היישום אינו מחובר לאינטרנט

השחיקה כגורם משפיע ומושפע

עבודה מס' 041157

מחיר: 155.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הגדרות, גישות להסבר התופעה, הקשר למושגים אחרים בפסיכולוגיה והגורמים לשחיקה.

2,428 מילים ,5 מקורות

תקציר העבודה:

שחיקה הינה תופעה אשר בה מתכלים משאביו הנפשיים של האדם, היא מתרחשת בתהליך איטי וקשה לשים את הלב כאשר היא מתחילה. גורמי השחיקה עלולים להיות גורמים חיצונים כמו רצון להשגים, עבודה בתנאי לחץ, תפקיד אשר חופן בקירבו אחריות רבה. בנוסף יכולה להווצר שחיקה אשר נובעת מגורמים פנימיים פסיכולוגים של העובד כגון: חוסר התאמה לעבודה, חוסר עניין בתפקיד המוצע, מידת המעורבות בעבודה, שנות וותק וכדומה.
ביטוייה האופיניים של השחיקה אף הם יכולים להופיע בשני מישורים עיקריים: הראשון ברמה האישית של העובד - ירידה באנרגיה, באכפתיות ביוזמה וברמת התפקוד הכללית של היחיד. המישור השני הינו ברמת הארגון ושם הביטויים האופיניים הינם- מוסר עבודה ירוד, ביצוע כושל, העדרויות, איחורים ושיעור תחלופה גבוה.
עבודה זו תעסוק בהסבר תופעת השחיקה והגישות השונות שפותחו כלפיה בביטוייה הפסיכולוגיים , נעסוק בהרחבה בגורמים לשחיקה הן החיצוניים, והן של העובד, השפעתה על הסביבה ולבסוף ננסה לתת מספר פתרונות לבעיה סבוכה זו.

מקורות:

בר חיים, א., התנהגות ארגונית, יח' 7, הוצ' האוניברסיטה הפתוחה, ת"א.
דימנט, מ., 1989, משתני רקע ואישיות וקשריהם לשחיקה, ר"ג.
מלאך-פינס, א., 1984, שחיקה נפשית: מהותה ודרכי ההתמודדות עימה, הוצ' צ'ריקובר, ת"א.
עציון, ד., 1989, שחיקה בתפקידי ניהול - גורמים והשלכות, המכון למחקר עסקים, ת"א.
Hobfol, S.E., 1990, "Conservation of resource: A new Attempt of Conceptualizing Stress", American Psychologist.

תגים:

סוציולוגיה · עבודה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השחיקה כגורם משפיע ומושפע", סמינריון אודות "השחיקה כגורם משפיע ומושפע" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.