היישום אינו מחובר לאינטרנט

עמדות מורים כלפי תלמידים 'פושרים'

עבודה מס' 041629

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הגדרות, החינוך הדתי וייחודו, קירוב תלמידים פושרים וסקירת היחס אליהם מצד המורים.

6,426 מילים ,16 מקורות ,1993

תקציר העבודה:

המושג תלמיד פושר הוא מושג מטאפורי הבא לתאר מצב של תלמידים, שהתרחקו מסיבות שונות מחיי הדת של הקהילה הדתית. מדובר בסטייה חברתית בדרגת חומרה זו או אחרת.
מושג זה הוא מושג ייחודי לחינוך הדתי בישראל ואשר אין לו שום אח ורע במערכות חינוך אחרות בארץ ולא בעולם. באמצעות הגזרה זו הקהילה הדתית קובעת את גבולותיה ובונה לעצמה מערכת חינוך ששמה את הדגש על חינוך דתי. כל מורה במערכת זו גם אם יעבור לחבל ארץ אחר וישתקע שם יהיה חייב לסגל את עצמו למקום, אבל על המהות הדתית הוא לא יוכל לוותר, כאשר זה כולל את מכלול חיי המשפחה שלו המורה בעצם בדרך חייו אמור לשמש אות ומופת לתלמידי בית הספר בו הוא מלמד.
החינוך הדתי היהודי מתבסס במהותו על האמונה בבורא העולם, אשר כל מה שברא נועד לשרת את האדם וכתבי הקודש חמישה חומשי תורה ניתנו במעמד הר סיני.
במהלך השנים התפתחו שתי גישות חינוכיות. גישה אחת היא מבית מדרשו של שמאי, גישה מאוד קשוחה דוגמטית ואליסטית והגישה השניה מבתי מדרשו של הלל, גישה סובלנית וליברלית שהתבררה דווקא היא כשיטת הלימוד האפקטיבית ביותר.
התלמידים הפושרים הם מקור של בעיות מכיוון שמה שקיבלו בבית ההורים, לא עולה בקנה אחד מבחינה נורמטיבית עם הדרישות הרלגיוזיות של בית הספר, אך שימוש באמצעים פדגוגיים מתאימים מרפד את שהייתם בבית הספר ומצמצם במידה רבה את סטייתם מדרך הישר.
מכורח נסיונם ומגישתם האמונית המורים בונים לעצמם מודל של התלמיד הרצוי. הם יודעים שמודל זה אינו מציאותי, אך ההתאמצות שלהם להתקרב למודל זה מעלה את סיכוייהם למנוע נשירת תלמידים פושרים מבית הספר. המודל שהם אמורים וצריכים לפעול על פיו הם "חנוך לנער על פי דרכו".

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. תלמיד פושר מהו?
3. חינוך דתי יהודי
4. שיטות לקירוב תלמידים פושרים
5. ייחודה של מערכת החינוך הדתי
6. עד כמה מותנה יחסם של מורים כלפי תלמידים פושרים
7. יחסים אמביוולנטיים בין תלמידים
8. סיכום ומסקנות
9. מקורות
10. ביבליוגרפיה

תגים:

דתי · לאומי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "עמדות מורים כלפי תלמידים 'פושרים'", סמינריון אודות "עמדות מורים כלפי תלמידים 'פושרים'" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.