היישום אינו מחובר לאינטרנט

מודלים להתנהגות אופטימלית במכרזים למכירת חברות

עבודה מס' 040961

מחיר: 385.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תיאוריות, מכירת חברות בישראל, הצהרות ערך, הכרזות מחיר במכרזים וביקורת.

11,926 מילים ,17 מקורות

תקציר העבודה:

העבודה הנוכחית עוסקת בכל פעילות הקשורה למכירת/קנית חברות דרך מכרזים או מכירות פומביות. נביא וננתח דוגמאות רבות, שנלקחו מן הפעילות בשוק ההון הישראלי, המציגות והמסבירות את הדרך שבה מתבצעות עסקאות שונות למכירה חברות. הבעיה המרכזית שבה עוסקת העבודה היא, כפי שכבר צוין לעיל, אסימטרייה של האינפורמציה שנימצאת בידי הצדדים המעונינים באותה עסקה. יוצגו מספר שאלות כמו: באיזה מידה משפיעה שנאת הסיכון של המתחרים על קבלת ההחלטות בקשר להצעות מחיר, האם המוכר יכול לערוך את המכרז כך, שתיוצר הפלית מחירים בין המתחרים על הבעלות בחברה, האם המוכר צריך להטיל מחיר שמור (המחיר שמתחתיו העסקה לא תתבצע), כיצד משפיע אחוז המניות שבידי אחד הבעלים של החברה על המחיר שהוא מוכן להציע לשותפו במידה והוא מחליט למכור את חלקו בחברה, כיצד ערך מניות המיעוט משפיע על הצעת מחיר ועל האפשרות להשתלט על החברה וגם שאלות אחרות שיענו במהלך העבודה.
הפרק השני מהווה סקירה כללית על המכרזים, שבו נדון ביעילות המכרזים כאמצעי מכירה/קנייה. יינתן רקע כללי על סוגים שונים של מכרזים ומכירות פומביות, יוצגו מודלים כללים להכרזות מחיר תחרותיות במכרזים. יוצגו התיאוריות השונות העומדות בבסיס המודלים - תורת ההסתברות, תורת המשחקים, אסטרטגיות הסתברותיות וגישות לא תמחיריות, ויועלו חסרונותיהן ויתרונותיהן של הגישות. יוצגו בעיות כלליות הקשורות למכירת חברות בישראל והדרכים המקובלות לפתרון של בעיות אלה. נביא דוגמא שבה הפעילות בבורסה לניירות ערך מתוארת כמכרז כפול (Double Auction) המיועד למכירת/קניית חברות.
הפרק השלישי מציג מספר דוגמאות למכירת חברות בישראל וגם לתהליכים הקשורים לכך. הדוגמאות נלקחו מן העיתונות ומתארות את האירועים שהתפתו לאחרונה בשוק ההון. הדוגמאות יובאו על מנת: 1. לסייע להבנת המודלים העוסקים במכירת החברות שיוצגו ויפורטו בהמשך 2. לנתח את התהליכים הקשורים למכירת החברות בישראל בעזרת המודלים האלו. הדוגמאות ימוינו לפי הסוגים וכמה מהן ינותחו בהמשך בעזרת המודלים המתאימים. הפרקים הבאים יוקדשו להצגת המודלים המסבירים את ההתנהגות במכירת/קניית חברות, ולניתוחה של המציאות הישראלית בתחום הנדון.
הפרק הרביעי יציג מודלים להכרזה אופטימלית של מחיר קניה או מכירה ביחס להערכת ערך החברה. הפרק יציג הוכחות מתמטיות להצהרת ערך אופטימאלית במקרה בו מנסה שותף אחד לרכוש את חלקו של חברו בחברה או למכור את חלקו לשותפו, בתנאי שיש בידו הערכה כלכלית של החברה ואין לו וודאות לגבי הערכת שותפו, אלא פונקצית הסתברות לגבי כך. המגיב מקבל את הצהרת המצהיר ויכול לקנות את החלק השני או למכור את חלקו בערך המוצהר. תוצג כלליות המודל ויוכח כי ההצהרה האופטימאלית תלויה בחלק המניות שבידי המצהיר ובשנאתו לסיכון. במסגרתו של הפרק ננתח אחת מן הדוגמאות על מנת להראות כיצד ניתן ליישם את התאוריה במקרים שנתקלים בהם כמעט כל יום בשוק ההון הישראלי - אחד מן השותפים רוצה להשתלט על החברה על ידי הוצאת השותף השני מן העסק.
הפרק החמישי יציג את מודל הכרזת המחיר לפי ערך מניות המיעוט, וידון במודל זה תוך הצגת מודלים משפרים. על בסיס המודל של גרוסמן והארט לפיו הצעות מחיר לצורך השתלטות על חברה חייבות להיקבע לפי ערך מניות המיעוט, יוראה כי במקרים מסוימים, בהם לא קיימת וודאות לגבי הצלחת מעבר הצעת המחיר, לא יתאים המודל, משום שניתן להעלות את ערך נכסי חברת המטרה.
