היישום אינו מחובר לאינטרנט

ארגון וניהול בענף בתי הספר הפרטיים בישראל

עבודה מס' 041317

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הגדרות, המבנה הארגוני ותפקידיו, סוגי ארגונים ובדיקת יעילותם תוך מתן דוגמאות.

6,625 מילים ,5 מקורות ,1990

תקציר העבודה:

עבודה זו תעסוק במבנה הארגוני של בית הספר הפרטי בישראל, ההתייחסות אל המבנה הארגוני תהיה במספר מישורים: נבחן כיצד המבנה תורם לתפקודו של בית הספר מבחינה ניהולית. נבחן כיצד מבנה בית הספר תורם מבחינת תפקידיו של בית הספר, הן כמרכז רווח והן כמוסד אשר מקנה השכלה. כיצד מבנה זה תורם לתלמיד ועוזר לו בהשגת שאיפותיו.
כמו כן עבודה זו תתמקד במבנה הארגוני של בית הספר הפרטי למקצועות האלקטרוניקה "אלקטריק", ולשם השוואה יובאו ארגונים שונים בענף בתי הספר הפרטים בישראל, בעלי מבנה ארגוני שונה. לשם הגדרת סוגי הארגון הנפוצים בענף בתי הספר הפרטיים בישראל, והדגמת ההתאמה בין מבנה הארגון לתפקידיו, נגדיר בתחילת העבודה מהו ארגון, לאחר מכן נבחן את עיקרי טיפוסי וסוגי הארגונים השונים המוכרים לנו. לאחר שנסביר את סוגי הארגונים השונים נבחין בטיפוסים שונים של בתי ספר פרטי מבחינת המבנה הארגוני שלהם, ולכל טיפוס שכזה נבחן את תרומת המבנה הארגוני לפעילות, לאפקטיביות, ליכולת בית הספר להשיג בצורה טובה יותר, ויעילה יותר את מטרותיו, הן מבחינה כלכלית, והן מבחינה מעשית ברמה היומיומית של בית הספר, כמו הגברת המוטיבציה אצל התלמידים ובמקביל גם אצל המורים.
ברור שלא יתכן שלכל הארגונים במשק יהיה מבנה דומה, שכן לא כל הארגונים קמו על אותו רקע ולשם אותן מטרות, כלומר המבנה הארגוני של ארגון מסוים צריך להתאים לסוג הארגון, בין אם הוא ארגון תעשייתי אשר מייצר מוצרי פס ייצור, ובין אם הוא ארגון הנותן שירות כדוגמת בית ספר או מרפאה .
כל ארגון מוקם על ידי בעלי עניין מסוים, אשר לשם השגת אותו עניין קם הארגון, לעתים מטרות וסיבות אשר לשמם הוקם הארגון משתנות ובהתאם לזאת הארגון צריך להשתנות.
כאשר יש חוסר התאמה בין מבנה הארגון לבין מטרותיו ודרכי פעולתו הדבר גורם לחוסר יעילות בפעילות החברה ולבזבוז מיותר של משאבים .
על כן ישנה חשיבות רבה למבנה הארגוני של הארגון, אשר הוא למעשה דרכי העבודה, הנהלים הקשרים, סוגי התקשורת בין עובדי הארגון לארגון ובין עובדי הארגון לבין עצמם, ככל שהארגון יסגל לעצמו נהלי עבודה אשר מתאימים לסוג ולאופי הארגון כך הפעילות תזרום ביותר קלות ובצורה יעילה ורווחית יותר.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. הארגון
3. סוגי ארגונים
4. דוגמאות
5. סיכום

תגים:

חינוך השכלה · מינהל חינוכי · ניהול

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ארגון וניהול בענף בתי הספר הפרטיים בישראל", סמינריון אודות "ארגון וניהול בענף בתי הספר הפרטיים בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.