היישום אינו מחובר לאינטרנט

התפתחות ציורי נוף

עבודה מס' 041111

מחיר: 373.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הזרם הרומנטי, הריאליזם, קורבה, סזאן, השפעת הצילום וההדפס היפני, ואן גוך ומונדריאן.

12,093 מילים ,17 מקורות

תקציר העבודה:

בחיבור זה אסקור את התפתחות ציור הנוף החל מהרומנטיקה הראליזם, סזאן, אראה כיצד השפיעו הצילום וההדפס היפני על צילום זה לשבירת מוסכמות, ואסקור את יצירתם של ואן גוך ומודריאן.
אנסה להראות כיצד כל אמן חידש והוסיף על קודמיו. אני מניחה שתהליך זה קרה בשני אופנים: חלק חדשו וחלק הושפעו מחבריהם. כמו כן, יש להניח שלמרות שכל אמן נתן מעצמו וחדש את חידושיו (הפשטה אצל סזאן ואצל מונדריאן) קיימים נושאים מסוימים החוזרים ומעסיקים אמנים אלו ביחסם אל הטבע: נושאי הציור נוף כפרי או נוף עירוני. היחס אל הנוף-אידיאליזציה של הטבע או של העיר בעקבות המהפיכה התעשייתית, מקומו של האמן "ונשמתו" ביצירה האמנותית.
בחרתי לכתוב על האמנים הללו כיוון שכל אחד מהם מיצג את החדשנות בתקופתו. הופעת הצילום וההדפס היפני חלו בתקופה שציור הנוף היה "תקוע" בתפישותיו המיושנות ורק חשיפה כזו יכלה לשחרר אותו מהויכוח הנצחי על הריאליזם בציור. סזאן הביא להתקדמות רבה בציור - אם נצא מתוך הנחה שהחל כאימפרסיוניט וציוריו המאוחרים נוטים להפשטה רבה, חלקם מזכירים את ציורי הקוביסטים. קשה להתעלם מסיפור חייו של ואן גוך כשמסתכלים על תמונותיו. ציור הנוף הופך להיות חוייה מלאת רגש, דתי כמעט. אף הוא התעמת בבעיית הראליזם בציור, וגם הוא הושפע באופן עקיף מהציורים היפנים (באם יש קשר לכך שגם ציור של מילה נקרא לילה מלא כוכבים?).
האם ניתן לטעון שציוריו של מונדריאן "קרים" בגלל שהוא משתמש במעט צבעים, לעיתים שחור לבן בלבד? מה ניתן ללמוד מהמניפסטים שפרסם "בדה סטיל" על יצירתו? בחיבור זה אנסה לענות על הנקודות שהעליתי תוך סקירת תמונות חשובות.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק 1 : הרומנטיקה
פרק 2 : ראליזם - קורבה (1819-1877)
סזאן
השפעת הצילום וההדפס היפני על ציור הנוף
ואן גוך
מונדריאן
סיכום
ביבליוגרפיה
רשימת התמונות

מקורות:

גומבריך א.ה. קורות האמנות, תרגם חנוך קלעי, עם עובד, תל אביב. ופאידון פרס לונדון, 1975.
גאונט ויליאם, טרנר, עורך ד"ר חיים גמזו, רביבים.
נוביטני פ. סזאן ע. ד"ר חיים גמזו, רביבים.
אירופה ערש הלאומיות, האוניברסיטה הפתוחה, יחידת 3-4 הדר בן אהרון והנרי וסרמן, 1990, תל אביב.
סדרת האמנות הגדולה שבעולם, עורך דינו פאבר, מעריב, 1965.
Clark Kenneth "Landscape into Art", London : J. Murray, 1949.
Cuampa Kermit S. The rise of Landscape Painting in France Manchester, 1991
Frank Elgar, Cezanne Thames and Hudson London, 1969
Graetz H.R. The symbolic Language of Vincent Van Gogh. Mc Grew Hill Book Company, Toronto, London, 1963
Herding Klaus, Courbet, New Haren an London ,1991
Johnson Deborah. "Confluence and Influence - Photography and the Japanese Print in 1850"
Levy Michael, From Giotto to Cezanne
Mondrian Pier . The Collected Writings Translator and Editor: Marry Halzman and Martin S. James Thames and Hudson, London 1987.
.Norotny. Cezzanne - The Late work, Editor: William Rubin, Thames and Hudson, London, 1977.
Watkins Jane, Ed. Cezanne, Philadelphia, Museum of Art, 1996.
Wasiutynki, Vojtech: Jirat "Vincent Van Gogh's Painting of Olive trees and Cupresses from st. Remy "The Art Bulletin, V. 75 December 1993, p. 647-670

תגים:

אמנות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התפתחות ציורי נוף", סמינריון אודות "התפתחות ציורי נוף" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.