראה לנו מעניין ולא קונבנציונלי, במיוחד לאור העובדה, שהדבר נראה כה טריוויאלי, אך מעולם לא נתקלנו בחומר פורמאלי בנושא.
התלבטנו רבות, אם לכתוב את עבודתנו בפרספקטיבה רחבה על ריבוד מקצועות בארצות מתועשות, אך לבסוף החלטנו להתמקד בריבוד המקצועות בארץ, בשל העובדה כי נמצאה קורלאציה גבוהה בין דירוג היררכי של מקצועות בארץ לעומת ארצות שונות בעולם, מעבר לזמן ולמקום.
בחרנו להציג מחקר הנעשה בישראל בשנת 1977 ע"י ורד קראוס כמקרה בוחן ( Study Case) ואותו לנתח עפ"י הכלים האנליטיים של תיאוריות הריבוד של וובר. אולם, יש לזכור שהעקרונות העומדים בבסיס הררכיית המקצועות בישראל, ניתנים להשלכה גם על חברות מתועשות אחרות (בשל המתאם הגבוה שנמצא).
אנו חייבות לציין, כי כתיבת העבודה לא הייתה קלה כלל וכלל. נתקלנו בקשיים רבים במהלך העבודה. המחקר האחרון שנעשה בישראל, נכתב בשנת 1977, כמעט לפני 20 שנה, דהיינו האינפורמציה יחסית מיושנת אך מאידך היחידה. אולם החלטנו לעשות את העבודה למרות שישנם מקצועות שפחות רלוונטים לתקופתנו כיום, המבנה כללי
נשמר, ואינו תלוי תקופה.
בעיה נוספת בה נתקלנו הייתה דלות החומר הרלוונטי לנושא. מצאנו מספר מועט של מחקרים הנעשו בישראל, והם אף מוקדמים מהמחקר אותו נציג - לוסק ( ,(1961 מורטמן ופיטרסון (1972).

ראשי פרקים:
הקדמה
מבוא
א. סקירה כללית
ב. ישראל - מקרה בוחן
דיון
ביבליוגרפיה

מקורות:

וובר, מקס. "מעמד, סטטוס ומפלגה", בתוך ליסק. מ (עורך) סוגיות בסוציולוגיה, תל-אביב: עם-עובד
קראוס, ורד, "דירוג חברתי של מקצועות בישראל", עבודת דוקטורט, 1977.
Fershtman, Chain and Weiss, Yoram. "Social Status, culture and Economic Performance", Institute for the Research of Developing Countries, 1991
Yuchtman, E, Fishelson, G, "Some Problems in the Study of Occupational Prestige with an illustration from Israel", B.J.S, 1972, XXIII
11

תגים:

129

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ריבוד מקצועות בישראל", סמינריון אודות "ריבוד מקצועות בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.