הפרק השישי ידון בהכרזות מחיר במקרים של השתלטויות משותפות. גם פרק זה יתבסס על בחינה מחדש של המודל של גרוסמן והארט. לגבי השתלטויות משותפות. יועלו שלושה חסרונות עיקריים למודל: א. הם לוקחים בחשבון רק שווי-משקל אסטרטגי טהור, בכך שהם טוענים כי בשווי משקל נאש או שיציעו כל בעלי המניות את מניותיהם, או שיסרבו כולם להצעת המשתלט. ב. לא קיימת בעיית 'הנוסע החופשי' במקרים הקיצוניים של שווי משקל אסטרטגי טהור משום שכולם מוכרים את מניותיהם והמשתלט אינו חייב להתמודד עם מחזיקי מניות המיעוט. ג. גרוסמן והארט טוענים כי התאוריה שלהם פוסלת אפשרויות להשתלטות על ידי משתלט לא יעיל משום שבעלי המניות המציעים את מניותיהם יגיעו למצב גרוע יותר מאשר היו עם ההנהלה הנוכחית. כלומר, הנחות רבות של המודל הן שרירותיות. במסגרתו של הפרק יוצגו דוגמאות להשתלטות על החברות בישראל, והכדאיות של השתלטויות אלה תנותח מבחינת המודל של גרוסמן והארט (המוצגת בפרק הקודם) והמודלים המשפרים. נדון גם ביעילות המודלים על רקע הדוגמאות שהוצגו.
הפרק השביעי ידון במכרזים סגורים ובתרומתה של אינפורמציה לעלויות ההכרזה ולסטייה מהמחיר האופטימלית. הפרק יעלה את השאלה כמה זמן ומאמץ כדאי להשקיע בהכנת הצעת מחיר עבור פריט יחיד בעל ערך ידוע הנמכר במכירה פומבית במכרז סגורלהצעה הגבוהה ביותר. פעילויות תחקיריות , כגון איסוף וניתוח מידע לגבי היסטוריית הצעות המחיר לחברה, הם מאמצים להשיג מידע נוסף על מנת להוריד את מידת אי-הוודאות לגבי ההצעה התחרותי הגבוהה ביותר. הפרק יציג תפיסות תאורטיות לקבלת החלטות לגבי ערך צפוי במקרים של אינפורמציה מלאה או חלקית המחליפות את הערך הכלכלי של פעילויות מחקר כאלו.
הפרק השמיני ידון ביעילותם של הכרזות עיוורות של מחירים במכרזים סגורים. אחד ההבדלים בין מאפייני המוכר והקונה היא האינפורמציה השונה שיש לשניהם לגבי הפריטים הנמכרים. יוצגו מקרים בהם בידי המוכר יש אינפורמציה טובה יותר לגבי תכונות הפריט הנמכר מאשר לכל אחד מן הקונים האפשריים. המוכרים יכולים לבחור לחשוף את האינפורמציה הנ"ל או להחליט להציע את הפריט למכירה באופן עיוור. סדרת שוויי-משקל בהם מצפים הקונים לגרוע מכל היא אמד טוב להתנהגות במצבים מסוג זה. אולם, קשה להשיג שוויי-משקל מסוג זה. בסופו של דבר מציג השוק יעילות שלאחר מעשה, אפילו בתקופות ההתחלתיות של התהליך. נדון ביישומים האפשריים של התאוריה למכירת החברות הן בכלל והן בשוק ההון הישראלי ובקשיים של יישומים אלה למכירת חברות מכיוון שהערך המשותף (Common Value) לא יכול להיות מוסתר לגמרי על ידי המוכר, מכיוון שבמציאות לכל מתחרה המשתתף במכרז (למכירת חברה מסוימת) קיימות הנחות לגבי ערך זה.
הפרק התשעי יציג ביקורת כללית על מודלים להכרזת מחיר אופטימאלי תחרותי. יועלה ניתוח ביקורתי של המודלים המנסים לסייע להחלטות לגבי הצעות מחיר תחרותיות, דהיינו אסטרטגיית ההצעה ובניית סוג המכירה הפומבית. יינתן תאור של ההקשרים בהם מקיימות המכירות, ויוצג הזרם המרכזי של מכירה פומבית בודדת במקביל לניסיונות העשרתו. ידונו התוצאות ושינויים מוצעים בגישה האנליטית. יוצג סיכום קצר לגבי הידוע על השימוש הישיר במודלים על ידי מציעי המחיר ומעצבי המכירות. המסקנה הכללית היא כי יש צורך במודלים מעשירים על מנת להביא את תיאוריית הצעת המחירים קרוב יותר ליישום ישיר של קבלת החלטות.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. תיאוריות להכרזות מחיר תחרותיות
3. מכירת חברות בישראל
4. הצהרת ערך אופטימאלי במצבי קניה-מכירה
5. הכרזת בערך ומתחת לערך הצפוי של מניות המיעוט
6. הכרזות מחיר קואופרטיביות
7. ערך האינפורמציה במכרזים סגורים
8. "הכרזות מחיר עיוורות" במכרזים
9. ביקורת על מודלים להכרזת מחיר תחרותית, סיכום ומסקנות.
10. ביבליוגרפיה התחלתית

תגים:

שוק · ההון · בורסה · כלכלה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מודלים להתנהגות אופטימלית במכרזים למכירת חברות", סמינריון אודות "מודלים להתנהגות אופטימלית במכרזים למכירת חברות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.