היישום אינו מחובר לאינטרנט

הסכמי אוסלו ב'

עבודה מס' 041364

מחיר: 373.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: רקע, אופי השיחות, עיקרי הסכם אוסלו א', ההגדרה העצמית במשפט הבנ"ל, עיקרי אוסלו ב', הבג"צים נגד ההסכם ועתירת פורת וההיבט החוקי בארץ.

9,706 מילים ,21 מקורות

תקציר העבודה:

בעבודה זו ננסה לעמוד על מס' היבטים הקשורים בהסכם אוסלו ב'. ראשית לפני שניגש לטיפול בנושא עמו ברצוני להקדים ולומר כי נושא זה הינו בעייתי ביותר, החומר האקדמי המצוי בכל הקשור להסכם אוסלו ב' הינו מינימלי, במרבית המקרים החומר הינו עיתונאי, או פירוש משפטי מגמתי של צד פוליטי מעוניין זה או אחר. מיעוט המקורות הביבליוגרפים והמגמתיות הרבה היקשו על פרשנות משפטית אובייקטיבית כל שהיא.
גם פסיקות הבג"ץ המאוזכרות בעבודה זו אינן עוסקות במהות המשפטית הגורפת השייכת לדיני חוזים , העיסוק המגמתי הינו לרוב בשאלות פוליטיות.
עבודה זו הינה שיקוף המצב המשפטי, החברתי והפוליטי שהוביל להסכמי אוסלו ב', בנוסף לכך הבאתי דברי פרשנות משפטיים העוסקים בהסכם מתוך מבט אקלקטי רחב.
הסכם השלום עם מצרים ב-1979 היה מאורע תקדימי ביחסיה של מדינת ישראל עם העולם הערבי. חשיבותו של הסכם זה הוא בכך שמדינת ישראל חתמה על הסכם שלום עם הגדולה שבמדינות ערב. צפוי היה שיהיה בכך משום מתן לגיטימציה למדינות ערביות אחרות ללכת בעקבותיה של מצרים. אך בפועל זה לא קרה, נהפוך הוא. מדינות ערב החרימו את מצרים. התזוזה המשמעותית לחידוש שיחות שלום היה ב"ועידת מדריד". כאן ננעצו היסודות להסכמים עתידיים אחרים שהראשון שבהם היה הסכם אוסלו. הסכם זה "טמן בחובו שינוי היסטורי ממשי לשינוי הגיונו הלוחמתי של האזור שנחתם בין ממשלת ישראל לאש"ף בספטמבר 1993. חשיבותו של הסכם זה הוא הרבה מעבר לעובדה שפרץ את המבוי הדיפלומטי הסתום שלאחר "ועידת מדריד" והורה על הדרך לעקוף את המבוך של סיבובי שיחות בוושינגטון ובבירות אחרות, חשיבותו הגדולה של ערוץ אוסלו נובעת מכך שהוביל באמצעות הסכם הביניים, להכרה הדדית ופומבית של הפלשתינאים והישראלים בזכות לקיום מדיני, ריבוני, ברמה ובגבולות שעדיין לא נקבעו סופית, של שני הלאומים. הכרה זו העלתה בפעם הראשונה בתולדות הסכסוך את האפשרות המעשית לניטרולם הממושך, ואולי אף המוחלט, של ההיבטים האטאביסטיים, הלא רציונליים והבלתי מתפשרים על מאבק קיומי שאפיינו את היחסים בין היהודים לפלשתינאים בארץ ישראל מתחילת המאה".1

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. אופיים של שיחות אוסלו
3. עיקריו של הסכם אוסלו א'
4. עניין ההגדרה העצמית של הפלשתינאים במשפט הבינלאומי - בהסכם אוסלו ב'
5. הסכם אוסלו ב' סוגיות מרכזיות
6. בג"צים נגד הסכם אוסלו ב'
7. העתירה של חנן פורת - חבר כנסת -
8. התחומים הטריטוריאליים שבהסכם ונגזרותיו המשפטיות
9. שינויים בחוק הישראלי בעקבות אוסלו ב'
10. הסכם אוסלו ב' היבטים חוזיים
11. סיכום
12. ביבליוגרפיה

מקורות:

ביילין יוסי - בתוך מרדכי נסיהו, מאיר שטיגליץ, זיו תמיר (עורכים) - זמן שלום עובדות ומחשבות על "ערוץ אוסלו".
גריף חיים (הרווארד) - "הסכם ישראל-אש"ף בלתי חוקי בעליל נתיב עמ' 15-23.
דרור יחזקאל - "הסכם אוסלו בראייה אסטרטגית רבתי נתיב 1995 עמ' 39-45.
כהן ה. חיים - "זכויות אדם במקרא ובתלמוד אוניברסיטה משודרת משרד הביטחון 1988 עמ' 89.
לב-רן אהרון - "הסכם אוסלו ב' - סיכוני טרור ובטחון פנים נתיב עמ' 31-41.
לרנר נתן, דומב פניה - משפט בינלאומי פומבי, ספר השנה של המשפט בישראל התשנ"ו עמ' 93-99.
מורגנטאו האנס - פוליטיקה בין האומות, הוצאת יחדיו כרך ב' 1968 עמ' 862.
מושקט מריון - יסודות המשפט הבינלאומי הוצאת דקל 1976 עמ' 270.
סגל חגי - "אחים יקרים" קורות המחתרת היהודית הוצאת כתר 302 עמ'.
פונדק רון - "דפים מיומן אוסלו" פוליטיקה 51 נובמבר 1993 עמ' 7-9.
שטיגליץ מאיר - הקדמה: תקווה בליבת הסכסוך בתוך מרדכי נסהיו, מאיר שטיגליץ זיו תמיר (עורכים) - זמן שלום ומחשבות על ערוץ אוסלו בהוצאת המחברים 1994 132 עמ'.
שליו גבריאלה - דיני חוזים דין הוצאה לאור 1990 780 עמ'.
הסכם אוסלו בתוך מרדכי נסהיו, מאיר שטיגליץ, זיו תמיר (עורכים) - זמן שלום עובדות ומחשבות על ערוץ אוסלו בהוצאת המחברים 1994.
חוק יישום הסכם הביניים בדבר הגדה המערבית ורצועת עזה (סמכויות שיפוט והוראות אחרות (תיקוני חקיקה) התשנ"ו 1996.

תגים:

שלום · ישראל · סכסוך · גיאופוליטיקה · מדינה · טריטוריה · ערב

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הסכמי אוסלו ב'", סמינריון אודות "הסכמי אוסלו ב'" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.