היישום אינו מחובר לאינטרנט

הספרות הדרום אמריקאית - השפעת "מאה שנים של בדידות" על "עשו"

עבודה מס' 040517

מחיר: 217.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השוואה בין מוטיבים-גבולות המציאות, משולש אהבה,דמות נשית מיתית,שינה ושכחה,ראיה לקויה,דת ועוד

5,192 מילים ,12 מקורות ,1995

תקציר העבודה:

בעבודה זאת אנסה לפתוח צוהר לעולמה של הספרות הדרום אמריקאית כפי שהיא באה לידי ביטוי ביצירתו של גבריאל גרסיה מרקס "מאה שנים של בדידות".
יצירה זאת תיבחן כיצירה מאפיינת של הספרות הדרום אמריקאית, וכבעלת השפעה עמוקה החוצה תרבויות אשר השאירה את חותמה על יצירות ספרות בנות זמננו. לצורך זה, אנסה להראות את השפעתו של הספר "מאה שנים של בדידות" על "עשו" - ספרו של מאיר שלו. מאיר שלו, סופר ישראלי מספריו הבולטים-"רומן רוסי", "עשו"
ו-"כימים אחדים".
התחושה האינטואיטיבית שלי כקוראת מעלה בי את האמונה, שמדובר בהשפעה עמוקה של גרסיה על שלו, אולם כמובן זוהי רק המוטיבציה לבדיקה המעמיקה יותר, המשתמשת בכלים הספרותיים והמחקריים שבידינו.
בשתי היצירות סיפורן של אנתולוגיות משפחתיות סבוכות, שיש בהן שלל של תיאורים אמוציונאליים ופולקלוריסטים, אהבה, שנאה, קנאה בין אחים, מוות ושכול. בשניהם עושר לשוני עצום הרוקם לתוכו סיפורי עם ופולקלור בכפיפה אחת עם מציאות הסטורית, אמת משולבת בדמיון ובגוזמאות.בשניהם - סיפורים מלאי רגש הממלאים את הקורא ברגשות של אמפאתיה, וגורמים לצחוק ודמע גם יחד, ויוצרים ססגוניות ייחודית ומרגשת.
זוהי נקודת המוצא, אולם אין בה די. ההשוואה בעבודה זאת מבוססת על בדיקה ספרותית של החומרים המופיעים בשתי היצירות, ובחינתו של המרקם הספרותי בכל אחת מהן, וכמו כן משתמשת בחומר בבליוגרפי שנכתב על הספרות הדרום אמריקאית, על גבריאל גרסיה מרקס ויצירתו, וכן ביקורת שנכתבה על ספרו של מאיר שלו.
על מנת לעגן את התחושות המשותפות שמעלות שתי היצירות אעמוד על זיקות הגומלין, הבאות לידי ביטוי בעיקר ע"י הופעתם של מוטיבים מקבילים.
לשם כך אבדוק האם מוטיבים מרכזיים המופיעים אצל מרקס נמצאים גם ביצירתו של שלו. הדגמות של מוטיבים אלו יובאו, כמקובל, באמצעות ציטוטים ומראי מקום מדויקים של הטקסטים הספרותיים הרלוונטיים.

הנחת היסוד שעומדת בבסיסה של עבודה זאת תופסת את הספרות כתוצר של השפעות הדדיות, וזיקות גומלין. סופר אינו כותב בחלל ריק, אלא מושפע מהדורות שקדמו לו, ומהקלאסיקה שאליה נחשף כקורא. מכאן, שהשפעתו של גרסיה על שלו, שאותה אנסה להוכיח, היא בעיני תוצר טבעי של דינמיקות וקשרים ספרותיים, שיש להם אופי בינלאומי ועל זמני.

תוכן העניינים:
מבוא
הספרות הדרום אמריקאית
השוואה בין מוטיבים מרקס ושלו:
א. גבולות המציאות
ב. משולש אהבים
ג. דמות נשית מיתית
ד. שינה ושכחה
ה. ראייה לקויה
ו. אירוניה כלפי הדת
ז. בורות ומודרניזציה
סיכום
ביבליוגרפיה

מקורות:

ארן, יוסף. "העט כשופר פוליטי", הספרות, תשנ"ב.
גרסיה מרקס, גבריאל. מאה שנים של בדידות, הוצ' עם עובד, 1987.
כהן, עפרה. הדקדנס כמאפיין סטירי בעיצוב הצורות עפ"י שלו, בר אילן, 1994.
שלו, מאיר. עשו, הוצ' עם עובד 1991.
שקד, גרשון. "מחול המוות ומחול השדים", ידיעות אחרונות, 15.5.94.
BROTHERSTON, GORDONTHE. THE EMERGENCE OF THE LATIN AMERICAN . NOVEL CAMBRIDGE UNIVERSIY PRESS 1970 .
FRANCO, JEAN. AN INTRODUCTION TO SPANISH AMERICAN LITERATURE CAMBRIDGE UNIBERSITY PRESS 1968.
HERRING, HERBERT. A HISTORY OF LATIN AMERICA, KNOPF, N.Y 1968.
HUDSON, W.H. SOUTH AMERICAN ROMANCES, DUEK WORTH LONDON 1970.
MCMURREY, G.R. GABRIEL GARCIA MARQUES, UNGER N.Y, 1977
WILLIAMS, R.L. GABRIEL GARCIA MARQUES, TWAYNE BOSTONE 1984.
WOOD, MICHAEL. GARCIA MARQES 100 YEERS OF SOLITUDE, LANDMARKS . CAMBRIDGE PRESS N.Y, 1990.

תגים:

מאיר · מרקס · גבריאל · שלו · גרסיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הספרות הדרום אמריקאית - השפעת "מאה שנים של בדידות" על "עשו"", סמינריון אודות "הספרות הדרום אמריקאית - השפעת "מאה שנים של בדידות" על "עשו"" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.